Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Jak podał w piątek GUS, sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lutym 2021 r. była niższa niż przed rokiem o 3,1 proc. (wobec wzrostu o 7,3 proc. w lutym 2020 r.). W porównaniu ze styczniem 2021 r. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 3,5 proc. W okresie styczeń-luty 2021 r. sprzedaż zmalała r/r o 4,9 proc. (wobec wzrostu o 5,6 proc. w 2020 r.).
Według Rybackiego, luty przyniósł poprawę sprzedaży detalicznej, a w marcu handel zanotuje wzrost. Jednak - jak zaznaczył - punktem odniesienia będą słabe wyniki z początku pandemii.
Ekspert napisał, że wynik sprzedaży detalicznej w lutym jest zbieżny z rynkowymi prognozami (-2,7 proc.) i stanowi wyraźną poprawę względem stycznia, gdzie spadek sięgnął 6 proc. r/r. Wzrost sprzedaży nastąpił w przypadku odzieży, sprzętu RTV, AGD oraz samochodów. Niższa była natomiast sprzedaż paliw i dóbr nietrwałych.
"Pomimo rozszerzenia restrykcji w całym kraju wyniki sektora handlowego w marcu będą wyższe niż rok temu. Bieżąca skala obostrzeń jest mniej dotkliwa niż rozwiązania wprowadzone na początku pandemii, co obrazują chociażby dane o mobilności Google_ - napisał.
Przypomniał, że rok temu znacznie bardziej ograniczono liczbę osób, które mogą przebywać w obiekcie, całkowicie bądź częściowo zamknięte były też np. sklepy meblowe czy markety budowlane. Również sami konsumenci przez rok zmienili swoje nawyki – obecnie częściej korzystają z e-commerce.(PAP)
autor: Ewa Wesołowska
ewes/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 19.03.2021, 11:57 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
XXXIV Forum Ekonomiczne w Karpaczu - najwięcej gości, najwięcej wydarzeń
We wtorek, 2 września, rozpocznie się XXXIV Forum Ekonomiczne w Karpaczu, największa międzynarodowa konferencja w Polsce. Piękne miasteczko w Karkonoszach ponownie stanie się centrum dyskusji o najistotniejszych wyzwaniach politycznych, gospodarczych i społecznych, przed jakimi stoi współczesna Europa.- 22.08.2025, 15:02
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: Fundacja Instytut Studiów Wschodnich
-
Image
Pokaz w RPA: zderzenie czołowe dwóch modeli Chery TIGGO9 demonstruje bezbłędne parametry bezpieczeństwa samochodu
- 22.08.2025, 13:38
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
FLEXDOG: dynamicznie rozwijająca się europejska platforma do wyszukiwania sneakersów i streetwearu wkracza na nowe rynki
FLEXDOG, czeska platforma online do wyszukiwania i porównywania ofert premium sneakersów, streetwearu i akcesoriów, zmienia sposób, w jaki miłośnicy mody odkrywają i kupują najgorętsze nowości. Od 2021 roku gromadzi w jednym, starannie wyselekcjonowanym katalogu oferty ponad 100 zweryfikowanych partnerów, w tym Footshop, PRM, Answear, Sizeer, BSTN, 11teamsports, Sportvision, StockX, Footdistrict, Buzz Sneakers i Tike!.- 22.08.2025, 11:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: FLEXDOG
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ