Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Seniorzy mniej chętnie korzystają z internetu, wolą bezpośredni kontakt, dlatego fałszywym akwizytorom łatwiej dokonać oszustwa, kiedy odwiedzają ich w domu. Są mili, uśmiechnięci, oferują umowy na bardzo korzystnych warunkach. Jednak są też bardzo zdeterminowani, by jak najszybciej uzyskać decyzję klienta o zawarciu umowy i wykraść jego dane, które potem mogą posłużyć do zaciągnięcia zobowiązań finansowych w jego imieniu.
„Należy pamiętać o tym, że fałszywego sprzedawcę demaskuje presja czasu. Osoba, której zależy, żebyśmy mogli podjąć dobrą decyzję, nie naciska, żebyśmy podjęli ją jak najszybciej” - ostrzega Natalia Hofman, psycholożka i ekspertka od psychologii kłamstwa i doradza, by zawsze dać sobie czas na przemyślenie ważnych decyzji, zamiast podejmować je pochopnie.
Według danych UOKiK ponad połowa seniorów nie czyta podpisywanych przez siebie umów, więc często nie ma nawet świadomości, że pada ofiarą oszustwa. Często też nie śledzą na bieżąco dokonujących się zmian prawnych, co powoduje, że nie wiedzą, że istnieje zakaz zawierania umów z dostawcami prądu i gazu z poza ich siedzibami.
Aby zwiększyć wiedzę swoich klientów i uchronić ich w ten sposób przed zakusami oszustów, PGNiG cyklicznie prowadzi kampanię społeczną „Akcja Świadomy Klient”, adresowaną przede wszystkim do osób starszych. Podczas trwania akcji materiały edukacyjne są dostępne w Biurach Obsługi Klienta i w mediach.
„Obsługujemy ponad 7 milionów klientów w całej Polsce, w tej liczbie sporą grupę stanowią seniorzy, dlatego odpowiedzialność społeczna jest dla nas bardzo istotna” - mówi Paweł Majewski, prezes zarządu PGNiG SA. „Przejawia się także w tym, że od lat przypominamy, iż pracownicy PGNiG nie odwiedzają klientów w ich domach i nie oferują tą drogą sprzedaży żadnych produktów czy usług. Teraz prawny zakaz takiej formy sprzedaży stał się faktem i chcemy, żeby jak najwięcej osób miało tego świadomość, ponieważ może to je uchronić przed potencjalnym zagrożeniem” - wyjaśnia.
W wyniku pandemii wielu klientów PGNiG, również z tej najstarszej grupy, przeniosło się do internetu, a w ślad za tym swój „rewir” działania zmienili oszuści. Jak wynika z danych, które zebrał Państwowy Instytut Badawczy – NASK, w ubiegłym roku odnotowano blisko 8 tys. ataków polegających na wyłudzeniu poufnych danych osobowych w internecie. To aż o 117 proc. więcej niż rok wcześniej!
Ponad dwa mln klientów PGNiG korzysta każdego dnia z elektronicznego Biura Obsługi Klienta. Spółka odnotowała podobną liczbę pobrań aplikacji mobilnej. Blisko 120 tys. klientów zawarło z PGNiG umowę online, bez wychodzenia z domu. Dlatego w kampanii PGNiG pojawiają się spoty ostrzegające nie tylko przed nieuczciwymi sprzedawcami krążącymi od domu do domu, ale także dotyczące ostrożności w sieci. W nowej edycji występują dzieci, które przypominają dorosłym - swoim rodzicom i dziadkom - by nie dali się oszukać nieuczciwym sprzedawcom, podszywającym się pod przedstawicieli spółki. Spoty nawiązują do zasad, które dorośli wpajają dzieciom, ale sami często się do nich nie stosują.
Na przykład Jacek, 10 lat, wskazuje: „Mówicie nam, żeby nie rozmawiać z nieznajomymi, a sami bez zastanowienia podajecie obcym nawet swój numer pesel”.
PGNiG doradza klientom, by w razie podpisania dokumentów przedstawionych przez nieuczciwego sprzedawcę, po stwierdzeniu tego faktu, jak najszybciej skontaktowali się z Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 515 515.
Źródło informacji: PGNiG
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.12.2021, 13:13 |
Źródło informacji | PGNiG |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Zmiana na stanowisku prezesa zarządu Wolters Kluwer Polska
Wolters Kluwer Polska, lider w dostarczaniu profesjonalnych rozwiązań informacyjnych i technologicznych, ogłasza zmiany w zarządzie spółki. Z końcem czerwca 2025 r., po ponad 36 latach pracy na rzecz firmy prezes zarządu Wolters Kluwer Polska, Włodzimierz Albin, przechodzi na emeryturę. Od lipca stanowisko to obejmie Marcin Kleina, dyrektor ds. zarządzania produktami.- 06.06.2025, 08:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Wolters Kluwer Polska
-
Image
PKO Bank Polski na EKF 2025: sektor bankowy ma dobrą sytuację finansową PAP
Trudno wyobrazić sobie dogodniejszy moment na to, żeby szukać lepszych rozwiązań, szukać klienta, dbać o niego – podkreślił prezes zarządu PKO Banku Polskiego Szymon Midera podczas Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie. Dodał, że digitalizacja i wchodzenie na rynek młodych klientów powoduje, że bardzo szybko zmienia się sposób korzystania z usług finansowych.- 05.06.2025, 18:12
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
PKO Bank Polski na EKF 2025: polska gospodarka jest dziś w dobrej kondycji, ale musi się przygotować na wiele poważnych wyzwań PAP
O aktualnej kondycji gospodarczej Polski oraz największych wyzwaniach i zagrożeniach, z którymi w kolejnych latach będzie się ona zmierzyć, mówili podczas 15. Europejskiego Kongresu Finansowego: Ilona Wołyniec, dyrektor Pionu Relacji z Klientami Strategicznymi i Finansowania Projektów w PKO Banku Polskim, oraz Piotr Bujak, główny ekonomista i dyrektor Departamentu Analiz Ekonomicznych PKO Banku Polskiego.- 05.06.2025, 17:53
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ