Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Grupa Kapitałowa PGE wspiera szesnaście filharmonii i orkiestr w Polsce oraz cztery Muzea Narodowe: w Warszawie, Lublinie i Krakowie oraz Zamek Królewski na Wawelu.
Jak pokazują badania zrealizowane przez PBS na zlecenie PGE - na 1000 osobowej reprezentatywnej grupie 16+ - aż 89 proc. ankietowanych interesuje się kulturą i sztuką. Największym zainteresowaniem cieszą się kina i muzyka rozrywkowa, które wskazało odpowiednio 85 proc. i 72 proc. respondentów. 43 proc. uczestników badania zadeklarowało zainteresowanie wystawami muzealnymi, a co czwarty muzyką poważną. Jednocześnie aż 71 proc. uczestników badania deklaruje, że chce częściej odwiedzać teatry, 82 proc. planuje częściej bywać w kinie, a 69 proc. w muzeach.
„Jako jeden z największych mecenasów kultury w Polsce wychodzimy z założenia, że kultura jest dla wszystkich. Kontakt z nią rozwija, kształtuje wyobraźnię i kreatywność, jak również inspiruje do działania. Poprzez naszą nową kampanię zachęcamy wszystkich do bywania w instytucjach kultury bez względu na wiek czy miejsce zamieszkania – mówi Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej - Kampania jest również wyrazem podejścia PGE do mecenatu kultury, w którym chcemy uczestniczyć w sposób aktywny i angażujący” – dodaje.
Spot zrealizowany w instytucjach kultury
W najnowszej kampanii realizowanej pod hasłem „Zapraszamy wszystkich do bywania” PGE promuje kulturę i kontakt z nią co pozwala odnaleźć inspirację oraz energię do działania. Główny przekaz kampanii brzmi: „Sztuka jest wszędzie. To twój świat, Twoje emocje, Twoja energia. Sztuka Cię otacza, inspiruje Cię, pozwala poczuć się dobrze, jest dla wszystkich”.
Spot wizerunkowy zrealizowany został w warszawskiej Filharmonii Narodowej oraz Muzeum Narodowym w Warszawie – miejscach, których mecenasem jest PGE. Scena główna spotu została nagrana w Galerii Sztuki XIX wieku z wykorzystaniem dzieła Jana Matejko,”Portret trojga dzieci artysty: Tadeusza, Heleny i Beaty”. Z kolei identyfikacja wizualna do kampanii została wykonana techniką malarską, dzięki czemu jest nie tylko reklamą, ale również obrazem.
W spocie wykorzystano specjalnie opracowaną przez Marka Domańskiego, autora muzyki do reklam, filmów, seriali i animacji, ścieżkę dźwiękową na podstawie Nokturnu f-moll op. 55 Fryderyka Chopina.
Za koncepcję kampanii odpowiadał Departament Marketingu i Reklamy PGE wraz z domem produkcyjnym Chimney Poland, który zrealizował spot przy wsparciu produkcyjnym Mohdo, w skład którego wchodzi duet operatorsko-reżyserski, Łukasz Dryżałowski oraz Krzysztof Wróbel. Za koordynację projektu odpowiadała Joanna Szlachta a ze strony PGE Marta Kosowska.
Kampania „Zapraszamy wszystkich do bywania” potrwa od piątego do trzydziestego września br. i jest realizowana w telewizji i internecie.
„Spotkania ze sztuką”
Jeszcze we wrześniu br. Grupa PGE reprezentowana przez Fundację PGE zainauguruje przeznaczony dla uczniów szkół podstawowych program „Spotkania ze sztuką”. Jego celem jest umożliwienie najmłodszym dostępu do instytucji kultury oraz popularyzacja wśród dzieci i młodzieży wiedzy z zakresu polskiego malarstwa. W programie mogą wziąć udział uczniowie wszystkich klas szkół podstawowych zlokalizowanych w miejscowościach liczących poniżej 50000 mieszkańców, czyli tam, gdzie dostęp do instytucji kultury jest trudniejszy.
Wytypowane w drodze konkursu klasy pojadą na jednodniową wycieczkę do jednego z muzeów objętych mecenatem PGE: Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Narodowego w Lublinie lub Muzeum Narodowego w Krakowie, gdzie będą uczestniczyć w lekcjach muzealnych. Aby wziąć udział w konkursie, uczniowie będą mieli za zadanie przygotować w dowolnej formie (ołówkiem, kredką, flamastrem, farbą albo węglem) własną interpretację wybranego obrazu polskiego malarza, którego dzieło można obejrzeć w jednym z trzech muzeów objętych mecenatem PGE. Konkurs rozpocznie się już 19 września br. a prace będzie można zgłaszać do 17 października br.
PGE zaprasza do bywania. W całej Polsce
PGE Polska Grupa Energetyczna jest mecenasem 20 instytucji kultury w całej Polsce, w tym Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Narodowego w Krakowie, Zamku Królewskiego na Wawelu, Muzeum Narodowego w Lublinie oraz 16 filharmonii i instytucji muzycznych. Są to: Filharmonia Narodowa w Warszawie, Filharmonia Opolska im. Józefa Elsnera, Filharmonia Śląska im. Henryka Mikołaja Góreckiego w Katowicach, Opera i Filharmonia Podlaska, Filharmonia Zielonogórskiej im. Tadeusza Bairda, Narodowe Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu, Filharmonia im. Karola Szymanowskiego w Krakowie, Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, Toruńska Orkiestra Symfoniczna, Filharmonia Podkarpacka im. Artura Malawskiego w Rzeszowie, Filharmonia im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie, Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina w Gdańsku, Opera Nova w Bydgoszczy, Filharmonia Gorzowska, Filharmonia Świętokrzyska im. Oskara Kolberga w Kielcach i Filharmonia Dolnośląska w Jeleniej Górze.
Spot YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=v9LXiA8iReU
Źródło informacji: PGE Polska Grupa Energetyczna
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.09.2022, 12:25 |
Źródło informacji | PGE Polska Grupa Energetyczna |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Światowe wydarzenie znów w Polsce - Międzynarodowy (Ty)dzień Archiwów w 37 miastach
9 czerwca na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Archiwów. Archiwa Państwowe w Polsce już po raz osiemnasty aktywnie włączą się w wydarzenie, w którym uczestniczy kilkadziesiąt krajów z całego świata. W dniach 6-14 czerwca br. Archiwa Państwowe otworzą swoje drzwi dla zwiedzających, organizując dni otwarte, wystawy, warsztaty i pokazy konserwatorskie. Tegoroczna edycja odbędzie się pod hasłem „Archiwa dostępne - Archiwa dla każdego” i połączona będzie z premierowymi rozgrywkami w grę planszową Archiwów Państwowych „Jeszcze jedno lato. 1914-1918”. „Międzynarodowy Tydzień Archiwów to wyjątkowa okazja, by zobaczyć, jak archiwiści pracują na co dzień, dotknąć niepowtarzalnych dokumentów, a jednocześnie sprawdzić się w roli uczestnika poruszającej gry historycznej opartej na autentycznych pamiętnikach. Archiwa Państwowe w tych dniach otworzą się dla wszystkich aż w 37 miastach. Przygotowaliśmy program, który zainteresuje każdego, od najbardziej wytrawnego badacza lokalnej historii, przez nauczycieli i uczniów, aż po całe rodziny z dziećmi, fanów gier i lotnictwa, a nawet kibiców. To doskonała szansa, by przekonać się, że w archiwach kryją się nie tylko suche akta, lecz prawdziwe opowieści o minionych pokoleniach” - informuje dr Paweł Pietrzyk, Naczelny Dyrektor Archiwów Państwowych.- 04.06.2025, 09:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Archiwa Państwowe
-
Image
Znamy już cały line-up Energa Ladies’ Jazz Festival w Gdyni: Dee Dee Bridgewater, Katie Melua, Ewa Bem, AYO, Patricia Barber, Urszula Dudziak i inne fantastyczne artystki
20-27 lipca Gdynia. W tym roku lista artystek niesamowita: Dee Dee Bridgewater z polską premierą nowego programu, Katie Melua z jedynym koncertem tego roku w Polsce, Ewa Bem z nowym programem Moje Piosenki, Karen Souza po raz pierwszy w Polsce, Urszula Dudziak - koncertowa premiera nowej płyty, Vivian Buczek po raz pierwszy na Festiwalu, Patricia Barber na jedynym koncercie w Polsce, Gaba Kulka w kameralnym wcieleniu, AYO z najnowszą płytą i nowymi piosenkami. Wspaniałe artystki wystąpią w Teatrze Muzycznym, Polsat Plus Arenie Gdynia i innych salach, w których zła pogoda nie popsuje ich koncertów. Będą przeboje znane i lubiane, nowości, a do tego jeszcze Konkurs o Grand Prix.- 03.06.2025, 13:36
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Modern Look
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ