Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Dobiegła końca pierwsza edycja projektu „Zdrowie finansowe” realizowanego przez Fundację Think! w partnerstwie z ING. Ponad 2 miliony odbiorców zetknęło się z materiałami dotyczącymi zarządzania finansami osobistymi stworzonymi w projekcie.
Projekt „Zdrowie finansowe” powstał, aby wspierać w budowaniu kondycji finansowej, dawać wskazówki i promować dobre nawyki w zarządzaniu domowym budżetem. Finanse to niezwykle ważny aspekt naszego życia, nie tylko w trudnych czasach COVIDu. Ale, jak wynika z badania „Zdrowie finansowe Polaków” - większość z nas rzadko lub nigdy nie rozmawia ze swoimi bliskimi lub ekspertami o sytuacji finansowej. Jednym z celów projektu była zachęta, aby o pieniądzach mówić bardziej otwarcie, bez eksperckiego żargonu i praktycznie, a dzięki temu podejmować lepsze decyzje finansowe - dziś i w przyszłości.
„Edukacja finansowa Polaków to jeden z najważniejszych celów Strategii zrównoważonego rozwoju naszego banku - mówi Klaudia Borys, ekspert ds. zrównoważonego rozwoju i CSR ING Banku Śląskiego. - Naszą odpowiedzialnością jest nie tylko edukacja finansowa, ale także budowanie świadomości nt. oszczędzania czy racjonalnego zarządzania budżetem domowym. Cieszymy się, że projekt społeczny >>Zdrowie finansowe<< osiągnął tak duży sukces i zyskał szerokie grono odbiorców”.
W ramach projektu powstał portal www.zdrowiefinansowe.pl, który zawiera inspirujące treści, wskazówki i przykłady, jak zdefiniować własną finansową osobowość i jak podchodzić do pieniędzy, aby zapewnić sobie i swojej rodzinie dobrostan. Znajdziemy w nim m.in. opracowania na temat budżetu domowego i współtworzenia go z członkami rodziny, planowania i oszczędzania, a także radzenia sobie z finansowym dołkiem i kryzysem. Organizatorzy zadbali o materiały graficzne, takie jak infografiki i animacje, które mogą pomóc uporządkować i ułatwić nasze codzienne wybory konsumenckie. Dużo praktycznych porad i sugestii zawierają narzędziowniki - podpowiedzą, jak rozmawiać z najbliższymi o finansach i rozporządzać majątkiem, aby zadbać o siebie i bliskich.
Na kanale Youtube projektu znaleźć można inspirujące materiały filmowe - nagrania z webinarów, human stories - „Domowe finanse, czyli prawdziwe historie Polaków” i wywiady z ekspertami. Finansowe tematy poruszane są również w 14 odcinkach podcastu „Zdrowie finansowe” na Spotify.
Ważnym komponentem projektu było badanie „Zdrowie finansowe Polaków” pokazujące, jak pandemia wpłynęła na dobrostan finansowy Polaków. Raport z badania dotarł do ponad 900000 użytkowników mediów społecznościowych.
„Naszym zamysłem było, aby odbiorcy naszych działań mogli poczuć więcej pewności siebie w tematach finansowych i zwiększyć obszar swojej kontroli nad wydatkami. A im więcej mamy wiedzy, świadomości i dobrych nawyków w odniesieniu do zarządzania pieniędzmi, tym czujemy się bezpieczniej i tworzymy lepszą przyszłość dla kolejnych pokoleń. Wierzymy, że opracowane materiały będą służyć wielu Polakom” - podsumowuje Anna Bichta, prezeska Fundacji Think!.
Projekt „Zdrowie finansowe” będzie kontynuowany także w 2022 roku.
Projekt „Zdrowie Finansowe” to inicjatywa realizowana w ramach programu grantowego Build Back Better ING. Oferuje on wsparcie społecznościom dotkniętym kryzysem koronawirusa, poprzez zapewnienie im szans na odbudowę i lepszy start po pandemii COVID-19.
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy Think! (2007) jest polską organizacją pozarządową, której celem jest rozwijanie kompetencji XXI wieku wśród dzieci, młodzieży i dorosłych oraz wspieranie aktywnych i przedsiębiorczych postaw we wszystkich dziedzinach życia. Więcej na: www.think.org.pl.
Źródło informacji: Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy Think!
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 25.01.2022, 09:09 |
Źródło informacji | Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy Think! |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ