Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Żabka Eko Smart to kontynuacja i jednocześnie połączenie projektów realizowanych przez firmę od 2020 roku. Wtedy to właśnie w Warszawie uruchomiono pierwszy sklep w 100 proc. zasilany zieloną energią. Kolejnym krokiem było uruchomienie w kwietniu 2022 r. Żabki Smart w Poznaniu, w której testowane są rozwiązania technologiczne, mające na celu usprawnienie pracy franczyzobiorców oraz zatrudnianych przez nich osób.
„Żabka Eko Smart jest wręcz naszpikowana innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi opartymi na sztucznej inteligencji, które współpracują z obsługą sklepu. >>Komunikują się<< one z franczyzobiorcą i sprzedawcami oraz >>wykonują<< niektóre czynności w placówce. Prowadzenie takiego sklepu jest bardzo intuicyjne oraz produktywne dla franczyzobiorców” – powiedział w trakcie przedpremierowego pokazu sklepu Adam Manikowski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Polska.
Pierwsza Żabka Eko Smart zlokalizowana będzie w Poznaniu przy ul. Powstańców Wielkopolskich 2. Wkrótce sieć planuje uruchomienie jeszcze trzech tego typu sklepów, w różnych częściach kraju. Żabka Eko Smart wpisuje się w strategię Grupy Żabka, która kładzie szczególny nacisk na troskę o środowisko naturalne, w tym osiągnięcie neutralności klimatycznej do końca 2025 r. oraz zredukowanie intensywności emisji w sklepach o 70 proc. do końca 2026 r., a także podniesienie poziomu satysfakcji franczyzobiorców ze współpracy z siecią.
„Już kilka lat temu zdefiniowaliśmy w Żabce naszą strategię ESG, w której – w ramach filaru czwartego Zielona Planeta – skupiamy się głównie na dwóch obszarach: dekarbonizacji oraz cyrkularności. W celu ograniczania śladu węglowego w całym naszym łańcuchu wartości (czyli dekarbonizacji), wykorzystujemy np. zieloną energię, zielony transport oraz innowacyjne rozwiązania sklepowe przyczyniające się do redukcji emisji. Równie ważna jest dla nas cyrkularność, czyli gospodarka obiegu zamkniętego. Prezentując nowe rozwiązania sklepowe, zachęcamy także klientów do pozyskiwania zupełnie innych doświadczeń zakupowych. Liczymy, że w ten sposób dodatkowo zasiejemy w nich ciekawość i zachęcimy do proekologicznych działań” – mówiła Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich, Grupa Żabka.
Anna Grabowska przypomniała, że na bazie doświadczeń z pilotażowych programów prowadzonych w laboratorium w Warszawie, Żabka wprowadziła do sieci nowe rozwiązania, dzięki którym zredukowała emisje gazów cieplarnianych o ponad 1,3 tys. ton CO2, a także zmniejszyła zużycie energii elektrycznej o prawie 261 MWh.
„Ponadto centrala naszej sieci, wszystkie centra logistyczne oraz 50 proc. naszych sklepów zaopatrujemy już w zieloną energię. Szukamy także takich rozwiązań, jak EKOmaty - czyli urządzenia do zbiórki butelek i puszek po napojach - które w działania proekologiczne angażują naszych klientów. Z zebranych w ten sposób zużytych, pustych opakowań po napojach powstają nowe, które mają o 33 proc. mniejszy od tradycyjnego opakowania ślad węglowy. Z tego materiału wytwarzamy wszystkie butelki naszych marek własnych” – mówiła wiceprezeska Grupy Żabka.
W poznańskiej Żabce Eko Smart zastosowano jedną z pierwszych na świecie instalacji perowskitowych – w tej przełomowej technologii powstały tzw. cenówki oraz żaluzje z ogniwami perowskitowymi. Placówkę wyposażono również w systemy zdalnego zarządzania oświetleniem oraz znajdującymi się w sklepie urządzeniami (Smart Shop Control), a przy stoisku z kawomatem ułożono płytki wykonane z fusów i łusek po kawie. Z kolei zamykane, izolowane matami z konopi siewnych lodówki pozwalają na dużą oszczędność energii, podobnie jak wypełnione glikolem półki w szafie mroźniczej.
„Co ważne, traktujemy ten format jako laboratorium, na bazie którego będziemy pewne rozwiązania wdrażać w całej sieci” – podsumował Adam Manikowski.
W przedpremierowym pokazie Żabki Eko Smart udział wzięli także: twórczyni technologii perowskitowej dr Olga Malinkiewicz, CTO Saule Technologies oraz Andrzej Konsor, prezes zarządu ES System.
XXXI Forum Ekonomiczne odbyło się w dniach 6-8 września 2022 r. w Karpaczu.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 13.09.2022, 15:55 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Eksperci MIWO: Polacy spędzają w budynkach 90 proc. swojego życia, powinni tam mieć komfortowe warunki PAP
Polacy spędzają w budynkach nawet 90 proc. swojego życia, ale także 90 proc. wszystkich pożarów ma miejsce w budynkach mieszkalnych. 71 proc. osób odczuwa problem hałasu w swoich domach, a budynki zużywają ok. 40 proc. energii w skali całej gospodarki - wynika z raportu „Przyjazne mieszkanie. Jak zapewniać Polakom oszczędne, bezpieczne i komfortowe mieszkania na lata” opracowanego przez ekspertów MIWO. Raport zawiera także diagnozę, w jaki sposób zapewnić w nich oczekiwany komfort.- 16.01.2025, 16:06
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Strategia ESG wspiera rozwój biznesu z korzyścią dla pracowników, społeczeństwa i środowiska PAP
Konsumenci, pracownicy, inwestorzy, a także instytucje regulacyjne zwracają coraz większą uwagę na wskaźniki środowiskowe, zaangażowanie społeczne i transparentność w biznesie. Zrównoważony rozwój powinien być elementem strategii firmy i wyznaczać długoterminowy kierunek działania. Pokazuje to przykład Opella, jednostki biznesowej Consumer Healthcare w Sanofi, która realizując konsekwentnie cele ESG, uzyskała niedawno certyfikat B Corp w Europie Środkowo-Wschodniej.- 15.01.2025, 10:03
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom