Newsletter

Eksperci: pandemia poprawiła wyniki finansowe mniejszych sieci handlowych

21.03.2021, 11:17aktualizacja: 21.03.2021, 11:19

Pobierz materiał i Publikuj za darmo


								torebki foliowe
torebki foliowe
Pandemia poprawiła wyniki finansowe mniejszych sieci handlowych - wskazuje w analizie Polski Instytut Ekonomiczny. Najwyższą rentowność obrotu netto osiągnęły firmy zarejestrowane na Warmii i Mazurach oraz na Śląsku.

PIE zwrócił uwagę, że choć pandemia najmocniej uderzyła w małe i średnie przedsiębiorstwa, to część lokalnych firmy poprawiła rentowność.

"Wyniki finansowe w handlu i transporcie po III kw. 2020 r. wskazują, że poprawia się kondycja firm w mniejszych województwach" - zauważyli eksperci w najnowszym wydaniu "Tygodnika Gospodarczego PIE".

Analitycy zastrzegli, że często odbywa się to kosztem większych sieci zarejestrowanych w województwach z głównymi ośrodkami miejskimi, np. na Mazowszu, Dolnym Śląsku czy w Małopolsce.

"Pandemia poprawiła wyniki finansowe mniejszych sieci w sektorze handlowym. Najwyższą rentowność obrotu netto osiągnęły firmy zarejestrowane w województwach warmińsko-mazurskim (4,5 proc.) i śląskim (3,7 proc.)" - wyliczyło PIE.

Zwrócono uwagę, że wyniki te były lepsze względem III kw. 2019 r. o kolejno 2,5 pkt. proc. i 1,8 pkt. proc. Znacząco wzrosły też rentowności przedsiębiorstw w województwach podlaskim i lubelskim. Natomiast największe sieci zarejestrowane w województwach mazowieckim i małopolskim "notowały skromny wzrost rzędu 0,3-0,4 pkt. proc.". Według analityków podobne tendencje widoczne w były skali kraju – "średnia rentowność obrotu w handlu wzrosła o 0,3 pkt. proc. – do 2,4 proc.". (PAP)

autor: Magdalena Jarco

maja/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 21.03.2021, 11:17
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii