Newsletter

NielsenIQ publikuje najnowszy raport dotyczący wpływu inflacji na małe i średnie marki

21.07.2022, 08:49aktualizacja: 21.07.2022, 08:52

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

NielsenIQ w swoim najnowszym międzynarodowym badaniu przedstawia założenia, które mają pomóc małym i średnim markom w zwiększeniu skali wzrostu.

CHICAGO--(BUSINESS WIRE)-- NielsenIQ prezentuje wyniki Brand Balancing Act, międzynarodowego badania przedstawiającego perspektywę postrzegania przez konsumentów małych i średnich marek na nowym, inflacyjnym rynku. Wśród wyzwań związanych z łańcuchem dostaw, presji inflacyjnej i ostrożnych zamiarów konsumentów w zakresie planowania wydatków, mniejsze podmioty stoją przed trudnym zadaniem. Jednak poprzez koncentrację na preferencjach konsumentów w zakresie marki, analizę porównawczą wyników, wyczucie cyklu trendów oraz znaczące zróżnicowanie małe i średnie marki mogą wykorzystać reakcje konsumentów wynikające z niestabilnej gospodarki na swoją korzyść.

„Inflacja spowodowała, że każda inwestycja i każdy strategiczny wysiłek mniejszych marek nabiera jeszcze większego znaczenia. Wraz ze wzrostem kosztów produktów wzrasta również koszt rozminięcia się z oczekiwaniami konsumentów – mówi Lauren Fernandes, światowy dyrektor do spraw zarządzania opiniami. - Z perspektywy małych i średnich przedsiębiorstw dobrą wiadomością jest to, że pomimo obecności na rynku wielu małych i średnich przedsiębiorstw, które według naszego ostatniego badania są w dużej mierze >>nieznane<<, konsumenci biorą pod uwagę szerszą gamę marek przy podejmowaniu decyzji o zakupie”.

Duże korporacje są w stanie przeciwdziałać inflacji i problemom związanym z łańcuchem dostaw, z którymi mniejsze przedsiębiorstwa często sobie nie radzą. Raport Brand Balancing Act przedstawia perspektywę wpływu presji inflacyjnej na małe i średnie marki oraz strategie, które mogą one wykorzystać, aby zaprezentować swoją wartość i pozostać w zgodzie z podstawowymi wartościami poszukiwanymi przez konsumentów. W analizie zwrócono również uwagę na to, iż:

  • 56% światowych konsumentów woli kupować produkty wytworzone lokalnie, od małych firm w swojej okolicy,
  • 57% stara się w miarę możliwości wspierać małe marki, jednak coraz trudniej jest je znaleźć na półkach sklepowych,
  • 51% respondentów uważa, że małe marki są bardziej autentyczne i godne zaufania niż te duże,
  • 47% uważa, że małe marki są zazwyczaj droższe, ale jest gotowa zapłacić nieco więcej,
  • 86% światowych konsumentów uważa, że względy funkcjonalne, takie jak dostępność, jakość i stosunek jakości do ceny są najważniejsze przy podejmowaniu decyzji o zakupie.

„Dzisiejsze środowisko makroekonomiczne stworzyło idealną atmosferę dla małych i średnich firm, umożliwiającą nawiązanie kontaktu z konsumentami. Jednocześnie ta sama atmosfera może położyć się cieniem na mniejszych markach, nim zdołają się one skalować. Kluczem będzie odnalezienie odpowiednich dźwigni w oparciu o stosowne dane o konsumentach, aby wprowadzać innowacje w znaczący sposób – mówi Fernandes. - Biorąc pod uwagę, że 48% globalnych respondentów twierdzi, że w przyszłości planuje kupować więcej od mniejszych marek, małe i średnie przedsiębiorstwa, które potrafią zrozumieć motywy zakupu w tym zupełnie nowym krajobrazie, najprawdopodobniej skorzystają z zaktualizowanych preferencji konsumentów”.

NielsenIQ

NielsenIQ, globalna firma świadcząca usługi informacyjne, zapewnia złoty standard w dziedzinie pomiarów konsumenckich i detalicznych poprzez najbardziej spójne, kompletne i użyteczne dane na temat ewoluujących globalnych konsumentów korzystających z wielu kanałów. NielsenIQ jest źródłem wiedzy dla obsługiwanych branż oraz pionierem definiującym nową erę pomiarów konsumenckich i detalicznych. Dane, połączone spostrzeżenia i analityka predykcyjna optymalizują wyniki firm z branży markowych produktów pakowanych i handlu detalicznego, przybliżając je do społeczności, dla których działają, i wspierając ich rozwój.

Jako spółka należąca do portfela Advent International, NielsenIQ działa na ponad 90 rynkach, obejmując swoim zasięgiem ponad 90% globalnej populacji. Więcej informacji na NielsenIQ.com.

Wersja źródłowa na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20220720005285/en/ 

Źródło: NielsenIQ

KONTAKT:
Media
Gillian Mosher
e-mail: Gillian.mosher@nielseniq.com 

Źródło: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 21.07.2022, 08:49
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ