Newsletter

Automarket.pl – w 2021 r. sprzedano ponad 3 tys. aut, w 2022 r. ma być o tysiąc więcej

26.01.2022, 15:33aktualizacja: 26.01.2022, 15:38

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Automarket.pl
Automarket.pl
Platforma Automarket.pl, należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, zrealizowała plany na ubiegły rok i sprzedała ponad trzy tysiące samochodów, mimo pandemii i ograniczonej podaży. W 2022 r. nie zamierza zwalniać tempa i prognozuje, że klienci zakupią w tym roku cztery tysiące oferowanych przez nią aut.

Automarket.pl, pierwsza bankowa platforma do zakupu samochodów, zamknął ubiegły rok z doskonałym wynikiem sprzedażowym na poziomie trzech tysięcy egzemplarzy. Większość aut została sprzedana w finansowaniu: 48 proc. w wynajmie długoterminowym, 34 proc. w leasingu, 18 proc. za gotówkę.

Platforma, która oferuje samochody nowe, dostępne od ręki i używane, z roczną gwarancją, jest zintegrowana ze zdalnymi kanałami banku: serwisem iPKO i aplikacją mobilną IKO.

„Pod koniec roku sprzedaż na platformie Automarket.pl wyraźnie nabrała tempa. W czwartym kwartale zanotowaliśmy dynamikę wzrostu na poziomie 40 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem, poprawiła się także rentowność na poziomie marży i to pomimo rynku pełnego wyzwań: niskiej podaży aut oraz trwającej pandemii. Cały rok 2021 nauczył nas elastyczności ofertowej oraz wychodzenia naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom naszych klientów” – podkreślił Paweł Pach, prezes zarządu PKO Leasing.

Jak mówi, osiągnięcie założonego celu było możliwe również dzięki współpracującym z PKO Leasing dealerom, którzy „pomimo trudnych warunków rynkowych zauważyli potencjał platformy jako dodatkowego kanału dystrybucji swoich samochodów”.

Automarket.pl współpracuje z 39 dealerami, w tym z 94 punktami sprzedaży w 75 lokalizacjach, co zaowocowało w 2021 roku ok. sześcioma tysiącami nowych pojazdów (średnio 500 nowych ofert na miesiąc). Na 2022 r. planowane jest dalsze rozszerzanie liczby współpracujących dealerów. Eksperci Automarketu pracują nad automatyzacją wymiany ofert z dealerami.

W ciągu roku stronę Automarket.pl odwiedziło blisko 3,5 mln użytkowników. Klienci platformy to głównie mieszkańcy dużych miast (Warszawa, Wrocław, Poznań, Kraków, Łódź, Gdańsk, Szczecin), z czego 54% stanowią przedsiębiorcy, a 46% to klienci indywidualni. Najchętniej wybieraną formą finasowania jest wynajem długoterminowy auta - decyduje się na nią niemal połowa klientów.

Ze wszystkich umów najmu 37 proc. klientów przeszło przez pełny proces online (od wyboru samochodu do zdalnego podpisania umowy), a 65 proc. - zamówiło auto z dostawą pod wskazane miejsce. Największym zainteresowaniem cieszyły się 12-miesięczne kontrakty – 65 proc. wynajmujących podpisało umowę na rok, co daje możliwość wymiany pojazdu w najbliższym czasie. 93% umów wynajmu zostało poszerzonych o pakiet usług dodatkowych Comfort, zawierający ubezpieczenie (AC+OC+NNW), obsługę serwisową, serwis, wymianę i przechowywanie opon oraz samochód zastępczy.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 26.01.2022, 15:33
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ