Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zmiany naszych konsumenckich zachowań dotyczą przede wszystkim tego, jak kupujemy. A kupujemy z większym namysłem – 17% respondentów nabywa mniej niż rok wcześniej, 31% wybiera raczej tylko niezbędne produkty, 32% deklaruje robienie zakupów w sposób zaplanowany, by unikać nieprzemyślanych wydatków. Również 32% ankietowanych częściej porównuje ceny w różnych sklepach, szukając tych najniższych, a 38% respondentów wybiera produkty w cenach promocyjnych.
Jakość, lokalność i zdrowie
Jednak nie tylko na cenę zwracamy uwagę. Co jeszcze ma znaczenie? Jakość. Ta cecha jest kluczowa łącznie dla 37% badanych Polaków. Następne to pochodzenie produktu – 32% procent ankietowanych wskazało, że częściej niż rok temu wybiera produkty miejscowe lub od lokalnych producentów, a 30% respondentów deklaruje, że często wybiera produkty polskich marek. Ważna jest też prozdrowotność – 29% ankietowanych przy dokonywaniu zakupów kieruje się myślą o zdrowiu swoim i swojej rodziny.
Od lat można obserwować upodobanie Polaków do produktów lokalnych. Konsumenci widzą szereg zalet zakupów u regionalnych producentów. Zdaniem 61% respondentów produkty lokalne są świeższe, a 44% smaczniejsze. To ważne, bo obecnie 28% respondentów deklaruje, że kupuje dużo produktów świeżych, a 44%, że często wybiera sezonowe owoce i warzywa. Niemal połowa ocenia też produkty lokalne jako zdrowsze – 48% wskazań, a 30% wybiera je ze względu na mniejszą ilość konserwantów. Wybór produktów od lokalnych producentów i dostawców ma u Polaków również podłoże patriotyczne – aż połowa ankietowanych wśród największych zalet kupowania od regionalnych wytwórców wymienia wspieranie rozwoju miejscowej gospodarki (51%).
„Obecnie dla konsumentów produkt jest czymś więcej niż tylko składnikiem do przyrządzenia dań. Dla Polaków coraz ważniejsza jest historia, jaka mu towarzyszy – metody wytwarzania, rodzinność firmy producenta, czy pochodzenie ze znanej, pobliskiej plantacji. Wybór produktów lokalnych to także wybór wartości idących za nim. A wspólnota wartości konsumenta i sprzedającego to dziś coraz istotniejsze kryterium w wyborach zakupowych klientów. Dlatego zależy nam na tym, by konsumenci mieli w naszych sklepach łatwy dostęp do takich produktów i mogli cieszyć się ich walorami.” – mówi Marcin Poniatowski, członek zarządu Lewiatan Holding S.A.
III Festiwal produktów lokalnych w Lewiatanie
Sklepy Polskiej Sieć Handlowej Lewiatan, która od lat propaguje lokalność, nie tylko oferują swoim klientom regionalne, polskie produkty, lecz także wspierają ich w poznawaniu lokalnych specjałów oraz ich producentów. Służy temu cieszące się popularnością wśród klientów ogólnopolskie wydarzenie – sierpniowy „Festiwal produktów lokalnych”, realizowany przez sklepy sieci w ramach inicjatywy „Wybieram lokalne”.
W tym roku „Festiwal produktów lokalnych” rusza 27 sierpnia, a zaprasza na niego także ambasador marki Lewiatan – Tomasz Jakubiak, znany kucharz i telewizyjny dziennikarz kulinarny, który od lat przekonuje Polaków, że warto sięgać po lokalne produkty i odkrywać regionalne smaki.
Dodatkową atrakcją towarzyszącą Festiwalowi jest konkurs, przygotowany wspólnie z dużą stacją ogólnopolskiego radia, realizowany w tygodniu poprzedzającym wydarzenie. Dla autorów najciekawszych zgłoszeń produktów z ich okolicy przygotowano nagrody w postaci bonów o wartości 500 zł do zrealizowania w placówkach sieci Lewiatan. Warto też śledzić stronę internetową kampanii „Wybieram lokalne”: https://wybieramlokalne.pl/, na której zamieszczane są wszelkie najważniejsze informacje o „Festiwalu produktów lokalnych” w Lewiatanie.
Źródło informacji: Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 23.08.2022, 14:13 |
Źródło informacji | Polska Sieć Handlowa Lewiatan |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |