Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- Ministerstwo Infrastruktury informuje:
Modernizacja stacji kolejowej w Trzebini to jedna z inwestycji PKP PLK SA realizowanych na trasie E-30 między Katowicami a Krakowem. Dzięki niej podróżni zyskali nowoczesne perony, dostosowane również dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. 30 sierpnia 2021 r. został oddany do użytku ostatni peron na stacji w Trzebini.
- Dzięki realizacji tej inwestycji podróżni oraz mieszkańcy aglomeracji katowickiej i krakowskiej zyskali dostęp do wygodnej przestrzeni i nowoczesnej infrastruktury kolejowej, dostosowanej także dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wszystko po to, by kolej była nie tylko bardziej komfortowa, ale także bezpieczna - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Największą metamorfozę przeszły perony. Stare platformy zastąpiły nowoczesne, większe i wyższe konstrukcje. Zostały wyposażone w nowe oświetlenie, ławki i tablice informacyjne, a także windy dla podróżnych z większym bagażem. Czytelne oznakowanie, ścieżki naprowadzające i nawierzchnia o zróżnicowanej strukturze pomagają poruszać się osobom o ograniczonej mobilności.
Niebawem perony zostaną wyposażone w tablice dynamicznej informacji pasażerskiej oraz nagłośnienie.
Kładkę nad torami zastąpiło wygodne przejście podziemne. Tunel prowadzi podróżnych na perony i służy mieszkańcom, którzy chcą się przedostać na drugą stronę linii kolejowej.
Zmodernizowano 26 km torów stacyjnych (z częścią towarową) oraz wymieniono 79 rozjazdów. Przebudowano trzy mosty kolejowe, dwa wiadukty kolejowe i jeden przepust. Powstała też nowa nastawnia dysponująca wraz z zabudową urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Lepsza komunikacja kolejowa
Mieszkańcy Trzebini już teraz korzystają z nowych możliwości, jakie daje kolej. Podróż, zarówno do Katowic jak i Krakowa, zajmuje ok. 30 – 35 minut. Natomiast dojazd do sąsiednich Krzeszowic lub Jaworzna to tylko 10 minut. Czasy te jeszcze się poprawią, gdy w przyszłym roku zakończy się proces certyfikacji i PKP PLK otrzymają zgodę na podniesienie prędkości pociągów do 160 km/h.
Trzebinia to nie jedyna w pełni zmodernizowana stacja. W ramach modernizacji trasy Zabrze – Katowice - Kraków przebudowę przeszły również stacje w Jaworznie Szczakowej, Krzeszowicach, Zabierzowie i krakowskich Mydlnikach. Zmieniły się także przystanki m.in. w Ciężkowicach (Jaworzno), Balinie, Dulowej i Woli Filipowskiej. Dodatkowe możliwości podróży i wygodnych przesiadek zyskali mieszkańcy Krakowa dzięki nowemu przystankowi Kraków Bronowice.
Inwestycje na linii kolejowej E-30 za przeszło 2 mld zł współfinansowane są przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
kom/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 30.08.2021, 15:23 |
Źródło informacji | mi |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |