Pobierz materiał i Publikuj za darmo
MEiN wyjaśnia, informuje serwis, że pomoc będzie wówczas lepiej rozdzielona, bo obecnie duże wsparcie w subwencji oświatowej jest kierowane do szkół położonych na terenach wiejskich i w miastach do 5 tys. mieszkańców. Położenie szkoły na terenie wiejskim czy w małym mieście nie musi oznaczać, że jest to mała szkoła - tłumaczy resort. Teraz tzw. waga wiejska ma być powiązana z tzw. wskaźnikiem zamożności jednostek samorządu terytorialnego, ustalanym na podstawie dochodów podatkowych i wskaźnika określającego wielkość szkoły dla dzieci i młodzieży.
Prawo.pl zauważa, że takim zmianom sprzeciwiają się samorządowcy z organizacji zrzeszających większe ośrodki.
„Podnoszenie tej wagi to bardzo zły krok i dlatego postulujemy o odstąpienie od tego. To jest zły kierunek. Jasne, że trzeba dążyć do standaryzacji oświaty w samorządach, ale to nie jest tak, że mamy do czynienia tylko i wyłącznie z super bogatymi miastami i super biednymi gminami wiejskimi. To nie jest prawda i taki podział nie powinien mieć miejsca – podkreśla, cytowany przez Prawo.pl, Marek Wójcik ze Związku Miast Polskich. - Wydaje mi się, że powinniśmy znaleźć jakiś mechanizm rekompensujący samorządom ewentualne straty wynikające z tego mechanizmu” – podsumowuje.
Pełny tekst artykułu: https://www.prawo.pl/oswiata/subwencja-oswiatowa-dla-malych-miejscowosci-w-2023-r,518516.html
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 28.11.2022, 11:49 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |