Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Warsztaty skierowane są do specjalistów zajmujących się komunikacją, relacjami z mediami, PR m.in. w firmach, agencjach public relations, instytucjach publicznych czy stowarzyszeniach. Do wszystkich, którym zależy na skutecznym i wzajemnie korzystnym docieraniu z informacjami do dziennikarzy.
Jak wynika z raportu PAP pt. „Konstrukcja i dystrybucja informacji prasowej”, 77 proc. ankietowanych dziennikarzy korzysta na co dzień z informacji prasowych, ponieważ znacznie ułatwia im to pracę. Jednak wciąż w informacjach prasowych, zdaniem respondentów, zbyt często pojawiają się treści marketingowe (55 proc.). Dziennikarze skarżyli się też na nadmiar zbędnych danych i wypowiedzi w przesyłanej informacji prasowej (39 proc.).
„PAP jest unikalną redakcją medialną, ponieważ naszym głównym zadaniem jest tworzenie artykułów i newsów dla dziennikarzy innych redakcji. Nasza wiedza i doświadczenia mogą być bardzo przydatne dla osób specjalizujących się w skutecznej komunikacji do mediów – mówi współprowadzący warsztaty Ryszard Niżewski. - Zrealizowane przez PAP badanie na temat informacji prasowych pokazało nam, że jest wiele aspektów i niuansów, na które warto zwrócić uwagę, aby treści PR zostały docenione przez dziennikarzy. Pokażemy rzeczywiste problemy i ich praktyczne rozwiązania” – dodaje.
W ramach warsztatów odbędą się trzy spotkania w dniach: 26 maja, 2 czerwca oraz 9 czerwca. Każde z nich podzielone będzie na dwie części: teoretyczną oraz praktyczną. Uczestnicy warsztatów będą mogli m.in. przedyskutować z prowadzącymi wszelkie kwestie dotyczące poprawności informacji prasowych pod kątem stylistycznym czy graficznym, a także poćwiczyć tworzenie takich komunikatów.
Aby móc wziąć udział w warsztatach trzeba wysłać zgłoszenie TUTAJ.
Wystarczy jedna rejestracja, by móc uczestniczyć we wszystkich wydarzeniach.
AGENDA SPOTKANIA
1. Warsztat – 26 maja godz. 10:00 - 12:00
FORMA GRAFICZNA I STYLISTYCZNA INFORMACJI PRASOWEJ
· Szata graficzna wiadomości mailowych, wykorzystanie formatu PDF, praktyka dziennikarza: w jaki sposób pobieramy tekst informacji prasowych;
· Poprawność językowa, ortografia i interpunkcja – co irytuje, a co można, praktyka dziennikarza: jakich poprawek najczęściej dokonujemy w tekstach informacji prasowych;
· Stylistyka informacji prasowej PR, jak się wyróżnić , a jak lepiej nie próbować, praktyka dziennikarza: jak dziennikarz tworzy tekst artykułu lub depeszy.
2. Warsztat – 2 czerwca godz. 10:00 - 12:00
MERYTORYKA I KONSTRUKCJA KOMUNIKATÓW PRASOWYCH
· Budowa informacji prasowej, elementy tekstu: gotowy artykuł i/lub materiały backgroundowe, wypowiedzi ekspertów/menedżerów – preferowany format, styl, nazwy stanowisk, praktyka dziennikarza: czego najczęściej szukamy i czego brakuje w informacjach prasowych;
· Prezentacja danych liczbowych, typy badań i sposoby ich przedstawiania, nadmiar i niedobór danych, precyzja nazewnictwa i prezentacja metodologii, praktyka dziennikarza: jakie grafiki i formaty danych liczbowych są przydatne w pracy redakcji.
3. Warsztat – 9 czerwca godz.10:00 – 12:00
DOBRE DOTARCIE I BUDOWANIE RELACJI Z MEDIAMI
· Przekazywanie informacji dotyczących branż z ograniczeniami (leki, alkohol, tytoń, hazard), pomysły na komunikowanie działań CSR, wspólne poszukiwanie tematów przez dziennikarza i PR-owca, follow up – jak utrzymywać kontakt z dziennikarzem, praktyka dziennikarza: rozmowy z prawnikami i PR-owcami w codziennej pracy redakcji.
· Multimedialność informacji, zdjęcia (źródła, jakość, licencje, opisy), materiały wideo, podcasty – formaty i zastosowania, praktyka dziennikarza: jak korzystamy ze zdjęć w pracy redakcyjnej.
Warsztaty PAP to jedna z inicjatyw projektu Akademia Komunikacji PAP, w ramach którego będziemy organizować szkolenia, warsztaty oraz prezentować raporty w obszarze komunikacji, multimediów.
Źródło informacji: PAP
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 19.05.2021, 08:00 |
| Źródło informacji | PAP MediaRoom |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Gaz ma do odegrania ważną rolę w transformacji energetycznej Polski PAP
Gaz jest niezbędny do zbudowania trwałego, stabilnego, odpowiednio zbilansowanego systemu energetycznego. Zdaniem uczestników debaty „Przyszłość energetyczna Polski i rola gazu” gaz mógłby odgrywać rolę nie tylko paliwa zastępczego w okresie transformacji energetycznej.- 04.11.2025, 16:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Dziesięć lat sojuszu energetycznego wzmocniło więzi Kazachstanu z UE PAP
Prawie 80 proc. kazachskiego eksportu ropy trafia na rynki europejskie. Kazachstan, dla którego UE jest największym partnerem handlowym i inwestycyjnym, w ocenie Yerlana Akkenzhenova, ministra energii tego państwa, stał się nieodzownym elementem bezpieczeństwa energetycznego Europy, a trwająca dziesięć lat współpraca ewoluowała od umowy handlowej do strategicznego partnerstwa, opartego na wspólnych priorytetach.- 04.11.2025, 16:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Nawet 4200 zł premii dla przedsiębiorców z iKontem Biznes w Alior Banku
Alior Bank aktywnie promuje iKonto Biznes, proponując przedsiębiorcom atrakcyjne oferty. Nowi klienci, którzy online założą konto firmowe i będą aktywnie korzystać z niego oraz innych produktów bankowych, mogą otrzymać nawet 4200 zł premii. iKonto Biznes dostępne jest teraz z nową bankowością elektroniczną Alior Business, która ma ułatwić przedsiębiorcom prowadzenie firmy.- 04.11.2025, 15:35
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Alior Bank
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ