COVID-19 wpędził artystów i pracowników kultury w trudną sytuację; potrzebują oni unijnego wsparcia bardziej niż kiedykolwiek - podkreślali europosłowie w debacie na temat programu UE na rzecz kultury i sektora audiowizualnego. PE zatwierdził program "Kreatywna Europa", opiewający na 2,5 mld euro. To niemal dwukrotnie więcej niż w kończącej się perspektywie finansowej, unijny program na rzecz kultury i sektora audiowizualnego, będący największym jak dotąd zobowiązaniem finansowym UE.
Wsparcie UE - możliwe wstecznie od 1 stycznia tego roku - będzie kierowane do sektora kultury i sektora kreatywnego. Obejmie zarówno tradycyjne projekty, jak i koncerty na żywo oraz promowanie talentów i zawodowej kariery artystycznej wśród kobiet. Projekty o mniejszej skali mają szanse na wyższe unijne współfinansowanie.
"Kreatywna Europa" składa się z trzech filarów. Najwięcej środków (1,4 mld euro) trafi do komponentu "Media", w ramach którego wsparciem objęte zostaną rozwój, promocja i dystrybucja europejskich filmów i utworów audiowizualnych w Europie i poza nią.
Komponent "Kultura" - to transgraniczne projekty kulturalne i kreatywna współpraca między organizacjami i profesjonalistami w takich dziedzinach jak: muzyka, książki i promocja europejskiej literatury, architektury, a także nagrody i inicjatywy kulturalne UE.
W ramach trzeciego, międzysektorowego mechanizmu wsparcie po raz pierwszy zostanie skierowane do sektora mediów informacyjnych, promującego umiejętność korzystania z mediów, pluralizm, wolność prasy i wysokiej jakości dziennikarstwo oraz pomagając mediom w lepszym stawianiu czoła wyzwaniom związanym z cyfryzacją.
W sektorze kultury i instytucjach kreatywnych znajduje zatrudnienie ok. 3,8 proc. Europejczyków.
Materiał powstał w ramach projektu EuroPAP News, realizowanego przez Polską Agencję Prasową przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej za pośrednictwem dotacji Parlamentu Europejskiego
PE: 2,5 mld euro na wsparcie artystów i pracowników kultury
COVID-19 wpędził artystów i pracowników kultury w trudną sytuację; potrzebują oni unijnego wsparcia bardziej niż kiedykolwiek - podkreślali europosłowie w debacie na temat programu UE na rzecz kultury i sektora audiowizualnego. PE zatwierdził program "Kreatywna Europa", opiewający na 2,5 mld euro. To niemal dwukrotnie więcej niż w kończącej się perspektywie finansowej, unijny program na rzecz kultury i sektora audiowizualnego, będący największym jak dotąd zobowiązaniem finansowym UE.
Wsparcie UE - możliwe wstecznie od 1 stycznia tego roku - będzie kierowane do sektora kultury i sektora kreatywnego. Obejmie zarówno tradycyjne projekty, jak i koncerty na żywo oraz promowanie talentów i zawodowej kariery artystycznej wśród kobiet. Projekty o mniejszej skali mają szanse na wyższe unijne współfinansowanie.
"Kreatywna Europa" składa się z trzech filarów. Najwięcej środków (1,4 mld euro) trafi do komponentu "Media", w ramach którego wsparciem objęte zostaną rozwój, promocja i dystrybucja europejskich filmów i utworów audiowizualnych w Europie i poza nią.
Komponent "Kultura" - to transgraniczne projekty kulturalne i kreatywna współpraca między organizacjami i profesjonalistami w takich dziedzinach jak: muzyka, książki i promocja europejskiej literatury, architektury, a także nagrody i inicjatywy kulturalne UE.
W ramach trzeciego, międzysektorowego mechanizmu wsparcie po raz pierwszy zostanie skierowane do sektora mediów informacyjnych, promującego umiejętność korzystania z mediów, pluralizm, wolność prasy i wysokiej jakości dziennikarstwo oraz pomagając mediom w lepszym stawianiu czoła wyzwaniom związanym z cyfryzacją.
W sektorze kultury i instytucjach kreatywnych znajduje zatrudnienie ok. 3,8 proc. Europejczyków.
Źródło informacji: EuroPAP News
Źródło informacji: EuroPAP News
Data publikacji
22.05.2021, 08:00
Źródło informacji
EuroPAP News
Zastrzeżenie
Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.