Newsletter

Perspektywy biznesowe na rok 2022: pozytywne prognozy szefów firm na całym świecie

16.12.2021, 09:02aktualizacja: 16.12.2021, 09:07

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PR Newswire/YPO
PR Newswire/YPO

NOWY JORK, 15 grudnia 2021 r. /PRNewswire/ -- Jak wynika z nowego badania przeprowadzonego przez YPO, ponad 80% dyrektorów generalnych z 44 branż uważa, że wzrost gospodarczy pozostanie na wysokim poziomie w 2022 r., choć prognoza ta jest obciążona dużą dozą niepewności.

Przeprowadzona w dniach 18 listopada - 5 grudnia ankieta, w której udział wzięło 1700 dyrektorów generalnych ze 101 krajów, potwierdza najważniejsze wnioski płynące z badania YPO Global Pulse Survey:

· Pod względem wzrostu przychodów i zatrudnienia wiele firm odnotowuje poprawę.

- Wśród ankietowanych, 37% odnotowało wzrost przychodów o 20% lub więcej od początku 2021 r., przy czym tylko 17% odnotowało spadek o 10% lub więcej od początku roku.

- Nastąpił wzrost zatrudnienia - 38% respondentów odnotowało wzrost liczby pracowników o 10% lub więcej od początku 2021 r., choć 45% firm zadeklarowało, że ich łączna liczba pracowników jest mniej więcej taka sama jak na początku 2021 r., a 16% stwierdziło, że nastąpił spadek.

· Większość dyrektorów generalnych (71%) jest bardzo lub umiarkowanie zaniepokojona wpływem inflacji na ich firmy w przyszłym roku. Amerykańscy liderzy (77%) są bardziej zaniepokojeni inflacją niż ich światowi odpowiednicy. 

- Obawy o inflację mogą stanowić złą wiadomość dla konsumentów - respondenci z sektorów „Żywność i napoje” (74%), „Produkcja przemysłowa” (73%) oraz „Sprzedaż detaliczna i hurtowa” (62%) planują podnieść ceny w odpowiedzi na inflację.

· Wydaje się, że problemy związane z łańcuchem dostaw nie zostaną rozwiązane w najbliższym czasie - tylko 2% respondentów uważa, że sytuacja zostanie opanowana na początku 2022 roku. Trzydzieści dziewięć procent jest zdania, że rozwiązanie nastąpi pod koniec 2022 roku, a 38% spodziewa się go w roku 2023 lub później.

· Ogólnoświatowy niedobór siły roboczej trwa nadal - 67% respondentów twierdzi, że znalezienie pracowników ogółem jest umiarkowanie lub bardzo trudne, zaś 57% respondentów zgłasza ten sam poziom trudności, jeśli chodzi o zatrudnienie dyrektorów i kadry kierowniczej.

· Nawet jeśli tylko 1% ankietowanych dyrektorów uważa, że pracownicy są bardziej produktywni w domu, to aż 74% liderów biznesu jest zdania, że pewna forma elastycznej organizacji pracy przyjmie się na stałe.

· W obliczu presji pandemii niektóre przedsiębiorstwa podnoszą świadczenia na rzecz zdrowia psychicznego, przy czym 35% deklaruje pewnego rodzaju inwestycje w zdrowie psychiczne dla pracowników, natomiast 16% planuje ich dodanie.

· Przygotowując się do roku 2022, członkowie YPO wyróżnili wszystko, na czym powinni skupić się liderzy biznesu:

- Zwiększenie zaangażowania pracowników i kultury pracy/retencji;

- Poszukiwanie alternatywnych strumieni środków pieniężnych/ochrona istniejących;

- Przygotowanie się do inflacji;

- Planowanie kwestii związanych z łańcuchem dostaw;

- Zrozumienie zmieniających się potrzeb klientów.

Metodologia YPO Global Pulse:

Badanie YPO Global Pulse zostało przeprowadzone przez YPO w dniach 18 listopada - 5 grudnia 2021 roku metodą ankiety online. Odpowiedziało łącznie 1700 członków YPO, którzy reprezentują 101 różnych krajów. Margines błędu próby wynosi około 2,3 punkty procentowe na poziomie ufności 95 procent.

YPO:

YPO jest międzynarodową społecznością liderów zrzeszającą ponad 30000 dyrektorów generalnych w 142 krajach, których łączy wspólne przekonanie, że świat potrzebuje lepszych liderów. Więcej informacji można znaleźć na stronie ypo.org.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/1065220/YPO_Logo.jpg

Źródło: YPO

Źródło informacji: PR Newswire

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 16.12.2021, 09:02
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ