Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W poniedziałek, 24 maja oficjalnie otwarto nową placówkę biblioteki. W wydarzeniu udział wzięli: prezydent Świdnicy, Beata Moskal-Słaniewska, jej zastępcy Jerzy Żądło i Szymon Chojnowski oraz dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej, Ewa Cuban.
- Mieszkańcy Kraszowic zyskali nowe, wielopokoleniowe centrum kulturalne, które mam nadzieję będzie służyć wszystkim mieszkańcom dzielnicy. To nowoczesne, przestronne miejsce i co najważniejsze przystosowane także dla osób niepełnosprawnych – mówi prezydent, Beata Moskal-Słaniewska.
Biblioteka dysponuje ponad 90-metrową przestrzenią podzieloną na kilka stref – wypożyczalnię, czytelnię, strefę dla dzieci oraz taras.
- W wypożyczalni na spragnionych czytelników będzie czekała literatura dla dorosłych, młodzieży i dzieci. W czytelni będzie można zasiąść w ciszy i oddać się lekturze. W strefie dla dzieci do dyspozycji jest bogaty księgozbiór oraz wygodne pufy w nowoczesnym otoczeniu. A do tego taras, z którego czytelnicy będą mogli korzystać w godzinach pracy biblioteki – mówi Ewa Cuban, dyrektor MBP w Świdnicy.
W bibliotece znalazły się również stanowiska komputerowe, dostępna będzie usługa Legimi. Całość to komfortowa i przystosowana przestrzeń dla niepełnosprawnych.
Z okazji otwarcia filii nr 5 pracownicy biblioteki zapraszają świdniczan w sobotę, 29 maja do wzięcia udziału w grze terenowej „Kierunek Morleowa”. O szczegółach zabawy można dowiedzieć się na stronie www.mbp.swidnica.pl w zakładce aktualności.
Zakres prac obejmował rozbudowę, przebudowę i zmianę sposobu użytkowania budynku handlowego na miejską bibliotekę publiczną z klubem seniora. Budynek zyskał nową elewację. Przebudowano instalację wodociągową, kanalizację sanitarną, centralnego ogrzewania, a także elektryczną. Wykonano nowy chodnik, trawnik oraz przyłącza kanalizacji deszczowej.
Łącznie koszt prac to ponad 1 milion 100 tysięcy złotych, w tym remontu biblioteki to ponad 640 tys. zł. Wykonawcą zadania był Zakład Ogólnobudowlany „REMECO” Spółka Jawna Roman Waszczuk & Tomasz Waszczuk z Wilkowa.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 25.05.2021, 13:47 |
Źródło informacji | Miasto Świdnica |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Archicom Collection niezmiennie zaskakuje. W inwestycji M7 powstanie siedem kolekcjonerskich apartamentów unikalnych w skali światowej
W inwestycji M7 zlokalizowanej w nowym superkwartale Towarowa22, powstaną wyjątkowe, kolekcjonerskie apartamenty stworzone od początku do końca według autorskich koncepcji łączących je z wybitnymi postaciami ze świata sztuki lub prestiżowymi markami. Pierwsze trzy projekty są już gotowe do sprzedaży. To apartamenty „Helmut Newton and Sylvia Gobbel”, „M as Marylin” oraz „Guitar Heroes”. Posiadają swoje wyróżniki, a nawet – oryginalne dzieła wybitnych artystów w luksusowych wnętrzach.- 28.07.2025, 12:23
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Archicom Collection
-
Image
STS stworzył pomnik piłki kobiecej
STS, oficjalny sponsor reprezentacji Polski kobiet w piłce nożnej, stworzył wspólnie z PZPN wyjątkowy projekt „Piłka nożna jest kobietą”. W ramach inicjatywy powstał pomnik poświęconego kobiecej piłce nożnej. Projekt ma na celu uhonorowanie rosnącej roli kobiecego futbolu na sportowej mapie Polski oraz ciężkiej pracy zawodniczek i ich osiągnięć.- 28.07.2025, 11:16
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Biuro prasowe STS
-
Image
Kampania #HistorieZPasją - opowieści, które mają twarze i emocje
Kampania Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej #HistorieZPasją objęła swoim zasięgiem 2,66 miliona odbiorców. Jej bohaterami nie są tylko projekty, ale przede wszystkim ludzie, którzy skorzystali z Funduszy Norweskich i EOG - ich pomysły, emocje i pasje.- 23.07.2025, 13:43
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ