Newsletter

SHOPER SA (2/2022) Szacunkowe skonsolidowane wyniki 2021 roku i czwartego kwartału 2021 r.

22.02.2022, 06:41aktualizacja: 22.02.2022, 06:42

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 2/2022

Zarząd spółki Shoper S.A. ("Emitent"), na bazie wstępnej analizy dostępnych wyników finansowych, szacuje że:

W roku 2021 Grupa Kapitałowa Shoper S.A. uzyskała następujące wyniki finansowe:

1. przychody ze sprzedaży: 80,3 mln zł, wobec 46,9 mln zł w roku 2020 (wzrost o 71 proc.)

2. skorygowany wynik EBITDA (wynik EBITDA z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych): 30,9 mln zł, wobec 20,8 mln zł w roku 2020 (wzrost o 49 proc.)

3. wynik EBITDA: 26,6 mln zł, wobec 19,8 mln zł w roku 2020 (wzrost o 34 proc.)

Zarząd spółki Shoper S.A. informuje również, iż wartość zamówień złożonych na platformie e-commerce, z wyłączeniem sklepów dostarczanych w modelu "private label", (GMV Stores) wyniosła w roku 2021 5,8 mld zł, wobec 4,0 mld zł w roku 2020 (wzrost o 44 proc.). Natomiast łączna wartość zamówień złożonych na platformie e-commerce oraz we wszystkich pozostałych kanałach sprzedaży (marketplace, API, porównywarki cenowe itp.), z wyłączeniem sklepów dostarczanych w modelu "private label", (GMV Omnichannel) wyniosła w roku 2021 6,4 mld zł, wobec 4,3 mld zł w roku 2020 (wzrost o 46 proc.).

Na koniec 2021 roku liczba unikalnych klientów posiadających co najmniej jedną płatną usługę na platformie należącej do Grupy Shoper S.A. wyniosła 33 tysiące z czego 25,7 tysięcy klientów korzystało bezpośrednio z usług Grupy Shoper S.A. a 7,3 tysięcy klientów korzystało z usług Grupy Shoper, za pośrednictwem partnerów biznesowych, w modelu "private label".

W czwartym kwartale 2021 Grupa Kapitałowa Shoper S.A. uzyskała następujące wyniki finansowe:

1. przychody ze sprzedaży: 26,9 mln zł, wobec 14,5 mln zł w czwartym kwartale roku 2020 (wzrost o 85 proc.)

2. skorygowany wynik EBITDA (wynik EBITDA z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych): 9,0 mln zł, wobec 5,4 mln zł w czwartym kwartale roku 2020 (wzrost o 68 proc.)

3. wynik EBITDA: 8,1 mln zł, wobec 5,1 mln zł w czwartym kwartale roku 2020 (wzrost o 59 proc.)

Zarząd spółki Shoper S.A. informuje również, iż wartość zamówień złożonych na platformie e-commerce, z wyłączeniem sklepów dostarczanych w modelu "private label", (GMV Stores) wyniosła w czwartym kwartale roku 2021 1,9 mld zł, wobec 1,2 mld zł w czwartym kwartale roku 2020 (wzrost o 54 proc.). Natomiast łączna wartość zamówień złożonych na platformie e-commerce oraz we wszystkich pozostałych kanałach sprzedaży (marketplace, API, porównywarki cenowe itp.), z wyłączeniem sklepów dostarczanych w modelu "private label", (GMV Omnichannel) wyniosła w czwartym kwartale roku 2021 2,0 mld zł, wobec 1,4 mld zł w czwartym kwartale roku 2020 (wzrost o 51 proc.).

Prezentowane wielkości mają charakter wstępny i szacunkowy. Publikacja raportu rocznego za rok 2021 planowana jest na dzień 21 kwietnia 2022 r.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 22.02.2022, 06:41
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ