Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Na kibiców czeka między innymi pierwszy gokart Roberta Kubicy oraz motocykl, na którym Bartosz Zmarzlik zdobył mistrzostwo świata. Ekspozycję uzupełnia łódź wyścigowa rodziny Marszałków oraz kombinezon Jakuba Przygońskiego, zdobywcy Pucharu Świata w rajdach terenowych.
„Wspierając sport, budujemy rozpoznawalność marki i wartość biznesu, a przy tym spełniamy zadania społeczne. Jako koncern narodowy i multienergetyczny musimy takie zadania realizować" - skomentował otwarcie strefy motosportu Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.
Przy okazji otwarcia strefy motosportu w Muzeum Sportu i Turystyki PKN Orlen opublikował również pierwszy raport roczny poświęcony działalności sponsoringowej w 2020 roku. Łączny ekwiwalent reklamowy będący efektem działalności sponsoringowej koncernu w obszarze sportu i kultury w minionym roku wyniósł niemal 800 milionów złotych.
Tylko w obszarze sponsoringu sportu zawodowego i amatorskiego w 2020 roku odbyło się aż 1930 wydarzeń ze wsparciem PKN Orlen i udziałem wspieranych przez koncern podmiotów. Flagowym projektem w zakresie sponsoringu sportu jest współpraca z zespołem Formuły 1 - Alfa Romeo Racing ORLEN oraz wsparcie Roberta Kubicy.
Wybuch pandemii koronawirusa nie zatrzymał aktywnego wsparcia PKN Orlen dla czołowych polskich sportowców. W styczniu bieżącego roku koncern został za to nagrodzony tytułem Mecenasa Polskiego Sportu w Trudnych Czasach 2020 przez redakcję Przeglądu Sportowego.
Na PKN Orlen, jako firmę najczęściej angażującą się w działalność sponsoringową, wskazało 54 proc. ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinia w grudniu 2020 roku. Koncern angażuje się m.in. w rajdy, żużel, F1H2O, akrobacje lotnicze, a także siatkówkę, lekkoatletykę, kolarstwo, piłkę nożną czy piłkę ręczną.
Na otwarciu strefy motosportu pojawili się przedstawiciele ORLEN Team: Bartosz Zmarzlik, indywidualny mistrz świata w jeździe na żużlu, startujący w Dakarze Kuba Przygoński, kierowca rajdowy, wicemistrz Europy Juniorów, Mikołaj Marczyk, Bartłomiej Marszałek ścigający się w wodnej Formule 1 oraz Krzysztof „Szopa” Szopiński, prezes Orlen Grupy Akrobacyjnej Żelazny.
„Cieszę się, że mamy już w naszym muzeum ekspozycję związaną z motosportem, w którym Polacy od lat osiągają bardzo dobre wyniki. Mam nadzieję, że będzie się ona powiększała z roku na rok" - powiedział Andrzej Kraśnicki, prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego.
Z raportem poświęconym działalności sponsoringowej PKN Orlen w 2020 roku można się zapoznać na stronie https://www.orlenteam.pl.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 26.05.2021, 16:59 |
| Źródło informacji | PAP MediaRoom |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Od plantacji na salony: jagodowe przetwory wśród laureatów „Złotych Innowacji 2025”
W Teatrze Kamienica w Warszawie ogłoszono wyniki konkursu „Złote Innowacje FMCG & Retail 2025” - jednego z najważniejszych wydarzeń branży spożywczej i handlu detalicznego w Polsce. W tegorocznej edycji polskie przetwory z owoców jagodowych zdobyły złoto i dwa wyróżnienia.- 06.11.2025, 12:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
-
Image
Inkluzywna higiena tematem europejskiej debaty marki Tork
Wyniki badania Tork wykazały, że tylko jedna na pięć toalet w miejscach publicznych spełnia oczekiwania dotyczące higieny i czystości. Ponadto aż 52% osób podejmuje działania po negatywnych doświadczeniach z wizyty w łazience o dużym natężeniu ruchu - skraca pobyt w obiekcie, wystawia niepochlebne opinie - co bezpośrednio wpływa na przychody i wizerunek danej firmy.- 06.11.2025, 08:30
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Tork
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ