Newsletter

BANK PEKAO SA (12/2021) Przyjęcie Strategii Banku na lata 2021-2024

29.03.2021, 17:28aktualizacja: 29.03.2021, 17:29

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący z plikiem 12/2021

Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna ("Bank") informuje, że w dniu 29 marca 2021 r. Zarząd Banku przyjął, a Rada Nadzorcza Banku zatwierdziła Strategię Banku na lata 2021-2024 "Odpowiedzialny Bank. Nowoczesne bankowanie" ("Strategia").

Główne cele strategiczne w perspektywie roku 2024 to:

• osiągnięcie rentowności kapitału własnego (ROE) na poziomie ~10%,

• obniżenie wskaźnika kosztów do dochodów (C/I) do poziomu około 42%,

• osiągnięcie 3,2 mln aktywnych klientów bankowości mobilnej.

Wizja Banku 2024 opiera się na kontynuacji ponad 90-letniej tradycji rozwoju drugiego banku w Polsce w formule banku uniwersalnego, będącego instytucją finansową pierwszego wyboru, obsługującego w zintegrowany sposób wszystkie segmenty klientów, tj. klientów indywidualnych, prywatnych, przedsiębiorstwa i korporacje, a także dbającego o najwyższe standardy jakości i efektywność. Wartość dla akcjonariuszy będzie budowana poprzez odpowiedzialny rozwój biznesu i wzrost w najbardziej rentownych segmentach, poprawę efektywności oraz działania na rzecz zrównoważonego rozwoju społecznego i gospodarczego (ESG).

Kierunki strategiczne Banku znajdują odzwierciedlenie w 4 filarach:

• Klient

• Wzrost

• Efektywność

• Odpowiedzialność

Filar "Klient". W centrum wszystkich swoich działań Bank będzie stawiał Klienta i jego potrzeby, dlatego zamierza intensywnie rozwijać kanały cyfrowe oraz szybkie i wygodne procesy obsługi. Bank w jeszcze większym stopniu wykorzysta zaawansowaną analitykę danych i nowoczesne narzędzia wspierające sprzedaż w celu personalizacji oferty i poprawy satysfakcji klientów.

Filar "Wzrost". Bank postawi na wzrost biznesu w najbardziej rentownych segmentach rynku, grupach produktowych i obszarach niewykorzystanego potencjału, które przyniosą poprawę dochodowości, tj. consumer finance, Mikrofirmy, MŚP i Przedsiębiorstwa MID. Ponadto Bank będzie dążył do zwiększenia udziału młodych klientów w bazie klientów indywidualnych, wzmocnienia pozycji na rynku płatności e-commerce i wykorzystania w większym stopniu relacji z Grupą PZU.

Filar "Efektywność". W czasach silnej presji na rentowność sektora bankowego jeszcze większego znaczenia nabrała zdolność do efektywnego zarządzania kosztami i doskonałość procesowa, dlatego Bank skoncentruje się na transformacji technologicznej i poprawie efektywność operacji, przyśpieszy cyfryzację i migrację procesów do kanałów zdalnych oraz zoptymalizuje procesy kredytowe.

Filar "Odpowiedzialność". Bank zamierza kontynuować odpowiedzialne podejście do zarządzania ryzykiem i kapitałem oraz w większym stopniu uwzględni czynniki środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego (ESG) w codziennej działalności komercyjnej i operacyjnej. Będzie również wspierał rozwój gospodarki z udziałem klientów korporacyjnych.

Wzrost i poprawa efektywności mają na celu osiągnięcie jednego z najwyższych wskaźników ROE w polskim sektorze bankowym w perspektywie 2024 roku. Silna pozycja kapitałowa będzie sprzyjać realizacji planowanego wzrostu i polityki dywidendowej.

Ambicją Banku jest pozycja wśród najbardziej rentowych i efektywnych banków w Polsce.

W załączeniu do niniejszego raportu Bank przekazuje szczegółową prezentację dotyczącą Strategii.

Założenia i cele Strategii nie stanowią prognozy lub szacunku wyników (w tym finansowych) i odnoszą się jedynie do zamierzonych kierunków działania Banku w latach 2021-2024.

Podstawa prawna:

Art. 17 ust. 1 MAR - informacja poufna

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 29.03.2021, 17:28
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ