Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Europejskie MŚP sprzedające na Amazon stworzyły w 2021 r. ponad 100 tys. nowych miejsc pracy, a 12 proc. z nich powstało w Polsce, dzięki lokalnym firmom działającym w sektorze e-commerce – wynika z raportu Amazon: European Small and Medium Enterprises Impact Report.
• Amazon zainwestował w 2021 r. ponad 3,4 mld euro w infrastrukturę, która umożliwia MŚP dostęp do setek milionów globalnych klientów Amazon.
• Już ponad 225 tys. MŚP w Europie, w tym 3,5 tys. z Polski, prowadzi sprzedaż na Amazon, co daje wzrost o 20% względem 2020 r.
• W 2021 r. MŚP sprzedały klientom Amazon ponad 2,2 mld produktów - średnio 4,2 tys. co minutę.
• W 2021 r. polskie MŚP sprzedały za pośrednictwem Amazon 25 mln produktów (średnio 50 co minutę) i stworzyły 12 tys. miejsc pracy, osiągając łącznie sprzedaż eksportową o wartości ponad 750 mln euro.
Warszawa, 10 listopada 2022 r. – Najnowszy raport Amazon obejmuje dane dotyczące współpracy z MŚP w ośmiu państwach członkowskich UE: Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Holandii, Szwecji, Polsce i Belgii, a także w Wielkiej Brytanii i Turcji. Według raportu sprzedaż eksportowa firm z tego sektora wyniosła w 2021 r. ponad 14,5 mld euro – o 10% więcej niż w 2020 r., rosnąc w szybszym tempie niż wzrost wielkości eksportu wewnątrz UE [1] w ubiegłym roku. Wskaźnik ten jest również znacznie wyższy od średniego rocznego wzrostu wolumenu handlu pozaunijnego w całej strefie euro, wynoszącego 2,7% [2]. Wartość sprzedaży eksportowej polskich MŚP szacowana jest na 750 mln euro, co oznacza wzrost o 25% rok do roku.
„Bez wątpienia polskie MŚP sprzedające na Amazon – eksportując produkty o wartości ponad 750 mln euro w 2021 roku i tworząc nowe miejsca pracy – stanowią ważny element w europejskiej przedsiębiorczości. Lokalne firmy dostarczają wielką wartość naszym klientom, a my będziemy je nadal wspierać i tworzyć społeczność biznesową, która sprzyja rozwojowi tych biznesów, naszej oferty, sektora e-commerce i całej gospodarki” – podkreśla Mourad Taoufiki, dyrektor generalny Amazon.pl.
W 2021 r. MŚP w Europie sprzedały klientom Amazon na całym świecie ponad 2,2 mld produktów, czyli ponad 4,2 tys. co minutę. Polskie małe i średnie firmy również mogą pochwalić się dobrymi wynikami – w 2021 roku sprzedały ponad 25 mln produktów, w porównaniu z 15 mln w roku poprzednim. Znacznie powiększyła się również liczba MŚP sprzedających na Amazon – o ok. 20% w porównaniu z 2020 r. W 2021 r. próg 100 tys. euro sprzedaży na Amazon przekroczyło ponad 50 tys. MŚP z regionu – o 25% więcej niż w 2020 r. Z kolei sprzedaż powyżej 1 mln euro po raz pierwszy w ubiegłym roku odnotowało przeszło 2,5 tys. MŚP. W Polsce ten pułap osiągnęło w 2021 r. 60 firm.
Amazon współpracuje z ponad 225 tys. MŚP w Europie, a sprzedawcy zewnętrzni odpowiadają za ok. 50% całkowitej sprzedaży Amazon. Jednocześnie firma zainwestowała w 2021 r. ponad 3,4 mld euro w usługi, narzędzia i programy zapewniające MŚP dostęp do setek milionów klientów Amazon na całym świecie.
„Raport Amazon potwierdza nasze zaangażowanie na rzecz MŚP. Jesteśmy dumni z naszych narzędzi, wiedzy i wsparcia, dzięki którym rosną one w siłę, mimo trudnych warunków gospodarczych. Od lat pomagamy lokalnym biznesom przeobrazić się w globalnych dostawców i tym samym rozszerzyć ofertę dostępnych na Amazon produktów” – powiedział Xavier Flamand, wiceprezes Amazon Marketplace Europe.
Co ważne, znacząca poprawa dostępu do globalnej infrastruktury sprzedażowej, dzięki rozwiązaniom i narzędziom technologicznym oferowanym MŚP przez Amazon, i tym samym klientów na całym świecie przekłada się na wzrost zatrudnienia. Europejskie firmy prowadzące sprzedaż na Amazon stworzyły dotychczas ponad 650 tys. nowych miejsc pracy, budujących i wspierających ich działalność w sektorze e-commerce. Tylko w 2021 r. było to 100 tys., z czego, dzięki działalności MŚP w Polsce, powstało w tym czasie 12 tys. nowych miejsc pracy.
Źródło informacji: Amazon
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 10.11.2022, 14:07 |
Źródło informacji | Amazon |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
T-Mobile burzy bariery i zaprasza na dowolną kawę gratis w Żabce
Choć przełamywanie barier międzyludzkich nie jest skomplikowane, to czasem najtrudniej jest zacząć. A przecież nic tak nie sprzyja rozmowom, jak kawa! Dlatego zapraszamy wszystkich klientów, nie tylko tych, będących abonentami T-Mobile, do skorzystania z okazji – codziennie w Żabce dowolna kawa gratis, którą możesz obdarować drugą osobę.- 18.04.2025, 14:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: T-Mobile
-
Image
Już za tydzień XVII Europejski Kongres Gospodarczy - w rolach głównych energia, technologie, twórczy dialog biznesu i decydentów
Tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy (EEC - European Economic Congress) podąża agendą za dynamiką sytuacji geopolitycznej, która dostarcza wielu ważnych tematów do dyskusji. Co jest fundamentem bezpieczeństwa w zmieniającym się świecie i jak rozwijać się gospodarczo adekwatnie do nowych wyzwań? Od 23 do 25 kwietnia 2025 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach toczyć się będą dyskusje na szczycie, z mocną reprezentacją biznesu, w międzynarodowym gronie decydentów i praktyków. 1200 panelistów, ponad 200 sesji i rekordowe zainteresowanie uczestników - to wszystko zapowiada wyjątkową edycję największej tego typu imprezy w Europie Centralnej.- 18.04.2025, 12:18
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Biuro Prasowe EKG
-
Image
Prezes PSEW: dzisiaj wiatr wieje dla polskiej gospodarki PAP
Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej (PSEW) oraz Fundacja Wind Industry Hub (WIH) zaprezentowały „Polską strategię rozwoju przemysłu morskich farm wiatrowych”. Janusz Gajowiecki, prezes zarządu PSEW, twierdzi, że kampania inwestycyjna w morskie farmy wiatrowe nie jest porównywalna z żadnym innym przedsięwzięciem rozwojowym we współczesnej Polsce. Mówimy o skali 300 mld zł nakładów inwestycyjnych w perspektywie 2040 roku.- 18.04.2025, 09:53
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ