Newsletter

PRCH: kolejne obostrzenia to dla branży handlowej spadek obrotów o ok. 2 mld zł

17.03.2021, 17:05aktualizacja: 17.03.2021, 17:06

Pobierz materiał i Publikuj za darmo


								centrum handlowe Galaxy
centrum handlowe Galaxy
Kolejne obostrzenia regionalne oznaczają dla branży handlowej spadek obrotów rzędu około 2 mld zł - napisała w przekazanym PAP w środę oświadczeniu Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH).

Polska Rada Centrów Handlowych odniosła się do zapowiedzi ministra zdrowia Adama Niedzielskiego, który w środę na konferencji przekazał, że od 20 marca do 9 kwietnia w całej Polsce działalność muszą zawiesić, z pewnymi wyjątkami, m.in.: hotele, galerie handlowe, teatry, muzea, galerie sztuki, kina, sauny, solaria, łaźnie tureckie, salony odchudzające, kasyna, stoki narciarskie i kluby fitness.

W oświadczeniu PRCH podkreśliła, że centra handlowe cały czas funkcjonowały i funkcjonują w najwyższym reżimie sanitarnym, a podjęte przez przedsiębiorców działania nie sprzyjają transmisji wirusa. Dodano, że klienci odwiedzają je w pojedynkę, przebywają w nich krócej i w określonym celu. "Galerie handlowe w czasie pandemii pełnią funkcję zaspokajania najważniejszych potrzeb zakupowych, nie przyciągają klientów z powodów rozrywkowych, ani nie są miejscem spędzania wolnego czasu" - napisano.

Powołując się na dane zgromadzone przez PRCH wskazano, że w czasie pandemii odwiedzalność utrzymuje się na poziomie niższym od 20 do 40 proc. w porównaniu do podobnego okresu w latach bez obostrzeń epidemicznych. Dodano, że dane te potwierdzają, że "decyzje rządu o częściowym zamykaniu i otwieraniu obiektów handlowych wywołują nagłe, niepotrzebne przyrosty odwiedzalności". (PAP)

ewes/ aop/ pad/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 17.03.2021, 17:05
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ