Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- Ministerstwo Klimatu i Środowiska informuje:
88 proc. Polaków popiera budowę elektrowni jądrowych w naszym kraju – wynika z badania przeprowadzonego na zakończenie kampanii informacyjno-edukacyjnej "Poznaj Atomickich. Z energią jądrową na co dzień", zrealizowanej przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska jesienią 2022 r.
"Celem kampanii było uświadomienie społeczeństwu, że energetyka jądrowa to bezpieczne, bezemisyjne źródło energii, które zwiększy nasze bezpieczeństwo energetyczne" - powiedziała minister klimatu i środowiska Anna Moskwa.
"W kampanii mówiliśmy o faktach, chcieliśmy, żeby ten temat pojawił się w polskich domach. I to się udało" – dodała. Spoty telewizyjne kampanii "Poznaj Atomickich" obejrzało prawie 25 milionów widzów, a spoty radiowe dotarły do ponad 21 milionów. Stronę internetową kampanii www.gov.pl/polski-atom/poznaj-atomickich odwiedziły ponad 2 miliony osób.
W ramach działań ogólnopolskich realizowano zadania marketingowe i informacyjne w prasie, radio, telewizji oraz Internecie. Polacy mogli zapoznać się ze spotami w radio i TV, jak również z edukacyjnymi audycjami i materiałami wideo zamieszczonymi na stronie kampanii i w mediach społecznościowych. Kampanię wspierali również influencerzy i popularyzatorzy nauki, którzy na swoich kanałach dzielili się wiedzą na temat energetyki jądrowej.
Zgodnie z badaniem opinii, przeprowadzonym na zlecenie resortu klimatu i środowiska na zakończenie kampanii, niemal 9 na 10 respondentów (88,1 proc.) wyraża poparcie dla budowy elektrowni jądrowych w naszym kraju, przy czym 60,3 proc. robi to w sposób zdecydowany.
W badaniu zapytano też, czy budowa elektrowni jądrowej, realizowana we współpracy ze Stanami Zjednoczonymi, będzie miała pozytywny wpływ na bezpieczeństwo geopolityczne kraju. 74,6 proc. Polaków uważa, że tak, przeciwnego zdania jest 6 proc. badanych. Co piąty Polak (19,4 proc.) uważa, że nie wpłynie to na bezpieczeństwo geopolityczne kraju.
Ogólnopolskie badanie na zlecenie Ministerstwa Klimatu i Środowiska zostało zrealizowane przez firmę Research & Grow w listopadzie 2022 r., metodą CATI na reprezentatywnej grupie 2000 Polaków w wieku 15-75 lat.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
kom/ mick/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 20.12.2022, 13:30 |
Źródło informacji | MKiŚ |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |