Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Asystent głosowy IKO w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego, na początku rozumiał około 70, a obecnie ponad 300 tematów rozmów i będzie ich sukcesywnie przybywać. Do tej pory żadna instytucja finansowa w Polsce nie uruchomiła asystenta głosowego z tak zaawansowanym zakresem realizowanych intencji użytkownika.
W sumie bankowa sztuczna inteligencja (Asystent głosowy IKO oraz telefoniczne voiceboty PKO BP) przeprowadziła już ok. 6,5 mln rozmów z klientami banku. Jeden z tych voicebotów odbiera 100 proc. połączeń na infolinii banku. Potrafi zrozumieć temat rozmowy i odpowiedzieć na pytanie klienta, przekierować go do właściwego konsultanta lub zrealizować operację bankową, na przykład zastrzec kartę.
Od 14 września 2021 roku za pośrednictwem Asystenta głosowego można skorzystać z nowych narzędzi służących do analizy i zarządzania finansami osobistymi. Pierwsza funkcja umożliwia sprawdzenie, ile wydajemy na: zobowiązania kredytowe, płatności kartą, przelewy wychodzące, wypłaty z bankomatów i pozostałe płatności. Druga informuje, jak kształtuje się stan oszczędności na koncie. Obie pozwalają na wybór waluty, konta i okresu (obecny miesiąc, poprzedni, ostatni kwartał, pół roku oraz ostatni rok), dla których ma zostać przeprowadzona analiza. Kwoty wydatków i oszczędności prezentowane są w postaci wykresów (słupków) oraz podsumowania, które Asystent głosowy przekazuje w formie mówionej i tekstowej.
Przy pomocy Asystenta, prócz analizy wydatków i oszczędności, można m.in. zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta, zrobić przelew na telefon, sprawdzić stan konta, przeszukać historię konta, doładować telefon, zapłacić BLIKIEM, spłacić kartę kredytową lub zmienić limity transakcyjne na karcie.
System wciąż się uczy i jeśli czegoś nie może obecnie wykonać to przenosi użytkownika do miejsca w IKO, gdzie wykona operację bankową samodzielnie. Rozumie język naturalny i nie narzuca sposobu komunikacji, np. zlecając przelew można powiedzieć „zrób przelew do…”, ale też „pchnij kaskę…”. Wspieranych przez asystenta funkcji, jak zapowiadają przedstawiciele banku, będzie przybywać.
Asystent został uruchomiony pilotażowo pod koniec maja 2020 roku. Wszyscy użytkownicy IKO, korzystający zarówno ze smartfonów z systemem operacyjnym Android jak i iOS, mogą używać voicebota od początku sierpnia 2020 roku. Użytkownik IKO nie musi instalować Asystenta – wystarczy kliknąć w animowaną ikonę chmurki dialogowej w prawym górnym rogu ekranu głównego aplikacji.
Natomiast liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła rekordowe na polskim rynku bankowym 6 milionów. Od momentu uruchomienia w marcu 2013 roku użytkownicy logowali się do niej ponad 4,1 miliarda razy, wykonali 1 miliard transakcji na łączną kwotę 274 miliardów złotych.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 13.12.2021, 12:28 |
| Źródło informacji | PAP MediaRoom |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Krynica Forum 2025: do walki z suszą Małopolska potrzebuje małych zbiorników retencyjnych PAP
Zwiększenie retencji wód, rozbudowa zintegrowanych sieci wodociągowych, powstanie małych elektrowni wodnych oraz stworzenie specjalnego funduszu na tego typu działania - to sposoby na poprawę sytuacji hydrologicznej w Małopolsce, ale też w całym kraju, które wskazywali uczestnicy panelu „Małopolska adaptuje się do zmian - zintegrowane podejście do gospodarki wodnej”, który odbył się podczas Krynica Forum 2025.- 31.10.2025, 13:58
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
PKP Intercity przybliża Jana Czochralskiego - twórcę procesu produkcji układów scalonych PAP
PKP Intercity wraz z fundacją „Nauka. To Lubię” z okazji jubileuszu 140. urodzin Jana Czochralskiego przybliżą wynalazki polskiego naukowca pasażerom kolei. W ramach działań lokomotywa EU200 Griffin zyskała nową szatę graficzną z wizerunkiem Jana Czochralskiego.- 31.10.2025, 12:06
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Automaton Vocis - średniowieczna infolinia, która ożywia księgi Biblioteki Narodowej
Automoton Vocis to unikalna inicjatywa łącząca klimat średniowiecza z najnowszą technologią sztucznej inteligencji, stworzona, by promować wystawę JAM POSEŁKINI JEGO. Projekt został opracowany i wdrożony przez SEC Newgate CEE na zlecenie Biblioteki Narodowej, oferując zainteresowanym doświadczenie, które łączy przeszłość z przyszłością w zupełnie nowy sposób.- 31.10.2025, 09:58
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: SEC Newgate CEE
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ