Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Publiczne ogłoszenie tytułów filmów nominowanych do nowej nagrody odbyło się podczas ceremonii wręczenia European Film Awards (Europejskich Nagród Filmowych) 12 grudnia 2020 r. w Berlinie. Choć zwykle o Nagrodę Publiczności LUX ubiega się pięć filmów, w tym roku ze względu na kryzys związany z COVID-19 do konkursu zakwalifikowano tylko trzy filmy.
Widzowie i posłowie do Parlamentu Europejskiego mogą głosować online na stronie https://luxaward.eu/pl#voting. Głosowanie trwa do 23 maja 2021 r.
Nagrodę Publiczności LUX zdobędzie film, który otrzyma większość głosów publiczności i posłów do PE (w stosunku 50/50). Zwycięzca zostanie ogłoszony podczas ceremonii wręczenia nagrody w Parlamencie Europejskim w środę 9 czerwca 2021 r. na sesji plenarnej w Strasburgu.
LUX – Europejska Nagroda Publiczności (albo krótko – Nagroda Publiczności LUX) przyznawana przez Parlament Europejski i European Film Academy (EFA, Europejską Akademię Filmową) jest wyrazem zaangażowania Parlamentu Europejskiego w dziedzinę kultury. Inicjatywa ta promuje różnorodność kulturową i zapewnia konkretne wsparcie dla kina i sztuki.
To nowe wyróżnienie jest inspirowane nagrodą LUX – nagrodą filmową Parlamentu Europejskiego ustanowioną w 2007 r. – oraz People’s Choice Award (nagrodą publiczności) przyznawaną przez EFA od 1997 r. Nominowane filmy zwracają uwagę na aktualne problemy społeczne i polityczne, jednocześnie pokazując piękno oraz różnorodność kina europejskiego.
Nowa nagroda ma sprzyjać zacieśnieniu więzi między polityką a obywatelami dzięki zachęcaniu widzów europejskich do aktywnego udziału w głosowaniu na ulubione filmy. Celem jest włączenie widzów w dyskusje o Europie, w emocjonalne „przeżywanie Europy” podczas oglądania inspirujących filmów europejskich.
Według Parlamentu kino – jako środek komunikacji masowej w dziedzinie kultury – jest idealną platformą do dyskusji i refleksji na temat Europy i jej przyszłości. Od czasu powstania w 1988 r. zadaniem European Film Academy, zrzeszającej ponad 3800 filmowców z całej Europy, jest promowanie europejskiej kultury filmowej.
W obliczu pogłębionego przez pandemię COVID-19 obecnego kryzysu gospodarczego i społecznego, który stanowi poważne zagrożenie dla sztuki, kultury i kina, Nagroda Publiczności LUX ma wspierać europejską kreatywność i różnorodność. Promowanie kina europejskiego jest remedium na izolację oraz fizyczne i psychologiczne granice dzielące Europę.
Co oferuje nagroda?
Nagroda Publiczności LUX ma stać się silną marką wspierającą europejskie produkcje filmowe. Inicjatywa ta zwiększa widoczność nominowanych filmów, umożliwia ich dystrybucję za granicą i pomaga im docierać do szerszego grona odbiorców.
Nominowane filmy są opatrzone napisami w 24 językach urzędowych UE, a wiosną, w okresie przewidzianym na pokazy i głosowanie we wszystkich państwach członkowskich UE, odbędą się bezpłatne projekcje w ramach Dni Filmowych LUX.
Podczas Tygodnia Publiczności LUX w maja, w wielu miastach UE zostaną zorganizowane jednoczesne projekcje nominowanych filmów, po których będzie można wziąć udział w dyskusjach z udziałem jednej lub dwóch osób reprezentujących film (np. reżysera, aktora).
Film, który zdobędzie Nagrodę Publiczności LUX, zostanie dostosowany do potrzeb widzów z niepełnosprawnościami wzrokowymi lub słuchowymii będzie promowany w państwach członkowskich UE.
Poprzednie edycje nagrody LUX pomagały filmom znaleźć miejsce na rynku i dotrzeć do szerokiej publiczności. Nowa Nagroda Publiczności LUX pójdzie o krok dalej.
mp/
Źródło informacji: EuroPAP News
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.04.2021, 10:06 |
Źródło informacji | EuroPAP News |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Czytanie łączy. Wystartowała trzecia edycja ogólnopolskiej kampanii #TataTeżCzyta2025
Dlaczego mężczyźni czytają mniej niż kobiety i jak to zmienić? To pytanie, które stawiają sobie organizatorzy ogólnopolskiej kampanii #TataTeżCzyta, która po raz trzeci zaprasza ojców, opiekunów, a także pozostałych członków rodziny do wspólnego czytania dzieciom. Dlaczego warto? Odpowiedź jest prosta: bo czytanie łączy.- 15.05.2025, 13:54
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Fundacja powszechnego czytania
-
The Whole World is Dancing to “Chicken Banana”
- 15.05.2025, 12:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: APA-OTS
-
Image
Nowe logo, nowa strategia: PWN przechodzi rebranding
Wydawnictwo Naukowe PWN przechodzi największą od lat metamorfozę wizerunkową. Nowe logo, odświeżona identyfikacja wizualna i cyfrowa transformacja to pierwsze efekty rebrandingu, który ma na nowo zdefiniować pozycję PWN w cyfrowej rzeczywistości. Za nową kreację odpowiada White Cat Studio, znane z pracy dla największych polskich marek.- 15.05.2025, 10:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PWN
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ