Newsletter

Nauka i technologie

Nowy kamień milowy: pół miliona stacji ładowania sprzedanych przez KEBA

12.10.2022, 11:00aktualizacja: 12.10.2022, 11:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

© KEBA Group AG - Christoph Knogler, CEO KEBA Energy Automation oraz Gerhard Weidinger, CTO KEBA Energy Automation
© KEBA Group AG - Christoph Knogler, CEO KEBA Energy Automation oraz Gerhard Weidinger, CTO KEBA Energy Automation
Na początku 2021 roku wyprodukowano w KEBA 250-tysięczną stację ładowania pojazdów elektrycznych. A w ciągu zaledwie 20 miesięcy firma KEBA sprzedała pół miliona stacji ładowania, zaliczając się tym samym do liderów na rynku europejskim. Oprócz specjalizacji w zakresie inteligentnych i bezpiecznych technologii ładowania sprzedaż tego austriackiego specjalisty w zakresie automatyzacji zdynamizował także konsekwentny rozwój portfolio produktów w kierunku neutralnych dla klimatu urządzeń ładujących dla sektora e-mobilności.

KEBA jest jednym z pionierów w dziedzinie infrastruktury ładowania. Już od 2009 roku w Linz projektuje się i wytwarza innowacyjne, bezpieczne i trwałe stacje ładowania, co czyni przedsiębiorstwo prekursorem w zakresie elektromobilności. Zarówno wtedy, jak i obecnie cechą szczególną firmy jest opracowanie własnych rozwiązań elektronicznych oraz ich wytwarzanie i montaż. Taki stopień integracji pionowej zapewnia maksymalną jakość, maksymalne bezpieczeństwo, a przede wszystkim niezawodność.

„Dzięki bazowaniu na naszych bezpiecznych, inteligentnych i trwałych stacjach ładowania udało nam się przestawić na neutralne klimatycznie rozwiązania oraz umocnić naszą pozycję jednego z wiodących europejskich producentów stacji ładowania” - mówi Christoph Knogler, CEO KEBA Energy Automation

500000 stacji ładowania dla operatorów, firm i użytkowników prywatnych

O tym, jak ważny stał się dla KEBA obszar eMobilności, wyraźnie świadczy lawinowy wzrost liczby sprzedanych stacji ładowania: w 2009 roku zaprezentowano pierwszą stację KEBA, a w 2021 roku sprzedano 250-tysięczny egzemplarz. Zaledwie 20 miesięcy później liczba sprzedanych sztuk przekroczyła poziom 500000.

Ten błyskawiczny wzrost z jednej strony wiąże się ze zwiększonym popytem na pojazdy elektryczne. Z drugiej strony wielu operatorów stacji ładowania i firm stawia właśnie na produkty KEBA. Ich zaletą jest bowiem
- odporność na warunki atmosferyczne,
- maksymalne bezpieczeństwo,
- automatyczna funkcja ponownego uruchamiania po awarii prądu,
- inteligentne zarządzanie obciążeniem obejmujące nawet do 200 stacji ładowania za pomocą KEContact M20,
- proste rozliczanie kosztów ładowania.

Rozwiązania te są korzystne także dla użytkowników prywatnych: dzięki łączności możliwe jest włączenie stacji ładowania do systemu Smart Home oraz wykorzystanie prądu wyprodukowanego przez własne panele fotowoltaiczne. To potrzeby, które obecnie mają większe znaczenie niż kiedykolwiek wcześniej. Proste rozliczanie kosztów ładowania jest ogromną zaletą np. dla użytkowników pojazdów służbowych.

Ponadto w ostatnich latach przedsiębiorstwo KEBA rozbudowało także ofertę produktów cyfrowych w dziedzinie e-mobilności, zmieniając swój profil z producenta sprzętu na dostawcę kompleksowych rozwiązań. Najnowszym przykładem jest aplikacja KEBA eMobility, umożliwiająca zarządzanie i sterowanie stacjami ładowania. Rozwiązanie to przełożyło się na dodatkowy wzrost sprzedaży.

Neutralność klimatyczna to atut

KEBA już od dawna pozyskuje swoje komponenty do stacji ładowania w głównej mierze w swoim regionie, z wyraźnym ukierunkowaniem na zrównoważony rozwój. Pozwala to zredukować drogi transportu i ma pozytywny wpływ na ślad węglowy. W kwietniu 2021 wprowadzając KeContact P30 GREEN EDITION, firma KEBA po raz pierwszy zaprezentowała neutralną dla klimatu stację ładowania, która szybko stała się bestsellerem. Ze względu na znakomity odbiór na rynku podjęto decyzję, aby do końca 2022 roku przestawić portfolio inteligentnych rozwiązań w zakresie ładowania wyłącznie na neutralne klimatycznie produkty. Oczywiście także 500-tysięczna stacja ładowania została wyprodukowana w Górnej Austrii w sposób neutralny dla klimatu.

W związku ze stacją ładowania numer 500000 zaplanowano w KEBA specjalne rozwiązanie: we wspólnych rozmowach zastanawiano się, kto powinien otrzymać ten wyjątkowy egzemplarz. Zgodnie z ideą ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju decyzja padła na AUSTRIAN WORLD SUMMIT, główne wydarzenie Schwarzenegger Climate Initiative.

„Ze Schwarzenegger Climate Initiative łączy nas cel, jakim jest wyznaczanie z perspektywy Austrii wyraźnego ukierunkowania na ochronę klimatu jako tematu dla szerokiej opinii publicznej. Dlatego bardzo cieszy nas fakt, że mogliśmy wesprzeć tę organizację i zespół skupiony wokół Monika Langthaler” - cieszy się Christoph Knogler.

Od założenia organizacji w 2017 roku konferencja rozwinęła się do największego forum klimatycznego na świecie, cieszącego się najszerszym zasięgiem. Wydarzenie stanowi platformę dla udanych projektów i pomysłów, które motywują, służą za wzór i łączą ze sobą ludzi, przedsiębiorstwa i osoby działające na rzecz ochrony klimatu.

O KEBA eMobility

https://www.keba.com/emobility

Grupa KEBA

www.keba.com

Podpis do zdjęcia:

KEBA Energy Automation zarządza 500-tysięcznym wallboxem

Po lewej: Christoph Knogler, CEO KEBA Energy Automation

Po prawej: Gerhard Weidinger, CTO KEBA Energy Automation

Źródło zdjęć Wszystkie zdjęcia © KEBA Group AG, kopia nieodpłatna

Materiały do pobrania: https://dataspace.keba.com/public/download-shares/c87qu08mHdclQGntScsTFD740Ngx2iIP

KONTAKT:

Stefan Lanzinger

Marketing & Communications

KEBA Energy Automation

e-mail: lzr@keba.com

-

Katarina Weissengruber

Rzecznik Grupy KEBA

e-mail: wgk@keba.com

Źródło informacji: APA-OTS

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 12.10.2022, 11:00
Źródło informacji APA-OTS
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ