Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wiceszefa MRPiT pytana w audycji portalu money.pl, kiedy będzie ostateczna decyzja odnośnie bonu gastronomicznego, odpowiedziała: "Mam nadzieję, że na przestrzeni najbliższych kilkunastu dni taka decyzja oczywiście zapadnie, być może szybciej".
Zastrzegła, że na razie trwają w tej sprawie rozmowy i "nie chce mówić o szczegółach tego projektu". "Na ten moment za wcześnie, by mówić o jakimkolwiek instrumencie i jego wysokości wsparcia" - powiedziała.
Dopytywana, jak taki bon gastronomiczny mógłby wyglądać, Semeniuk przyznała, że model jest podobny do bonu turystycznego. "Warianty są różne, natomiast rozmawiamy oczywiście o wariancie związanym z przekazaniem tego bonu bezpośrednio pracodawcy" - powiedziała.
"Sprawdzamy, do jakich firm bezpośrednio ten instrument wsparcia mógłby dotrzeć" - dodała Semeniuk. Według niej ochrona potrzebna jest zarówno małym i średnim przedsiębiorcom, jak też dużym firmom, bo zatrudniają dużą liczbę osób.
Odnosząc się do wsparcia dla przedsiębiorców w lockdownie wskazała na "4,5 mld zł w ramach tarczy branżowej, z czego duża część idzie do działu gastronomii i branży eventowej". Dodała, że to są instrumenty, które "cieszą się ogromnym popytem, bo zwolnienie z ZUS, postojowe czy mała dotacja ratuje sytuacje danych przedsiębiorstw". Zaznaczyła, że w sytuacji kryzysu chodzi o to, by dać możliwość przetrwania, "a nie robić przychody danej firmie".
Semeniuk pytana, czy jesteśmy bliżej kolejnych obostrzeń, np. zamykania usług, wskazała: "Nic nie słyszałam o kolejnych lockdownach, ale oczywiście jest to uzależnione od liczby zakażeń". (PAP)
maja/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 22.03.2021, 11:59 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
SINEXCEL uruchamia inicjatywę ESG pt. „Energia dla wszystkich” z myślą o sprawiedliwości i inkluzywności energetycznej
- 31.03.2025, 15:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Cytryna z Syrakuz ChOG: 102 miliony konsumentów we Włoszech, Polsce i Rumunii
Dobre wyniki w pierwszym roku kampanii LemOn, projektu promującego cytrynę z Syrakuz ChOG współfinansowanego przez Konsorcjum na rzecz Ochrony Cytryn z Syrakuz ChOG oraz Unię Europejską.- 31.03.2025, 10:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GlobeNewswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ