Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Hasła pojawiły się już na przejściach dla pieszych w okolicach szkół przy ul. Małeckich, Pięknej, Kolbego i Piwnika Ponurego. Akcja będzie kontynuowana wiosną.
Jesień jest czasem, kiedy szybciej robi się ciemno. Podczas tzw. „szarówki” stajemy się mniej widoczni na przejściach dla pieszych. Dlatego miasto przygotowało jesienną kampanię zwiększającą bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych. Celem jest zwrócenie uwagi osobom, które przechodząc na pasach zapatrzone są w telefony komórkowe i inne urządzenia, narażając przez to siebie oraz kierowców pojazdów.
Dwa hasła: „Schowaj telefon, włącz myślenie” oraz „Odłóż telefon, idź bezpiecznie” pojawiały się już na chodnikach, tuż przed przejściami dla pieszych w okolicach szkół, tj. Szkoły Podstawowej nr 2 (ul. Małeckich), Szkoły Podstawowej nr 7 (ul. Piękna), Szkoły Podstawowej nr 5 (ul. Kolbego) oraz Szkoły Podstawowej nr 9 (ul. Piwnika Ponurego). W wybranych lokalizacjach wymalowano również piktogramy. Hasła kampanii były konsultowane z uczniami ełckich szkół, w których Urząd Miasta Ełku przeprowadził badania ankietowe. Działania skierowane są do wszystkich mieszkańców Ełku. Kampania będzie kontynuowana wiosną. Wówczas nowe hasła i piktogramy pojawią się także przy innych przejściach dla pieszych.
Jest to kolejna inicjatywa ełckiego samorządu, która wpisuje w realizowane od wielu lat przez Tomasza Andrukiewicza prezydenta Ełku działania zmierzające do poprawy bezpieczeństwa mieszkańców miasta. Pomysłodawcą tej kampanii była radna Emilia Górska.
Zobacz także filmy zrealizowane przez Urząd Miasta Ełku w ramach cyklu „Bezpieczny Ełk”
„Zginęła na przejściu zapatrzona w telefon” (2018 rok)
Dzieci apelują do kierowców - Prosimy zwolnij! (2020 rok)
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 01.12.2021, 10:26 |
Źródło informacji | Ełk |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |