Newsletter

PRCH: kolejne obostrzenia to dla branży handlowej spadek obrotów o ok. 2 mld zł

17.03.2021, 17:05aktualizacja: 17.03.2021, 17:06

Pobierz materiał i Publikuj za darmo


								centrum handlowe Galaxy
centrum handlowe Galaxy
Kolejne obostrzenia regionalne oznaczają dla branży handlowej spadek obrotów rzędu około 2 mld zł - napisała w przekazanym PAP w środę oświadczeniu Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH).

Polska Rada Centrów Handlowych odniosła się do zapowiedzi ministra zdrowia Adama Niedzielskiego, który w środę na konferencji przekazał, że od 20 marca do 9 kwietnia w całej Polsce działalność muszą zawiesić, z pewnymi wyjątkami, m.in.: hotele, galerie handlowe, teatry, muzea, galerie sztuki, kina, sauny, solaria, łaźnie tureckie, salony odchudzające, kasyna, stoki narciarskie i kluby fitness.

W oświadczeniu PRCH podkreśliła, że centra handlowe cały czas funkcjonowały i funkcjonują w najwyższym reżimie sanitarnym, a podjęte przez przedsiębiorców działania nie sprzyjają transmisji wirusa. Dodano, że klienci odwiedzają je w pojedynkę, przebywają w nich krócej i w określonym celu. "Galerie handlowe w czasie pandemii pełnią funkcję zaspokajania najważniejszych potrzeb zakupowych, nie przyciągają klientów z powodów rozrywkowych, ani nie są miejscem spędzania wolnego czasu" - napisano.

Powołując się na dane zgromadzone przez PRCH wskazano, że w czasie pandemii odwiedzalność utrzymuje się na poziomie niższym od 20 do 40 proc. w porównaniu do podobnego okresu w latach bez obostrzeń epidemicznych. Dodano, że dane te potwierdzają, że "decyzje rządu o częściowym zamykaniu i otwieraniu obiektów handlowych wywołują nagłe, niepotrzebne przyrosty odwiedzalności". (PAP)

ewes/ aop/ pad/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 17.03.2021, 17:05
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ