Pobierz materiał i Publikuj za darmo
• Średni czas dostępności samochodu na platformie Automarket.pl to 1,5 miesiąca.
• Dane platformy Automarket.pl wskazują, że samochód przestaje być oznaką prestiżu. Wybierając pojazd, na pierwszym miejscu szukamy funkcjonalności i wygody, a nie konkretnych marek.
• Podobne opinie wyrażali uczestnicy badania Mobilność* zrealizowanego dla Automarket.pl - dla polskich kierowców coraz ważniejsze są użyteczność i bezpieczeństwo. Posiadanie samochodu na własność nie jest już tak ważne.
Jakie auta Polacy kupują najchętniej?
Od stycznia do września 2022 toku największy udział w łącznej sprzedaży (wynajem długoterminowy, leasing i zakup za gotówkę) w Automarket.pl miały: Opel Astra (7,3%), Hyundai i30 (5,8%), Opel Insignia (4,1%), Skoda Octavia (3,8%) i Hyundai Tucson (3,3%). Pośród 10 najpopularniejszych aut najwięcej było kompaktów z segmentu C i aut miejskich z segmentu B.
„Zauważamy zmianę oczekiwań klientów, którzy chcą kupić samochód. Obecnie najchętniej wybierane są pojazdy ze średniej półki cenowej. Spora część kierowców przestała traktować auta jako ekskluzywny gadżet. Co więcej, obecnie mniejsze auta też oferują dużo przestrzeni, a poziomem funkcjonalności, bezpieczeństwa czy wyposażenia nie odstają od większych i bardziej prestiżowych modeli. Także jakość ich wykonania i trwałość nie odbiega od samochodów z wyższych segmentów” - mówi Artur Makolągwa, kierownik Zespołu Marketingu i UX platformy Automarket.pl.
Mniejsze samochody szybciej się sprzedają
Według danych Automarket.pl średni czas dostępności jednego egzemplarza na platformie to 1,5 miesiąca. Są jednak takie modele, które na znalezienie nabywcy potrzebują jeszcze mniej czasu, już około 1 miesiąca. Należą do nich Fiat 500, Skoda Fabia i Hyundai Tucson. Wybór właśnie takich modeli wskazuje, że pragnienie prestiżu ustępuje dzisiaj potrzebie wygody, funkcjonalności czy niezawodności. Przy wyborze samochodu używanego ważne jest też potwierdzone pochodzenie i stan techniczny.
Badania potwierdzają dane z platformy
Także z badania Mobilność* zrealizowanego dla platformy Automarket.pl wynika, że prestiż samochodu odgrywa mniejszą rolę przy wyborze konkretnej marki i modelu.
Istotną rolę przestaje odgrywać również wygląd zewnętrzny samochodu. Najbardziej liczy się wyposażenie i ergonomia wnętrza oraz komfort i samopoczucie podczas użytkowania pojazdu. Podczas podejmowania decyzji chęć podniesienia prestiżu ustępuje względom praktycznym.
„Praktyczny wymiar użytkowania auta dotyczy także kwestii dostępu do taniego lub wręcz bezpłatnego serwisu. Taką możliwość mają kierowcy, którzy decydują się na wynajem długoterminowy samochodu. Analizując odpowiedzi respondentów badania, można zauważyć, że coraz więcej kierowców deklaruje, że posiadanie samochodu na własność nie jest dla nich konieczne - wystarczy, że będą mogli z niego korzystać bez uciążliwych ograniczeń. Większe znaczenie ma natomiast wsparcie w trakcie użytkowania samochodu obejmujące np. dostęp do serwisu, ubezpieczenie zawarte w racie wynajmu i usługi dodatkowe, jak bezpłatna wymiana opon” - zwraca uwagę Artur Makolągwa.
Coraz więcej kierowców dostrzega zalety wynajmu długoterminowego, ponieważ kwestia własności pojazdu, przestaje odgrywać istotną rolę. Samochód ma być po prostu niezawodnym środkiem transportu, który zabierze ich w dowolne miejsce, w dowolnym momencie, bez konieczności dzielenia się nim z innymi osobami.
* Badanie jakościowe - indywidualny wywiad pogłębiony (IDI-In-Depth Interviews), zrealizowane przez instytut badawczy Inny Format, lipiec-sierpień 2022 r.
Źródło informacji: PKO Leasing
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 13.12.2022, 13:31 |
| Źródło informacji | PKO Leasing |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Wiatr zmian w energetyce wieje od morza: do 2040 r. na polskich wodach Bałtyku powstanie 18 GW zainstalowanej mocy PAP
Potencjał energetyczny polskiej części Morza Bałtyckiego uznawany jest za jeden z największych w Europie, sięgający nawet 33 GW. „Jego wykorzystanie pozwoliłoby na zaspokojenie dużej części zapotrzebowania na energię elektryczną Polski, co z kolei przełoży się na zapewnienie niezależności i bezpieczeństwa energetycznego kraju” - powiedział Janusz Bil, prezes zarządu ORLEN Neptun podczas debaty eksperckiej zorganizowanej przez PAP.- 02.12.2025, 15:33
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Rząd wspiera polski biznes w Brukseli PAP
Polski biznes i przemysł coraz aktywniej uczestniczą w unijnym procesie legislacyjnym, a ich działania wspiera Business & Science Poland (BSP) - związek pracodawców reprezentujący interesy polskiej gospodarki w Brukseli.
„Rząd dobrze rozumie bolączki polskiego biznesu i potrzebę współpracy między polską administracją oraz przedstawicielami firm i organizacji biznesowych na gruncie europejskim” - mówił Bartek Czyczerski, prezes zarządu BSP podczas kongresu Polska Moc Biznesu.- 02.12.2025, 14:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Nowa odsłona aplikacji Alior Mobile: prościej niż kiedykolwiek wcześniej PAP
Alior Bank udostępnia klientom nową odsłonę aplikacji Alior Mobile. Zamiana ma na celu ułatwienie codziennego korzystania z usług bankowych dzięki bardziej przejrzystemu układowi i intuicyjnej treści. Na koniec II kw. 2025 r. liczba aktywnych użytkowników bankowych aplikacji mobilnych wyniosła w Polsce ponad 26 mln. Wprowadzane aktualizacje są więc bezpośrednią odpowiedzią na dynamiczny rozwój rynku i rosnące oczekiwania klientów detalicznych, dla których aplikacja staje się kompleksowym centrum zarządzania finansami osobistymi.- 02.12.2025, 14:31
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ