Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak podał w piątek GUS, sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lutym 2021 r. była niższa niż przed rokiem o 3,1 proc. (wobec wzrostu o 7,3 proc. w lutym 2020 r.). W porównaniu ze styczniem 2021 r. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 3,5 proc. W okresie styczeń-luty 2021 r. sprzedaż zmalała r/r o 4,9 proc. (wobec wzrostu o 5,6 proc. w 2020 r.).
Według Rybackiego, luty przyniósł poprawę sprzedaży detalicznej, a w marcu handel zanotuje wzrost. Jednak - jak zaznaczył - punktem odniesienia będą słabe wyniki z początku pandemii.
Ekspert napisał, że wynik sprzedaży detalicznej w lutym jest zbieżny z rynkowymi prognozami (-2,7 proc.) i stanowi wyraźną poprawę względem stycznia, gdzie spadek sięgnął 6 proc. r/r. Wzrost sprzedaży nastąpił w przypadku odzieży, sprzętu RTV, AGD oraz samochodów. Niższa była natomiast sprzedaż paliw i dóbr nietrwałych.
"Pomimo rozszerzenia restrykcji w całym kraju wyniki sektora handlowego w marcu będą wyższe niż rok temu. Bieżąca skala obostrzeń jest mniej dotkliwa niż rozwiązania wprowadzone na początku pandemii, co obrazują chociażby dane o mobilności Google_ - napisał.
Przypomniał, że rok temu znacznie bardziej ograniczono liczbę osób, które mogą przebywać w obiekcie, całkowicie bądź częściowo zamknięte były też np. sklepy meblowe czy markety budowlane. Również sami konsumenci przez rok zmienili swoje nawyki – obecnie częściej korzystają z e-commerce.(PAP)
autor: Ewa Wesołowska
ewes/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 19.03.2021, 11:57 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
PLL LOT rozszerzają swoją obecność na lotniskach regionalnych, łącząc Kraków z Paryżem-Orly
• Polskie Linie Lotnicze LOT połączą bezpośrednimi rejsami Kraków i Paryż-Orly (ORY).
• Inauguracyjny rejs został zaplanowany na 31 marca 2025 roku.
• Połączenie z Kraków Airport będzie realizowane każdego dnia tygodnia, przez cały rok.
• Otwarcie nowej trasy jest potwierdzeniem planów narodowego przewoźnika na rozwój siatki połączeń również na lotniskach regionalnych.- 21.01.2025, 16:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
-
Image
Rok 2024 był pomyślny dla międzynarodowej działalności Yutong Bus, przynosząc dalszy rozwój innowacji
Firma odnotowała przełom, a całkowita roczna wielkość sprzedaży osiągnęła 46 918 sztuk, co oznacza wzrost o 28,48% rok do roku.- 21.01.2025, 12:58
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Razem dla życia - Unum i Karol Bączkowski łączą siły
Unum ogłasza współpracę z Karolem Bączkowskim, doświadczonym ratownikiem medycznym. W ramach partnerstwa firma przeszkoli swoich pracowników i agentów z kwalifikowanej pierwszej pomocy. Spółka została partnerem wydania „Książki o pierwszej pomocy napisanej przez życie” autorstwa Karola Bączkowskiego.- 21.01.2025, 11:56
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Unum Życie TUiR S.A.