Newsletter

BANK PEKAO SA (12/2021) Przyjęcie Strategii Banku na lata 2021-2024

29.03.2021, 17:28aktualizacja: 29.03.2021, 17:29

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący z plikiem 12/2021

Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna ("Bank") informuje, że w dniu 29 marca 2021 r. Zarząd Banku przyjął, a Rada Nadzorcza Banku zatwierdziła Strategię Banku na lata 2021-2024 "Odpowiedzialny Bank. Nowoczesne bankowanie" ("Strategia").

Główne cele strategiczne w perspektywie roku 2024 to:

• osiągnięcie rentowności kapitału własnego (ROE) na poziomie ~10%,

• obniżenie wskaźnika kosztów do dochodów (C/I) do poziomu około 42%,

• osiągnięcie 3,2 mln aktywnych klientów bankowości mobilnej.

Wizja Banku 2024 opiera się na kontynuacji ponad 90-letniej tradycji rozwoju drugiego banku w Polsce w formule banku uniwersalnego, będącego instytucją finansową pierwszego wyboru, obsługującego w zintegrowany sposób wszystkie segmenty klientów, tj. klientów indywidualnych, prywatnych, przedsiębiorstwa i korporacje, a także dbającego o najwyższe standardy jakości i efektywność. Wartość dla akcjonariuszy będzie budowana poprzez odpowiedzialny rozwój biznesu i wzrost w najbardziej rentownych segmentach, poprawę efektywności oraz działania na rzecz zrównoważonego rozwoju społecznego i gospodarczego (ESG).

Kierunki strategiczne Banku znajdują odzwierciedlenie w 4 filarach:

• Klient

• Wzrost

• Efektywność

• Odpowiedzialność

Filar "Klient". W centrum wszystkich swoich działań Bank będzie stawiał Klienta i jego potrzeby, dlatego zamierza intensywnie rozwijać kanały cyfrowe oraz szybkie i wygodne procesy obsługi. Bank w jeszcze większym stopniu wykorzysta zaawansowaną analitykę danych i nowoczesne narzędzia wspierające sprzedaż w celu personalizacji oferty i poprawy satysfakcji klientów.

Filar "Wzrost". Bank postawi na wzrost biznesu w najbardziej rentownych segmentach rynku, grupach produktowych i obszarach niewykorzystanego potencjału, które przyniosą poprawę dochodowości, tj. consumer finance, Mikrofirmy, MŚP i Przedsiębiorstwa MID. Ponadto Bank będzie dążył do zwiększenia udziału młodych klientów w bazie klientów indywidualnych, wzmocnienia pozycji na rynku płatności e-commerce i wykorzystania w większym stopniu relacji z Grupą PZU.

Filar "Efektywność". W czasach silnej presji na rentowność sektora bankowego jeszcze większego znaczenia nabrała zdolność do efektywnego zarządzania kosztami i doskonałość procesowa, dlatego Bank skoncentruje się na transformacji technologicznej i poprawie efektywność operacji, przyśpieszy cyfryzację i migrację procesów do kanałów zdalnych oraz zoptymalizuje procesy kredytowe.

Filar "Odpowiedzialność". Bank zamierza kontynuować odpowiedzialne podejście do zarządzania ryzykiem i kapitałem oraz w większym stopniu uwzględni czynniki środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego (ESG) w codziennej działalności komercyjnej i operacyjnej. Będzie również wspierał rozwój gospodarki z udziałem klientów korporacyjnych.

Wzrost i poprawa efektywności mają na celu osiągnięcie jednego z najwyższych wskaźników ROE w polskim sektorze bankowym w perspektywie 2024 roku. Silna pozycja kapitałowa będzie sprzyjać realizacji planowanego wzrostu i polityki dywidendowej.

Ambicją Banku jest pozycja wśród najbardziej rentowych i efektywnych banków w Polsce.

W załączeniu do niniejszego raportu Bank przekazuje szczegółową prezentację dotyczącą Strategii.

Założenia i cele Strategii nie stanowią prognozy lub szacunku wyników (w tym finansowych) i odnoszą się jedynie do zamierzonych kierunków działania Banku w latach 2021-2024.

Podstawa prawna:

Art. 17 ust. 1 MAR - informacja poufna

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 29.03.2021, 17:28
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii