Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Siła Przedsiębiorczyń” - kilka słów o raporcie
Założenie firmy to duże ryzyko, zwłaszcza w niepewnych czasach. Z jakimi problemami naprawdę muszą mierzyć się przedsiębiorczynie? Nest Bank i Fundacja Kobiety e-biznesu postanowili to sprawdzić, przy pomocy Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research. Badaniu poddano dwie grupy: kobiety, które już prowadzą własny biznes i te, które dopiero planują otworzyć firmę.
„Zbadaliśmy to, jak dobrze kobiety radzą sobie w świecie nowoczesnych technologii, które przydają się w prowadzeniu firmy oraz z jakich rozwiązań finansowych korzystają jako przedsiębiorczynie” - mówi Justyna Sobczak z Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research.
Tak powstał raport: „Siła Przedsiębiorczyń. Kobieta w obliczu prowadzenia własnego biznesu. Czy strach ma wielkie oczy?”.
Chcemy być niezależne!
Założenie firmy to kusząca perspektywa rozwoju, ale także spore ryzyko Co sprawia, że przedsiębiorczynie je podejmują ? Najczęściej wskazywaną motywacją jest chęć bycia niezależną. Taką odpowiedź w grupie kobiet prowadzących już swoje biznesy wskazało 41% ankietowanych, w drugiej aż 59%. Wśród pozostałych motywacji znalazły się też chęć pracy na własnych zasadach, perspektywa lepszych zarobków czy większa swoboda i rozwój. Ponadto aż 23% obecnych i 41% przyszłych przedsiębiorczyń zadeklarowało, że to ich marzenie.
„Kobiety coraz częściej mają odwagę realizować swoje pasje, spełniać marzenia, podejmować ambitne projekty. Bardzo mnie cieszą te informacje i mam nadzieję, że ten trend zostanie z nami na dłużej. Kobiety chcą pracować na własnych zasadach, rozwijać swoje kompetencje i więcej zarabiać. To dobra wiadomość dla całej gospodarki i dla każdej kobiety, która - świadoma wielu wyzwań po drodze - zbiera siły, by otworzyć wymarzony biznes. Przedsiębiorczynie mogą dzielić się doświadczeniem, być dla siebie wsparciem i inspiracją” - Karolina Mitraszewska, wiceprezeska Nest Banku.
Czy strach ma wielkie oczy?
Czy przedsiębiorcze kobiety czegoś się obawiały? Okazuje się, że 1/3 z nich bała się jedynie pojedynczych aspektów prowadzenia firmy. Tylko co piąta (19%) nie miała żadnych związanych z tym obaw. Na przeciwległym biegunie znalazły się te, u których strach wzbudzał każdy aspekt dotyczący własnego biznesu.
Najważniejsze jest jednak, że obawy i trudności nie powstrzymują marzeń o niezależności. I choć najwięcej kobiet boi się po prostu tego, że sobie nie poradzi (38%), to szybko przechodzą od planowania do założenia firmy. 35% zrobiło to w mniej niż 3 miesiące.
„Według różnych raportów odsetek kobiet posiadających własne firmy to ok 35 % wśród ogółu prowadzących działalność gospodarczą w Polsce. Nadal znamienny jest zdecydowanie mniejszy udział przedsiębiorczyń w odniesieniu do mężczyzn, prowadzących działalność. Kobiety mają więcej obaw i zdecydowanie częściej boją się porażki” - mówi Anna Heimberger, prezeska Fundacji Kobiety e-biznesu.
Więcej w raporcie „Siła Przedsiębiorczyń. Kobieta w obliczu prowadzenia własnego biznesu. Czy strach ma wielkie oczy?”.
Źródło informacji: Nest Bank
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 29.12.2022, 08:30 |
Źródło informacji | Nest Bank |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
DPD Pickup najbardziej dostępną siecią nadań i odbiorów paczek w Polsce - już 30 000 lokalizacji w całej Polsce
W dobie dynamicznego rozwoju e-commerce skala oczekiwań, zarówno sprzedających, jak i konsumentów, w zakresie realizacji usług kurierskich, rośnie w zawrotnym tempie. Działając na polskim rynku od ponad 33 lat, w odpowiedzi na te wymagania, DPD Polska daje jeszcze większy wybór możliwości nadań i odbiorów. Poza oferowaniem doskonałych usług dostaw kurierskich na adres, firma konsekwentnie rozbudowuje sieć dostaw poza domem - DPD Pickup. Jej rozwój osiągnął właśnie kamień milowy - 30 000 punktów i automatów paczkowych w całej Polsce i ponad 110 000 w Europie.- 14.11.2024, 12:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: DPD