Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Dlaczego feminizm potrzebuje mężczyzn, a mężczyźni potrzebują feminizmu. Światowy dzień feminizmu już w niedzielę

05.11.2021, 08:00aktualizacja: 05.11.2021, 08:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Answear
Answear
Jest 2021 rok i nadal potrzebujemy feminizmu, a wraz z nim edukacji, dyskusji i pracy, aby zmienić utarte ścieżki myślenia. Coraz więcej mężczyzn staje po stronie kobiet i ich praw, mając świadomość, że równość płci to także ich problem – dotyczy ich córek, żon, mam, koleżanek i ich samych. 7 listopada, czyli Światowy Dzień Feminizmu, jak co roku przypomina nam o tym, że wciąż jest wiele do zrobienia w temacie równości prawnej, politycznej oraz społecznej. W tym dniu marka answear.LAB, która dopinguje i wspiera kobiety w walce o siebie, zachęca mężczyzn do podjęcia głosu i okazanie wsparcia kobietom.

7 listopada to ważna data dla wszystkich kobiet i mężczyzn. To dzień, w którym podejmowany jest dialog na temat godności i praw, ale również trudności i problemów, które napotykają na co dzień kobiety. To także święto, które odczarowuje pejoratywne znaczenie słowa „feminizm” i udowadnia, że tak naprawdę każdy, kto przyjmuje za pewnik Powszechną Deklarację Praw Człowieka ONZ, jest feministą, feministką, co oznacza, że uznaje, że wszyscy ludzie są wolni i równi.

Potrzebujemy feminizmu i feministów, ponieważ…

… świat wciąż jest daleki od prawdziwej równości płci w ekonomii, gospodarce, świecie nauki, czy w obowiązkach rodzicielskich. W wielu obszarach dominują męskie głosy, szklany sufit nie pozwala kobietom rozwijać się zawodowo, a luka płacowa w Polsce to nadal 8,5%. To właśnie dlatego ważna jest dyskusja, edukacja i działanie, które pozwoli aktywnie przeciwdziałać dyskryminacji ze względu na płeć. Wielu mężczyzn angażuje się i solidaryzuje z kobietami deklarując się „feministami”. Feminista nie walczy o przywileje dla kobiet, czy też odebranie praw mężczyznom. To tylko walka o równe prawa, możliwości i perspektywy dla obu płci w kontekście społecznym, politycznym i ekonomicznym. Rola mężczyzn w dążeniu do sprawiedliwości płciowej jest więc niezwykle istotna.

Jak stać się sojusznikiem kobiet w walce o równe prawa? 

Wszyscy jesteśmy feministami i feministkami. Feminizm to reagowanie na niesprawiedliwości i wspieranie kobiet na co dzień, kiedy padają ofiarą gorszego traktowania ze względu na płeć. Feminizm to także równe podejście do wychowania synów i córek, łamanie stereotypów i rezygnacja z niepotrzebnego dzielenia świata na „chłopięcy” i „dziewczęcy”, popularyzowanie feminatywów. Istotne jest również uzupełnienie swojej wiedzy o dokonania i zasługi kobiet. W mediach pojawia się coraz więcej tytułów i pozycji na temat historii Polski wzbogaconej o pomijaną wcześniej damską perspektywę, tzw. Herstorię. To właśnie takie informacje kształtują przyszłe pokolenia dziewczynek, które wierzą we własną siłę, sprawczość i możliwości. 

Osiągnięcie równości to złożony problem – z jednej strony wymaga wzmocnienia pozycji kobiet, tak aby wierzyły w siebie i same broniły swoich praw, z drugiej strony potrzebujemy w tym zaangażowania mężczyzn tak, aby stali się sprzymierzeńcami i sojusznikami w tej nierównej walce. Poza przyjęciem odpowiedniej postawy, można aktywnie zaangażować się we wsparcie organizacji i fundacji działających na rzecz praw i rozwoju kobiet, brać udział w panelach, konferencjach i innych inicjatywach.

Marki aktywnie wspierają Dzień Feminizmu. Dołącz do akcji #jestemfeminista

Choć liczba firm aktywnie wspierających kobiety z roku na rok rośnie, to nadal jest niewiele marek, które w zdecydowany i stanowczy sposób zabierają głos w ważnych kwestiach, angażują się w tematy pro kobiece, manifestując kobiecą siłę w kampaniach i podejmowanych projektach. Jednym z takich brandów jest polska marka answear.LAB, która odważnie pokazuje swoje stanowisko w kwestii feminizmu. answear.LAB od początku swojej działalności stoi silnie po stronie kobiet działając na ich rzecz także na rynkach zagranicznych. Przykładem takiego działania w Polsce jest projekt GIRL POWER, gdzie całkowity dochód ze sprzedaży kolekcji limitowanej został przekazany na fundację UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej. 

Z okazji Dnia Feminizmu, marka zaprosiła mężczyzn, ponad 100 znanych i lubianych Polaków, do wzięcia udziału w akcji #JESTEMFEMINISTA i okazaniu wsparcia kobietom na kanałach społecznościowych. Mechanizm jest prosty: panowie zostali poproszeni o to, aby 7 listopada założyli otrzymany statement t-shirt i wyrazili swoje zdanie na temat tego, jak rozumieją feminizm, jak okazują wsparcie kobietom, zachęcając tym samym innych do podobnego manifestu. Akcja funkcjonuje pod hashtagiem #jestemfeminista #swiatowydzienfeministek #answearlab. Każdy może wziąć w niej udział i okazać solidarność swoim koleżankom, mamie, partnerce, siostrze i innym kobietom.

***

Answear.com to pierwszy polski internetowy sklep multibrandowy oferujący szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 400 światowych marek. W ofercie można znaleźć wyselekcjonowane kolekcje damskie, męskie i dziecięce m.in. marek premium, sportowych czy denimowych. Aktualnie Answear.com działa na 8 rynkach, a w planach ma start w kolejnych. Od początku swojej działalności w 2011 r. zdobył ponad 50 nagród i wyróżnień, zyskał także uznanie tysięcy klientów, którym dostarcza nieustannych modowych inspiracji, współpracując z trendsetterami i ekspertami z branży mody. Marka opiera się na własnym centrum logistycznym, które pozwala na zoptymalizowanie kosztów i usprawnienie logistyki, co finalnie wpływa na doskonałą cenę i atrakcyjne promocje. Wszystkie produkty wchodzące w skład zamówienia są wysyłane w jednej paczce – w trosce o środowisko i dla wygody klientów. W swej działalności Answear stawia na szybką dostawę (nawet tego samego dnia w wybranych miastach Polski) i jakość obsługi. Swoim stałym klientom dedykuje program lojalnościowy Answear Club, który pozwala na robienie zakupów w jeszcze atrakcyjniejszych cenach. 

[1] Gender pay gap statistics, Eurostat, Luty 2021

Źródło informacji: Answear

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.11.2021, 08:00
Źródło informacji Answear
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ