Newsletter

Bolt podsumowuje dotychczasowe działania podnoszące bezpieczeństwo w przejazdach

04.11.2022, 14:45aktualizacja: 04.11.2022, 14:50

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W tym roku Bolt, pochodząca z Estonii superaplikacja oferująca m.in przejazdy taksówkami, podjęła liczne kroki mające na celu podniesienie bezpieczeństwa i jakości przejazdów. Wśród tych działań znalazły się m.in kampania informacyjna, serie szkoleń dla policji, akcja edukacyjna dla kierowców, jak i nowe rozwiązania technologiczne i produktowe.

Bezpieczeństwo przejazdów z aplikacją Bolt od zawsze jest jednym z głównych priorytetów firmy. Od dawna w aplikacji działa już rejestracja GPS każdego przejazdu, oceny kierowców przez pasażerów oraz formy aktywnego zachęcania użytkowników do weryfikowania danych samochodu i kierowcy przed rozpoczęciem przejazdu. Ponadto w tym roku Bolt podjął szereg działań mających podnieść bezpieczeństwo w przejazdach z aplikacją Bolt.

„Uważamy, że nawet jedno zgłoszenie napastowania to o jedno za dużo. Dlatego jesteśmy zdeterminowani, aby zapewnić bezpieczeństwo naszych przejazdów i dążymy do tego, aby każdy - pasażerka, pasażer, kierowczyni i kierowca czuli się bezpiecznie. Nasze działania są podyktowane ideą, że jeśli chcemy zmieniać oblicze miast, które będą przyjazne ludziom, to wszyscy musimy być częścią tej zmiany” - mówi Magdalena Mazur, szefowa Zespołu ds. Polityk Publicznych w Bolt.

Działania Bolt mające podnieść bezpieczeństwo przejazdów

- Szkolenia dla policji z rozwiązań i procedur Bolt

W połowie października odbyło się szkolenie współorganizowane przez Bolt i wydział dw. z Handlem Ludźmi Biura Kryminalnego Komendy Głównej Policji. Spotkanie przeprowadzone dla kilkuset funkcjonariuszy policji z całej Polski miało na celu przekazać uczestnikom wiedzę na temat wdrożonych przez Bolt rozwiązań, a także informacje, które pomogą usprawnić współpracę firmy z policją. Podczas szkolenia omówione zostały podjęte dotąd przez Bolt działania w zakresie podnoszenia bezpieczeństwa przejazdach, a także procedur dot. kierowców jak i pasażerów. Szkolenie było pierwszym z serii.

- Weryfikacja kierowców w czasie rzeczywistym

Bolt wdrożył również rozwiązanie technologiczne, jakim jest weryfikacja kierowców w czasie rzeczywistym przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Rozwiązanie to ma z jednej strony zniechęcać do podszywania się pod kierowcę, ale przede wszystkim takie działanie uniemożliwić. W praktyce kierowcy są wyrywkowo proszeni o zrobienie sobie zdjęcia, które po porównaniu z prawem jazdy przechodzi autoryzację systemu i pozwala dalej kierowcy korzystać z aplikacji Bolt. Jeśli automatyczna autoryzacja nie powiedzie się, weryfikacją kierowcy zajmuje się członek specjalnego zespołu. W przypadku potwierdzenia nieprawidłowości, konto kierowcy zostaje zablokowane.

- Tłumacz czatu pomiędzy pasażerem a kierowcą

Ostatnio w aplikacji Bolt dla pasażerów wprowadzona została nowa funkcja opracowana przez warszawskich inżynierów Bolt: automatyczny translator czatu. W czacie pomiędzy kierowcą a pasażerem, translator automatycznie wykrywa język, którym porozumiewają się użytkownicy. W momencie gdy użytkownicy posługują się różnymi językami, ich wiadomości zostają automatycznie przetłumaczone na język, który wybrali w aplikacji. Tłumaczenie jest wyświetlone obok oryginalnej wiadomości. Nowa funkcja pozwala użytkownikom posługującym się różnymi językami w prosty sposób uzgodnić szczegóły przejazdu.

- Ocena dotychczasowych działań przez Komitet Monitorujący

21 czerwca br. odbyło się spotkanie Komitetu Monitorującego z udziałem m.in. Ministerstwa Infrastruktury oraz fundacji Feminoteka, podsumowujące wdrożone przez firmę Bolt rozwiązania bezpieczeństwa. Utworzenie Komitetu wynikało z opublikowanych w marcu Standardów Bezpieczeństwa, czyli zobowiązania Bolt do dalszego podnoszenia bezpieczeństwa w przewozach taksówkami. Spotkanie zakończyło się pozytywną oceną podjętych dotąd działań.

- Kategoria „Kobiety dla kobiet”

Bolt, w lipcu br. uruchomił kategorię „Kobiety dla kobiet”. Kategoria dostępna dla wszystkich kobiet w aplikacji Bolt łączy pasażerki oraz kierowczynie. Odtąd każda użytkowniczka aplikacji może zamówić przejazd z kierowczynią. Na początek nowa kategoria będzie dostępna w 9 polskich miastach: Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Lublinie, Wrocławiu, Białymstoku, Bydgoszczy, Gorzowie Wielkopolskim i Zielonej Górze. Każda kierowczyni uprawniona do jazdy w kategorii „Kobiety dla kobiet” jest indywidualnie weryfikowana przez pracowników firmy. W aplikacji Bolt dla kierowców i kierowczyń dostępne jest rozwiązanie pozwalające na śledzenie przejazdu oraz przycisk alarmowy łączący z numerem alarmowym 112 bezpośrednio z aplikacji. Ponadto kierowczynie mają możliwość odrzucenia przejazdu, np. w przypadku jeśli stwierdzą, że został on zamówiony przez mężczyznę.

- Współpraca z partnerem merytorycznym - fundacją Feminoteka

W 2021 firma związała się z fundacją Feminoteka, która przeszkoliła zespół odpowiedzialny za kontakt z klientami, aby zapewnić zgłaszającym jak najlepsze wsparcie, a szukającym wsparcia pomoc na najwyższym poziomie. W marcu 2022 roku ta współpraca została zacieśniona. Fundacja Feminoteka jako parter merytoryczny wspierała firmę Bolt przy tworzeniu treści szkoleniowych dla kierowców oraz ponownie przeszkoliła pracowników działu obsługi klienta. Odtąd też osoby poszkodowane wymagające wsparcia psychologicznego są kierowane bezpośrednio do fundacji Feminoteka, która udziela im niezbędnej pomocy i opieki.

- Szkolenia Bolt dla kierowców

Bolt jako pierwsza platforma w Polsce wprowadziła w maju 2022 szkolenia dla kierowców, opracowane we współpracy z fundacją Feminoteka. Odtąd każdy kierowca korzystający z aplikacji Bolt przechodzi szkolenie a następnie zdaje test, aby móc kontynuować współpracę z Bolt. Szkolenia dostępne są w 5 wersjach językowych, najczęściej używanych w aplikacji. Webinar obejmuje podstawy z zachowania w ramach relacji pasażer-kierowca, tłumaczy, jakie zachowania są absolutnie niedopuszczalne oraz z jakimi konsekwencjami należy się liczyć w przypadku ich złamania.

- Standardy Społeczności Bolt

Firma opublikowała również zasady poprawnego zachowania pasażerów i kierowców, zebrane w formie Standardów Społeczności Bolt. Znajdują się w nim pogłębione informacje o kodach kulturowych, nieprawidłowych zachowaniach i przemocy seksualnej, a także konsekwencjach związanych z popełnianiem przestępstw związanych z przemocą seksualną. Standardy społeczności zostaną na stałe wpisane do regulaminów obowiązujących wszystkich użytkowników aplikacji Bolt, a ich nieprzestrzeganie może skutkować stałym usunięciem z aplikacji.

Bolt to europejska superaplikacja, której misją jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną.

Bolt ma 100 milionów klientek i klientów w 45 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, car-sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych.

Więcej informacji: www.bolt.eu

Źródło informacji: Bolt

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 04.11.2022, 14:45
Źródło informacji Bolt
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ