Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Michał Fijoł wziął udział w panelu „Komunikacja lotnicza – nie będzie już tak samo?” w czasie, którego podsumował aktualną sytuację na rynku lotniczym z punktu widzenia przewoźnika. Przyznał, że powrót do rzeczywistości sprzed pandemii zajmie jeszcze trochę czasu. Odbudowa pozycji na rynku trwa i jego firma coraz lepiej sobie radzi.
„W 2020 roku mieliśmy do czynienia z krótkim >>LOT-em na wakacje<<, w tym roku także wróciliśmy do latania turystycznego. Ale taki sezon jest krótki, trwa od czerwca do września. W tej chwili zmierza ku schyłkowi” – mówił Michał Fijoł.
Podkreślił jednocześnie, że we wrześniu tego roku zaczął się już odradzać ruch biznesowy.
„Na początku wracają małe i średnie przedsiębiorstwa. Na poziomie 30-40 proc. w stosunku do 2019 roku. Duże przedsiębiorstwa jeszcze nie latają, albo w bardzo małym stopniu. Liczymy na to, że ten ruch powróci do nas w II kwartale 2022 roku” – powiedział Michał Fijoł.
Wspomniał również, że dotychczasowe prognozy firm konsultingowych były nietrafione, ponieważ bardzo optymistycznie zakładały, że ruch biznesowy odrodzi się w miarę szybko.
„Natomiast z całą pewnością ruch turystyczny będzie rósł. Stąd już teraz zaczynamy rozmowy z tour operatorami na temat naszej współpracy w roku 2022 roku. W PLL LOT dostosowujemy się do warunków rynkowych i aktywnie walczymy o pasażerów aby zmaksymalizować przychody” – dodał.
Walcząc o klienta, LOT stara się podnosić komfort podróży. Jednym z kroków podjętych niedawno w tym zakresie, było wprowadzenie na pokłady floty średniego zasięgu, np. samolotów Boeing 737-800 rozrywki pokładowej. Kolejnym udogodnieniem jest elastyczna polityka zwrotu biletu.
„Daje to znaczny komfort wyboru terminu podróży, nawet jeśli się przydarzy coś niespodziewanego. Myślę, że w tą stronę będzie podążał rynek lotniczy w przyszłości” – podsumował Michał Fijoł.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 21.09.2021, 09:56 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Premiera Nowej Wałowej - prestiżowej inwestycji ROBYG nad brzegiem Motławy
Ekskluzywne osiedle położone tuż nad brzegiem Motławy - tak prezentuje się najnowsza inwestycja ROBYG w Gdańsku. Nowa Wałowa to luksusowy projekt otwierający nową linię produktów premium ROBYG Grand Selection. Inwestycja wyróżnia się unikalną architekturą inspirowaną stoczniowym charakterem miejsca, eleganckimi wnętrzami, najwyższej jakości materiałami oraz bulwarem spacerowym z bujną zielenią i instalacjami artystycznymi.- 30.05.2025, 15:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Robyg
-
Image
Nie tylko taniej, ale sprawniej i mądrzej. Polskie ubezpieczenia muszą obrać kurs na innowacje PAP
Polacy w 2024 roku przeznaczyli na ubezpieczenia 85,7 mld zł - o 8,9 proc. więcej niż w 2023 roku. Kwota ta wciąż jednak nie jest adekwatna zarówno do poziomu zamożności obywateli kraju będącego szóstą gospodarką UE, jak i skali zagrożeń (klimatycznych, demograficznych, geopolitycznych), z którymi, jako społeczeństwo, się mierzymy. Goście XII Kongresu Polskiej Izby Ubezpieczeń zgodzili się, że zmiana tego stanu rzeczy wymaga od wszystkich graczy na rynku większej elastyczności i innowacyjności.- 30.05.2025, 14:57
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Lepiej zapobiegać szkodom niż je likwidować. Polska potrzebuje strategii odporności na katastrofy PAP
Dla uczestników XII Kongresu Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) ubezpieczenia są nie tylko narzędziem ochrony majątku, ale przede wszystkim fundamentem budowania zaufania społecznego i gospodarczego. Ubezpieczenia nie eliminują całego ryzyka, ale sprawiają, że można łatwiej poradzić sobie z trudnymi sytuacjami.- 30.05.2025, 13:18
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ