Newsletter

ULMA CONSTRUCCION POLSKA SA (18/2021) Wstępne szacunki wybranych danych finansowych i operacyjnych Grupy Kapitałowej ULMA Construccion Polska S.A. za 3 kwartały 2021 r.

13.10.2021, 15:48aktualizacja: 13.10.2021, 15:50

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 18/2021

Zarząd ULMA Construccion Polska S.A. (Emitent) przekazuje do publicznej wiadomości wstępne szacunki wybranych danych finansowych i operacyjnych Grupy Kapitałowej Ulma Construccion Polska S.A. (Grupa Kapitałowa) za okres 3 kwartałów 2021 roku [w nawiasie przedstawiono dane za analogiczny okres 2020 roku].

Wstępne wyniki finansowe i operacyjne Grupy Kapitałowej za okres 3 kwartałów za 2021 roku:

Łączne skonsolidowane przychody ze sprzedaży: 144 655 tys. zł [144 797 tys. zł], spadek o -0,1%,

w tym:

- Przychody skonsolidowane w segmencie "obsługa budów": 103 680 tys. zł [111 001 tys. zł], spadek o -6,6%,

- Przychody skonsolidowane w segmencie "sprzedaż materiałów budowlanych": 40 975 tys. zł [33 797 tys. zł], wzrost o 21.2%,

- Skonsolidowany EBITDA: 52 000 tys. zł [53 067 tys. zł], spadek o -2,0%,

- Skonsolidowany zysk netto: 16 168 tys. zł [15 905 tys. zł], wzrost o 1,7%,

- Pozycja gotówkowa netto (gotówka pomniejszona o kredyty i powiększona o udzielone pożyczki): 60 279 tys. zł [68 720 tys. zł], spadek o -12,3%.

Trzeci kwartał 2021 roku przyniósł dalszą poprawę sytuacji wynikowej, zapoczątkowanej już w poprzednim kwartale, w porównaniu do analogicznych okresów poprzedniego roku.

W dalszym ciągu szczególnie istotne znaczenie dla prezentowanych wyników Grupy Kapitałowej ma działalności handlowa na rynku polskim, jak również na rynkach eksportowych, w segmencie "sprzedaż materiałów budowlanych". Działalność ta już od początku bieżącego roku wskazuje pozytywne tendencje, które w III kwartale 2021 roku zostały dodatkowo umocnione bardzo dobrą koniunkturą handlową na rynku ukraińskim.

Bardzo dobre wyniki sprzedażowe osiągnięte w segmencie "sprzedaż materiałów budowlanych" przyczyniły się do praktycznie całkowitego zneutralizowania luki sprzedażowej notowanej wciąż w segmencie "obsługa budów". Niemniej segment ten notuje w bieżącym roku powolny, ale konsekwentny trend wzrostowy pozwalający na odzyskanie potencjału notowanego w ubiegłym roku.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 13.10.2021, 15:48
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ