Pobierz materiał i Publikuj za darmo
• Średni czas dostępności samochodu na platformie Automarket.pl to 1,5 miesiąca.
• Dane platformy Automarket.pl wskazują, że samochód przestaje być oznaką prestiżu. Wybierając pojazd, na pierwszym miejscu szukamy funkcjonalności i wygody, a nie konkretnych marek.
• Podobne opinie wyrażali uczestnicy badania Mobilność* zrealizowanego dla Automarket.pl - dla polskich kierowców coraz ważniejsze są użyteczność i bezpieczeństwo. Posiadanie samochodu na własność nie jest już tak ważne.
Jakie auta Polacy kupują najchętniej?
Od stycznia do września 2022 toku największy udział w łącznej sprzedaży (wynajem długoterminowy, leasing i zakup za gotówkę) w Automarket.pl miały: Opel Astra (7,3%), Hyundai i30 (5,8%), Opel Insignia (4,1%), Skoda Octavia (3,8%) i Hyundai Tucson (3,3%). Pośród 10 najpopularniejszych aut najwięcej było kompaktów z segmentu C i aut miejskich z segmentu B.
„Zauważamy zmianę oczekiwań klientów, którzy chcą kupić samochód. Obecnie najchętniej wybierane są pojazdy ze średniej półki cenowej. Spora część kierowców przestała traktować auta jako ekskluzywny gadżet. Co więcej, obecnie mniejsze auta też oferują dużo przestrzeni, a poziomem funkcjonalności, bezpieczeństwa czy wyposażenia nie odstają od większych i bardziej prestiżowych modeli. Także jakość ich wykonania i trwałość nie odbiega od samochodów z wyższych segmentów” - mówi Artur Makolągwa, kierownik Zespołu Marketingu i UX platformy Automarket.pl.
Mniejsze samochody szybciej się sprzedają
Według danych Automarket.pl średni czas dostępności jednego egzemplarza na platformie to 1,5 miesiąca. Są jednak takie modele, które na znalezienie nabywcy potrzebują jeszcze mniej czasu, już około 1 miesiąca. Należą do nich Fiat 500, Skoda Fabia i Hyundai Tucson. Wybór właśnie takich modeli wskazuje, że pragnienie prestiżu ustępuje dzisiaj potrzebie wygody, funkcjonalności czy niezawodności. Przy wyborze samochodu używanego ważne jest też potwierdzone pochodzenie i stan techniczny.
Badania potwierdzają dane z platformy
Także z badania Mobilność* zrealizowanego dla platformy Automarket.pl wynika, że prestiż samochodu odgrywa mniejszą rolę przy wyborze konkretnej marki i modelu.
Istotną rolę przestaje odgrywać również wygląd zewnętrzny samochodu. Najbardziej liczy się wyposażenie i ergonomia wnętrza oraz komfort i samopoczucie podczas użytkowania pojazdu. Podczas podejmowania decyzji chęć podniesienia prestiżu ustępuje względom praktycznym.
„Praktyczny wymiar użytkowania auta dotyczy także kwestii dostępu do taniego lub wręcz bezpłatnego serwisu. Taką możliwość mają kierowcy, którzy decydują się na wynajem długoterminowy samochodu. Analizując odpowiedzi respondentów badania, można zauważyć, że coraz więcej kierowców deklaruje, że posiadanie samochodu na własność nie jest dla nich konieczne - wystarczy, że będą mogli z niego korzystać bez uciążliwych ograniczeń. Większe znaczenie ma natomiast wsparcie w trakcie użytkowania samochodu obejmujące np. dostęp do serwisu, ubezpieczenie zawarte w racie wynajmu i usługi dodatkowe, jak bezpłatna wymiana opon” - zwraca uwagę Artur Makolągwa.
Coraz więcej kierowców dostrzega zalety wynajmu długoterminowego, ponieważ kwestia własności pojazdu, przestaje odgrywać istotną rolę. Samochód ma być po prostu niezawodnym środkiem transportu, który zabierze ich w dowolne miejsce, w dowolnym momencie, bez konieczności dzielenia się nim z innymi osobami.
* Badanie jakościowe - indywidualny wywiad pogłębiony (IDI-In-Depth Interviews), zrealizowane przez instytut badawczy Inny Format, lipiec-sierpień 2022 r.
Źródło informacji: PKO Leasing
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 13.12.2022, 13:31 |
| Źródło informacji | PKO Leasing |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Gaz ma do odegrania ważną rolę w transformacji energetycznej Polski PAP
Gaz jest niezbędny do zbudowania trwałego, stabilnego, odpowiednio zbilansowanego systemu energetycznego. Zdaniem uczestników debaty „Przyszłość energetyczna Polski i rola gazu” gaz mógłby odgrywać rolę nie tylko paliwa zastępczego w okresie transformacji energetycznej.- 04.11.2025, 16:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Dziesięć lat sojuszu energetycznego wzmocniło więzi Kazachstanu z UE PAP
Prawie 80 proc. kazachskiego eksportu ropy trafia na rynki europejskie. Kazachstan, dla którego UE jest największym partnerem handlowym i inwestycyjnym, w ocenie Yerlana Akkenzhenova, ministra energii tego państwa, stał się nieodzownym elementem bezpieczeństwa energetycznego Europy, a trwająca dziesięć lat współpraca ewoluowała od umowy handlowej do strategicznego partnerstwa, opartego na wspólnych priorytetach.- 04.11.2025, 16:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Nawet 4200 zł premii dla przedsiębiorców z iKontem Biznes w Alior Banku
Alior Bank aktywnie promuje iKonto Biznes, proponując przedsiębiorcom atrakcyjne oferty. Nowi klienci, którzy online założą konto firmowe i będą aktywnie korzystać z niego oraz innych produktów bankowych, mogą otrzymać nawet 4200 zł premii. iKonto Biznes dostępne jest teraz z nową bankowością elektroniczną Alior Business, która ma ułatwić przedsiębiorcom prowadzenie firmy.- 04.11.2025, 15:35
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Alior Bank
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ