Newsletter

Wella Company świętuje swój pierwszy rok działalności jako niezależna organizacja, przekraczając założone cele w zakresie rozwoju, wprowadzając przełomowe innowacje i zwiększając możliwości przywódcze

01.12.2021, 16:21aktualizacja: 03.12.2021, 08:29

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

NOWY JORK i GENEWA--(BUSINESS WIRE)-- Wella Company, światowy lider w branży kosmetycznej wartej 100 miliardów dolarów, świętuje dziś pierwszą rocznicę swojej działalności jako samodzielna jednostka. Spółka posiada w ofercie najlepsze, profesjonalne i detaliczne marki fryzjerskie, kosmetyczne i związane ze stylizacją paznokci, w tym Wella Professionals, Clairol, OPI, Nioxin, Sebastian Professional i ghd. Założona w Niemczech w 1880 r. spółka powróciła do statusu niezależnego podmiotu z dniem 1 grudnia 2020 r., pod przywództwem międzynarodowej spółki inwestycyjnej Kohlberg Kravis and Roberts („KKR”), która objęła większościowy pakiet udziałów, który w ciągu ostatniego roku dwukrotnie powiększyła.

Wella Company powstała w samym środku globalnej pandemii koronawirusa, kiedy niemal cała branża profesjonalnych salonów – główna baza klientów firmy – pozostawała zamknięta. Pomimo trudnych warunków panujących na świecie spółka ustanowiła swoją strategię rozwoju, skoncentrowała się na położeniu fundamentów operacyjnych dla samodzielnego sukcesu i wzmocniła swoją kadrę kierowniczą o blisko 1100 osób na całym świecie, w tym o czołowych liderów branży kosmetycznej, detalicznej i konsumpcyjnej.

„W pierwszym roku działalności przedsiębiorstwa nasz zespół miał wiele powodów do dumy. Osiągnęliśmy pozycję niezależnego podmiotu w niesprzyjającym okresie dla branży kosmetycznej i odnotowaliśmy zdecydowany wzrost przychodów w porównaniu zarówno z rokiem 2020, jak i 2019. Nasz rok podatkowy, który rozpoczął się 1 lipca, wystartował z bardzo dobrym wynikiem. Ogólna kondycja przedsiębiorstwa jest wyśmienita, a wyniki finansowe są lepsze w stosunku do wyznaczonych celów rocznych we wszystkich obszarach działalności i regionach geograficznych - powiedziała Annie Young-Scrivner, dyrektor generalny Wella Company. - Jesteśmy gotowi do dalszego rozwoju działalności na całym świecie. Niezmiennie koncentrujemy się na zapewnianiu satysfakcji klientom i konsumentom dzięki innowacjom w zakresie zróżnicowanych produktów, a także zamierzamy kontynuować ekspansję w kanałach i regionach geograficznych w miarę uwalniania potencjału naszych marek”.

Efektywność i innowacyjność produktu

Wella Company dysponuje solidną linią innowacji produktowych, które już w pierwszym roku przynoszą efekty.

Najważniejsze informacje dotyczące flagowej marki parasolowej Wella Professionals:

1. w ciągu pierwszych dwóch miesięcy w regionie EMEA do programu True Grey skierowanego do konsumentów, którzy chcą cieszyć się siwymi włosami, przystępowało co godzinę 10 salonów;

2. Koleston Perfect, najlepiej sprzedająca się na świecie profesjonalna farba do trwałej koloryzacji włosów, osiągnęła nowy poziom – co sekundę na całym świecie kupowana jest jedna tubka;

3. sprzedaż linii kosmetyków do pielęgnacji włosów Wella Professional Hair Care nadal odnotowuje wyraźny, dwucyfrowy wzrost na całym świecie.

Dwie największe marki w asortymencie detalicznym firmy - Clairol i Wella, skorzystały na reinwestycji i odnowieniu marki. Clairol odnotowała zdecydowany wzrost udziału w rynku przez siedem kolejnych miesięcy. W segmencie detalicznym produktów Wella marka osiągnęła rekordowy udział rynkowy wynoszący 24% w Meksyku, a obecnie zajmuje pozycję numer 1 na Bliskim Wschodzie oraz jest marką premium numer 1 w Brazylii.

OPI, wiodąca marka kosmetyków do paznokci z siedzibą w Los Angeles, znana z zapadających w pamięć nazw odcieni, tego lata wprowadziła na ponad 20 rynków swój pierwszy wegański lakier do paznokci naturalnego pochodzenia ‒ Nature Strong. Produkt ten osiągnął jeszcze lepsze wyniki niż przewidywano, przyczyniając się do dwucyfrowego rozwoju oferty.

W 2021 r. Nioxin odnotował dwucyfrowy wzrost przychodów netto w porównaniu z rokiem poprzednim, ponieważ w czasie pandemii coraz więcej konsumentów skupiało się na samodzielnej pielęgnacji i zabiegach przeprowadzanych w domu, w tym na pielęgnacji skóry głowy i zapobieganiu wypadaniu włosów.

Londyńska marka ghd (good hair day) na nowo definiuje technologie upiększające. ghd wykorzystała swoją zastrzeżoną technologię do wprowadzenia na rynek Unplugged ‒ bezprzewodowego urządzenia do stylizacji włosów cenionego na całym świecie. Systematyczny dwucyfrowy wzrost marki przyspieszył po jej wejściu na rynek chiński, gdzie w ciągu pięciu minut sprzedano 2500 sztuk urządzenia.

Zaangażowanie w branżę

W działalność Wella Company wpisane jest wspieranie artystów z branży fryzjerskiej, dążących do wychodzenia naprzeciw trendom i doskonalenia swojego rzemiosła i umiejętności. W ciągu ostatniego roku Wella Company przygotowała setki zajęć edukacyjnych online, aby inspirować i szkolić stylistów. W kwietniu, kiedy większość świata była nadal zamknięta, spółka zorganizowała swoje pierwsze międzynarodowe wirtualne wydarzenie „WeCreate”, na którym spotkali się czołowi styliści i edukatorzy, aby wykorzystać nowe umiejętności i na nowo odkryć swoją pasję do zawodu, co umożliwiło im ponowne otwarcie salonów z dużym sukcesem. WeCreate objęło swoim zasięgiem ponad 100 tys. specjalistów z branży kosmetycznej w 100 krajach, zaś firma zrezygnowała z opłat za kurs, by w ten sposób odwdzięczyć się branży – była to inwestycja warta około 30 mln dolarów.

„Mamy przywilej wspierać segment usług salonowych i wierzymy w moc dokształcania stylistów, którzy sprawiają, że jest on tak wyjątkowy” ‒ powiedziała Young-Scrivner. „Ci właściciele małych przedsiębiorstw są kręgosłupem swoich społeczności. Wierzymy, że kiedy branża odnosi sukcesy, my również je odnosimy. Nasze wsparcie dla właścicieli salonów kosmetycznych na całym świecie to tylko jeden ze sposobów, w jaki budujemy biznes oparty na celu”.

Przywództwo

Zespół kierowniczy Wella Company to przedstawiciele kadry zarządzającej z Europy, Azji, Brazylii i Stanów Zjednoczonych, a blisko połowa z nich to kobiety. Firma stale inwestuje w największe talenty. Ostatnie nominacje, które miały miejsce w listopadzie, zwiększają wszechstronność zespołu zarządzającego w globalnym przemyśle kosmetycznym to:

- Yannis Rodocanachi, który objął stanowisko prezesa na region obu Ameryk. Yannis posiada bogate doświadczenie w branży kosmetycznej na całym świecie. Pracował zarówno dla największych firm z branży produktów konsumenckich, jak i dla dynamicznie rozwijających się startupów z branży fryzjerskiej i kosmetycznej, wspieranych przez fundusze kapitału prywatnego. Przez prawie 20 lat pracował w Grupie L'Oréal, rozwijając gamę produktów do pielęgnacji włosów i urody na całym świecie, a także odpowiadając za sprzedaż, marketing i zarządzanie w Europie, Azji i Stanach Zjednoczonych. Przez ostatnie dwa lata pełnił funkcję dyrektora generalnego firmy BH Cosmetics z siedzibą w Los Angeles, gdzie nadzorował transformację spółki w kierunku zróżnicowanej, odpowiedzialnej i zrównoważonej działalności, skierowanej do pokolenia Z, przy jednoczesnym zwiększeniu skali rozwoju w segmencie bezpośrednich klientów indywidualnych;

- Emmanuel Miran, który objął nowo utworzone stanowisko międzynarodowego dyrektora ds. technologii, integrując i przyspieszając realizację cyfrowych i technologicznych ambicji firmy w ramach jednej organizacji. Miran może pochwalić się rozległym doświadczeniem w branży kosmetycznej, CPG, mediów i opieki zdrowotnej. Pełnił on szereg funkcji kierowniczych, w tym dyrektora ds. informatycznych, dyrektora ds. technicznych i dyrektora ds. zarządzania zasobami ludzkimi, wykorzystując i monetyzując dane i technologię w celu stymulowania wzrostu. Marin spędził ponad 16 lat w Grupie L'Oréal na stanowiskach kierowniczych związanych z technologiami cyfrowymi. Wcześniej piastował stanowisko dyrektora ds. technologii i cyfryzacji w Mondelez International, News Corp. i ostatnio w International SOS.

Do zespołu zarządzającego spółki dołączyli również Virginie Costa, międzynarodowy dyrektor ds. finansów, Gretchen Koback Pursel, międzynarodowy dyrektor ds. personalnych oraz Hugh Dineen, prezes ds. marek globalnych i międzynarodowy dyrektor ds. marketingu, którzy rozpoczęli pracę w sierpniu. Costa jest jedną z zaledwie siedmiu kobiet na stanowisku dyrektora ds. finansów w 25 największych firmach kosmetycznych.

Obecnie Wella Company zatrudnia ponad 6 tys. pracowników w ponad 100 krajach. Na dzień dzisiejszy 57 proc. pracowników spółki na świecie to kobiety, a 45 proc. kobiet w tej organizacji pracuje na stanowiskach kierowniczych i wyższych. Od 1 grudnia 2020 r. prawie 70 proc. nowo zatrudnionych pracowników stanowią kobiety, a około 60 proc. wszystkich awansów w firmie zostało wypracowanych przez kobiety.

„Jesteśmy sektorem, którego trzon stanowią kobiety – kolorystki i stylistki, w tym stylistki paznokci. W rzeczywistości prawie 90 procent profesjonalnego przemysłu salonowego w USA i Wielkiej Brytanii tworzą kobiety, jednak niewiele z nich to właścicielki firm ‒ zauważyła Young-Scrivner. - Pragniemy wspierać sukces całej branży i wierzymy, że oznacza to podjęcie działań na rzecz wspierania kobiet w tym sektorze działalności”.

Wella Company

Wella Company należy do światowej czołówki firm kosmetycznych, w skład której wchodzi rodzina kultowych marek, takich jak Wella Professionals, Clairol, OPI, Nioxin, Sebastian Professional i ghd. Innowacyjność spółki polega na inspirowaniu konsumentów i profesjonalistów w dziedzinie urody, aby mogli prezentować się, czuć i być sobą. Firma dokłada wszelkich starań, aby stworzyć najlepsze przedsiębiorstwo kosmetyczne w branży, w którym ponad 6 tys. pracowników w ponad 100 krajach będzie mogło dać z siebie to, co najlepsze. Kierując się wartościami wyznawanymi przez całą organizację i dążąc do osiągnięcia celu, jakim jest wywieranie pozytywnego wpływu na ludzi poprzez oferowane produkty, a także względem planety i społeczeństwa, spółka zapewnia zrównoważony wzrost wszystkim interesariuszom. Więcej informacji na temat Wella Company można znaleźć na stronie www.wellacompany.com oraz na LinkedIn, Instagramie i Facebooku.

Wersja źródłowa na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20211201005310/en/

Źródło: Wella Company

KONTAKT:

Hilary Crnkovich

tel. +1 646 217 1700

e-mail: Hilary.crnkovich@wella.com

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 01.12.2021, 16:21
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii