Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Pleszewskie Kino Hel przechodzi nieustanne metamorfozy – od digitalizacji, remontu sali kinowej, cyfryzacji sprzedaży biletów, po najnowszą – przebudowę holu. Na tę ostatnią inwestycję udało się samorządowi pozyskać dofinansowanie od marszałka województwa wielkopolskiego w ramach programu „Kulisy kultury”. Program ma podnieść atrakcyjność i funkcjonalność instytucji, które służą prezentowaniu kultury artystycznej, koncertów, spektakli, czy spotkań ze sztuką.
I tak też będzie w przypadku pleszewskiego kina, bo 90 tys. zł dotacji zostanie przeznaczonych na przebudowę holu. Zmieni się lokalizacja toalet, pomieszczeń socjalnych i obszaru strefy obsługi widza. Samo wejście do kina będzie przeniesione na boczną stronę budynku. Całość ma kosztować ok. 440 tys. zł, co z kolei jest wstępem do drugiego etapu remontu - stworzeniu kinowej kawiarni. – Brakuje takiego klimatycznego miejsca w mieście, co jest odpowiedzią na potrzeby mieszkańców. Planujemy tę część gastronomiczną w przyszłości wydzierżawić, aby kawiarnię mógł prowadzić podmiot prywatny – mówi Przemysław Marciniak, dyrektor Domu Kultury w Pleszewie, któremu kino podlega.
Podczas remontu nie przewiduje się wyłączenia kina z funkcjonowania, co cieszy widzów. Małe pleszewskie kino ma 150 miejsc, ale rocznie korzysta z niego ok. 30 tys. widzów (dane sprzed pandemii). Kino skutecznie konkuruje z multipleksami w zakresie repertuaru. Choć funkcjonuje tylko cztery dni w tygodniu, na ekranie pojawiają się premiery filmów i najnowsze zagraniczne produkcje.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.04.2022, 18:21 |
Źródło informacji | UMiG Pleszew |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
„Played, Worn & Torn Auction” od Julien's powraca do miasta muzyki z legendarną aukcją 20-21 listopada 2024 r.
- 19.11.2024, 15:10
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Saudyjska Komisja Filmowa uroczyście zamyka drugą edycję Konferencji Krytyki Filmowej
- 15.11.2024, 09:08
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Business Wire
-
Image
Te nietypowe znaleziska z lumpeksów zaskoczyły wszystkich
Branża tekstylna stoi w obliczu poważnych wyzwań środowiskowych. Szacuje się, że co roku produkuje się 100 miliardów sztuk odzieży, z czego ogromna część nigdy nie trafia do konsumentów lub jest noszona tylko kilka razy [1]. W ten sposób 92 miliony ton ubrań trafia każdego roku na wysypiska, tworząc toksyczne hałdy na pustyniach czy terenach wiejskich, przyczyniając się do rozwoju zjawiska zwanego „fast fashion”. To ilość, która mogłaby wypełnić… 1,5 miliona ciężarówek.- 14.11.2024, 08:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Semcore Sp. z o.o.