Newsletter

Strategia Banku Pekao do 2024 roku - bank uniwersalny pierwszego wyboru

28.04.2021, 08:52aktualizacja: 29.04.2021, 10:57

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP MediaRoom - kadr z filmu
PAP MediaRoom - kadr z filmu
W ramach nowej strategii na najbliższe cztery lata pod nazwą „Odpowiedzialny bank. Nowoczesne bankowanie” Bank Pekao stawia sobie za cel bycie bankiem uniwersalnym pierwszego wyboru. Oznacza to przede wszystkim oferowanie nowoczesnych i przyjaznych usług dla klientów – mówi Marcin Gadomski, wiceprezes Banku Pekao S.A.

Strategia Banku Pekao na lata 2021 - 2024 zakłada między innym wzrost udziałów rynkowych w najbardziej rentownych segmentach rynku, jak również dywersyfikację źródeł przychodów. Jednym z priorytetów jest wzrost bazy klientów, ze szczególnym uwzględnieniem młodszych osób.

Zdaniem Gadomskiego konieczna jest koncentracja na efektywności działania, co ma konkretne przełożenie na cele biznesowe i finansowe. Wiceprezes wskazał, że kluczowe cele finansowe to osiągnięcie wskaźnika ROE na poziomie 10 proc. oraz obniżenie wskaźnika kosztów do dochodów do poziomu 42 proc. W 2024 roku liczba aktywnych klientów bankowości mobilnej ma się zwiększyć do 3,2 miliona.

Priorytetem banku jest również cyfryzacja. Pekao chce osiągnąć wskaźnik 100-procentowej digitalizacji. Oznacza to, że klienci detaliczni banku będą mogli załatwić wszystkie sprawy w bankowości mobilnej, z poziomu aplikacji PeoPay.

Z punktu widzenia akcjonariuszy ważną informacją jest zapowiedź wypłaty dywidendy. Wiceprezes przypomniał, że według strategii, ma ona być utrzymywana w latach 2021-2024 na poziomie 50 do 75 proc. zysku.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 28.04.2021, 08:52
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ