Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zgodnie z aktualnym stanem wiedzy publiczność ostatni raz widziała obraz Klimta „Dama z wachlarzem” w 1920 roku na wystawie w wiedeńskiej Kunstschau. Obraz z lat 1917-18 został wtedy wypożyczony przez przemysłowca Erwina Böhlera. Od tego czasu obraz znajduje się w prywatnej kolekcji, a jego kolejne losy nie są do końca znane.
Po 1920 roku obraz trafił do Szwajcarii do rodziny Böhlerów. Następnie w latach pięćdziesiątych XX wieku nabył go kolekcjoner Rudolf Leopold. Brakuje kolejnych wzmianek, a obraz nieznanej dziewczyny pojawił się na aukcji w Stanach Zjednoczonych dopiero w latach 90. Akt oskarżenia przeciwko nieznanemu sprawcy, któremu brakowało pozwolenia na wywóz, został unieważniony, ponieważ nie udało się wyśledzić osób związanych z eksportem obrazu. Obecny właściciel nie znał dramatycznej przeszłości obrazu. Aby Austria mogła na czas trwania wystawy przewieźć obraz nad Dunaj, musiała udzielić mu immunitetu na cały czas trwania wystawy.
Radości z wypożyczenia nie kryje dyrektor Belvedere w Wiedniu, gdzie obraz będzie można oglądać do 13 lutego 2022 roku. „Możliwość pokazania tego tajemniczego obrazu Klimta w Belvedere to dla mnie bardzo szczęśliwa chwila. „Dama z wachlarzem”, jedno z ostatnich dzieł Gustava Klimta, otoczona jest szczególną aurą. Fakt, że obrazu nie widziano w Austrii od 100 lat, podkreśla jego znaczenie. Publiczność musi po prostu zobaczyć ten obraz” - komentuje Stella Rollig, dyrektor generalna wiedeńskiego muzeum Belvedere.
Oprócz klimtowskiej „Damy z wachlarzem” w Belvedere zostaną zaprezentowane inne niedokończone prace Gustava Klimta. W październiku na wystawie pojawi się dodatkowa ekspozycja, która przybliży zwiedzającym prace Klimta inspirowane sztuką japońską i chińską.
Źródło informacji: Eurocomm-PR
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 17.03.2021, 11:00 |
Źródło informacji | Eurocomm-PR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
#IJHARSnaFerie - czyli nie dajmy się oszukać nie tylko podczas ferii w sklepie i restauracji PAP
Bezpieczne ferie to także bezpieczny i świadomy swoich praw konsument - przypomina przed rozpoczynającą się zimową przerwą w zajęciach szkolnych Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS) i podpowiada, w jaki sposób wybierać produkty spożywcze dobrej jakości i nie dać się oszukać.- 17.01.2025, 10:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Zbliża się 18. rocznica śmierci Ryszarda Kapuścińskiego: legendy polskiego reportażu PAP
23 stycznia minie 18 lat od śmierci Ryszarda Kapuścińskiego (1932-2007), najczęściej, obok Stanisława Lema, tłumaczonego za granicą polskiego autora. Pomimo upływu czasu wciąż stanowi on niedościgniony wzór oraz inspirację dla kolejnych pokoleń dziennikarzy, o czym świadczyło rekordowe zainteresowanie wznowioną po latach Nagrodą PAP im. Ryszarda Kapuścińskiego.- 13.01.2025, 09:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: PAP
-
Image
Laicy równie często jak znawcy przeżywają dreszcze emocji, słuchając Pendereckiego PAP
Słuchając „Siedmiu bram Jerozolimy” Krzysztofa Pendereckiego laicy równie często jak znawcy przeżywają dreszcze emocji. Choć znawcy bardziej analizowali fragmenty utworu, to jego odbiór emocjonalny nie różnił się w zależności od stopnia przygotowania odbiorców - pokazał eksperyment UJ.- 03.01.2025, 09:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Nauka w Polsce