Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Ukraińska społeczność w Polsce bohaterem wspólnej kampanii Fundacji Nasz Wybór i Facebooka

23.03.2021, 11:58aktualizacja: 23.03.2021, 12:01

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fundacją Nasz Wybór we współpracy z Facebookiem rozpoczyna kampanię społeczną, która ma na celu podkreślenie wkładu społeczności ukraińskiej w polską gospodarkę, kulturę i społeczeństwo. Akcja „Razem w sieci, razem w Polsce” ukaże między innymi sylwetki ukraińskich przedsiębiorców, artystów i aktywistów mieszkających w Polsce.

W ramach kampanii „Razem w sieci, razem w Polsce” zaprezentowane zostaną historie obywateli Ukrainy mieszkających w Polsce oraz ich działalności. W kampanii wezmą udział m.in. Oleg Yarovy i Inna Yarova - małżeństwo, które prowadzi w Polsce sieć popularnych kawiarni Dobro&Dobro; nastoletnia aktywistka Kira Sukhoboichenko, która w wieku 10 lat wygrała konkurs na dziecięcy startup, a następnie uruchomiła inicjatywę zachęcającą młodzież do śmiałego dzielenia się swoimi pomysłami; Olga Pasiecznik, wybitna sopranistka Polskiej Opery Królewskiej oraz Teatru Wielkiego Opery Narodowej; czy wyróżniony w rankingu „Forbes 25 under 25” Vadym Melnyk, założyciel firmy zajmującej się robotyką i dronami.

Fundacja „Nasz Wybór” została założona 2009 roku przez Ukraińców i ich przyjaciół Polaków, aby działać na rzecz ukraińskich migrantów w Polsce, pomagać im w integracji z polskim społeczeństwem i polską kulturą, a także zapoznawać Polaków z kulturą ukraińską m.in. przez Ukraiński Dom, zapewniający wsparcie i ułatwiający integrację społeczności ukraińskiej w Warszawie.

„W ostatnich latach Ukraińcy i Ukrainki stały się istotną częścią wspólnot wielu polskich miast i wsi. W kampanii >>Razem w sieci, razem w Polsce<< chcemy podkreślić ich wkład w wielopłaszczyznowy rozwój tych wspólnot, a także przeciwdziałać negatywnym stereotypom o Ukraińcach w Polsce” - mówi Myroslava Keryk, prezeska zarządu Fundacji „Nasz Wybór”.

Partnerami inicjatywy zostali również prezydenci miast: Gdańska, Katowic, Krakowa, Łodzi, Warszawy i Wrocławia. Kampania będzie prowadzona w mediach społecznościowych i tradycyjnych. W jej powstanie zaangażowani zostali ukraińscy artyści: ilustratorka Tania Yakunova, kompozytor Maksim Sikalenko oraz zespół animacyjny: Tony Pinkevych, Nick Zaychenko and Kseniya Yashina.

„Chcemy aby nasze platformy pomagały zbliżać do siebie ludzi, przełamywać stereotypy i przeciwdziałać uprzedzeniom. Różnorodność i otwartość są głęboko zakorzenione w kulturze Facebooka. To naturalne - z naszych usług korzysta ponad 3,3 miliarda ludzi na całym świecie i tworząc produkty bierzemy pod uwagę potrzeby bardzo różnych społeczności. Mamy też dzięki temu świadomość korzyści, jakie ta różnorodność niesie zarówno w ramach poszczególnych organizacji jak i całego społeczeństwa - wnosi nowe, świeże idee i nową energię, zwiększa innowacyjność. Społeczność ukraińska w Polsce jest tego doskonałym przykładem” - komentuje Jakub Turowski, szef zespołu ds. polityki publicznej Facebooka w Polsce, krajach bałtyckich, Rumunii i Bułgarii.

Ukraińcy stanowią zdecydowanie największą grupę cudzoziemców mieszkających w Polsce. Według danych GUS, w styczniu 2019 roku w Polsce przebywało 1 270 398  obywateli tego kraju, co stanowiło ok. 3,5 % ludności Polski. Również liczba firm zakładanych przez Ukraińców dynamicznie rośnie. Jednak wkład społeczności ukraińskiej nie ogranicza się do gospodarczego rozwoju Polski. Jest również widoczny w m.in. kulturze i sektorze pozarządowym.

KONTAKT:

Fundacja Nasz Wybór

Myroslava Keryk

e-mail: myroslava.keryk@naszwybor.org.pl

tel. kom. 570 600 608

-

Biuro prasowe Facebooka

Martyna Kurkowska

e-mail: martyna.kurkowska@hkstrategies.com

tel. kom. +48 603 130 464

Źródło informacji: Biuro prasowe Facebooka

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 23.03.2021, 11:58
Źródło informacji Biuro prasowe Facebooka
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ