Newsletter

Pierwsze urodziny Asystenta głosowego w bankowej aplikacji mobilnej IKO

02.06.2021, 09:40aktualizacja: 02.06.2021, 09:44

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PKO BP
PKO BP
Minął rok od uruchomienia Asystenta głosowego w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego. Przy jego pomocy, używając mówionych poleceń, można m.in. zrobić przelew zwykły do zdefiniowanego odbiorcy lub na numer konta oraz przelew na telefon, a także sprawdzić stan środków na rachunku. Funkcji i możliwości Asystenta będzie stopniowo przybywać.

Niemal równo rok temu, 28 maja 2020 roku dokładnie o godzinie 14:41, pierwszy klient PKO Banku Polskiego za pomocą Asystenta głosowego zapytał o historię swojego konta. Niecałą godzinę później - o 15:33, klientka zleciła asystentowi dokonanie pierwszego przelewu.

Po tym pilotażowym wdrożeniu, które miało miejsce pod koniec maja ubiegłego roku, od początków sierpnia 2020 r. wszyscy użytkownicy IKO, korzystający zarówno z telefonów z systemem operacyjnym Android, jak i iOS, mogą używać voicebota w aplikacji mobilnej największego polskiego banku .

Od momentu uruchomienia asystent głosowy IKO przeprowadził już 585 tys. rozmów z klientami, obecnie jest to ok. 60 tys. dialogów miesięcznie.

Odnotowano również ponad 1,2 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku system rozumiał ponad 70 tematów rozmów. Teraz jest ich 250 i liczba ta będzie się systematycznie zwiększać. Asystent ma prawie 300 tys. unikalnych użytkowników.

Przy pomocy asystenta można m.in. zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta, zrobić przelew na telefon, sprawdzić stan konta i przeszukać jego historię, doładować telefon, zapłacić BLIKIEM, spłacić kartę kredytową lub zmienić limity transakcyjne na karcie.

Wspieranych przez Asystenta funkcji będzie stopniowo przybywać. System wciąż się uczy i jeśli czegoś nie może obecnie zrobić, to przenosi użytkownika do miejsca w aplikacji IKO, gdzie wykona on operację bankową samodzielnie.

Jak można rozmawiać z Asystentem? System rozumie język naturalny i nie narzuca sposobu komunikacji, np. zlecając przelew można powiedzieć: „zrób przelew do…”, ale też... „pchnij kaskę do…”.

Użytkownik IKO nie musi Asystenta instalować – wystarczy kliknąć w ikonę chmurki dialogowej w prawym górnym rogu ekranu głównego aplikacji.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 02.06.2021, 09:40
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii