Newsletter

Elektromobilność podzieliła Europę

10.05.2021, 08:00aktualizacja: 10.05.2021, 08:02

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Adobe Stock
Adobe Stock
Europa dwóch prędkości to już nie tylko zwykłe słowa. One stały się faktem, a widać je w danych ACEA za I kwartał 2021.

Oprócz odwrotu diesla, dane ACEA za I kwartał 2021 ukazały jeszcze jedną ważną kwestię w Europie. Są nią ogromne różnice w rozwoju elektromobilności w poszczególnych krajach.

Na szczycie rankingu elektromobilności dziś w Europie stoją bowiem Niemcy, gdzie w I kwartale br. zarejestrowano 64809 osobowych aut elektrycznych, drugie miejsce z wynikiem o połowę mniejszym zajmuje Wielka Brytania - 31779, a trzecie miejsce przypadło Francji z wynikiem 30491 rejestracji osobowych aut elektrycznych w I kwartale 2021 roku.

Tak obecnie wygląda czołówka państw przodujących w rozwoju elektromobilności w Europie. I nawet tutaj już widać 50% różnicę pomiędzy Niemcami, a resztą podium w ilości zarejestrowanych aut elektrycznych.

Jeżeli z podium usuniemy Wielką Brytanię, która nie jest już częścią Unii Europejskiej, to Francja przesunie się na drugie miejsce, a na trzecim miejscu pojawią się Włochy z liczbą rejestracji na poziomie 13266 sztuk.

Na dalszych miejscach, różnice te zamieniają się dosłownie w przepaść. W krajach takich jak Hiszpania - 3449 rejestracji, Portugalia - 1579 rejestracji, czy nawet Austria - 6622 rejestracje - dane te są zdecydowanie mniejsze.

Przy tak dużych różnicach oczywiste jest że Niemcy i pozostałe kraje z czołówki szybciej będą w stanie osiągnąć neutralność klimatyczną niż kraje, w których liczba rejestracji nie przekroczyła w I kwartale 2021 r. 1000 sztuk. A do tych krajów oprócz Polski (940 rejestracji) należy jeszcze:

- Bułgaria - 111 rejestracji,

- Chorwacja - 132 rejestracje,

- Czechy - 572 rejestracje,

- Cypr - 26 rejestracji,

- Estonia - 95 rejestracji,

- Grecja - 419 rejestracji,

- Węgry - 560 rejestracji,

- Litwa - 65 rejestracji,

- Łotwa - 65 rejestracji,

- Rumunia - 415 rejestracji,

- Słowacja - 157 rejestracji,

- Słowenia - 342 rejestracje.

Oznacza to, że prawie połowa krajów należących do Unii Europejskiej ma średnią rejestracji na poziomie 300 sztuk osobowych aut elektrycznych na kwartał. Podczas, gdy czołówka krajów UE ma średnią kwartału na poziomie 36188 rejestracji.

„Dlatego Niemcy i Francja nie powinny wyznaczać elektromobilnych celów dla Unii Europejskiej. Wytyczane przez te kraje cele są bowiem oderwane od rzeczywistości” - mówi Marek Trofimiuk, członek zarządu, serwisu autobaza.pl

Patrząc na aktualny stan rozwoju elektromobilności w Polsce, jeżeli nic nie przyspieszy, to z obecnym tempem rejestracji nowych aut elektrycznych na poziomie ok. 3760 sztuk/rocznie, ten wyśniony przez premiera Morawieckiego milion nowych aut elektrycznych osiągniemy za … 266 lat. Natomiast UE planuje neutralność klimatyczną już w 2050 roku.

Autoiso Sp. z o.o.

Autoiso Sp. z o.o. jest właścicielem serwisu autobaza.pl oferującym raporty historii pojazdu.

Od 20 lat autobaza.pl dostarcza klientom wiarygodnych danych dotyczących przeszłości pojazdu.

W 2001 roku serwis zaczynał z bazą danych dla 28 marek, obecnie posiada ich ponad 120.

Autobaza.pl agreguje dane z wielu wiarygodnych i uznanych źródeł. Współpracujemy z zaufanymi podmiotami jak m.in. holenderska fundacja Nationale Auto Pas (NAP). Serwisowi autobaza.pl został również przyznany certyfikowany dostęp do National Motor Vehicle Title Information System (NMVTIS) czyli do Krajowego Systemu Informacji o tytułach pojazdów silnikowych w USA.

Zakres oferty jest wciąż powiększany i nieustannie aktualizowany. Oferujemy sprawdzanie historii pojazdu dla popularnych w Polsce aut z Niemiec, Francji, Belgii, Holandii, a nawet z USA. Od lat uczymy naszych klientów jak kupować auto na rynku wtórnym, przestrzegamy przed klasycznymi sztuczkami nieuczciwych sprzedawców i edukujemy w zakresie motoryzacji.

Autobaza.pl cieszy się ogromnym zaufaniem klientów i ma mocną pozycję na rynku. Użyteczność raportów autobaza.pl przełożyła się bezpośrednio na nasz sukces. Dziś autobaza.pl stanowi największą, niezależną bazę danych VIN z historią pojazdów dostępną na rynku europejskim.

Prowadzona przez nas działalność ma realny wpływ na jakość pojazdów oferowanych na rynku wtórnym w Polsce.  Będziemy kontynuować naszą misję, aby jak najlepiej chronić  interesy przyszłych kierowców i nabywców pojazdów używanych.

Nasza strona: www.autobaza.pl

Facebook: https://www.facebook.com/AutoBazaPL

You Tube: https://www.youtube.com/c/AutobazaVideoblog

Linkedin: https://www.linkedin.com/company/autoiso

Źródło informacji: Autoiso Sp. z o.o.

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 10.05.2021, 08:00
Źródło informacji Autoiso Sp. z o.o.
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ