Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Centrum Przesiadkowe
Oddano do użytku nowoczesny kompleks po północnej stronie dworca PKP. Połączył transport koleją z systemem stacji autobusów miejskich, regionalnych i międzynarodowych, oferując także wygodną infrastrukturę rowerową. Koszt inwestycji to ok. 200 mln zł. Dofinansowanie unijne wyniosło ok. 129 mln zł. Prace trwały 27 miesięcy.
Południowa strona dworca
Trwa modernizacja placu Piastów, placu przed dworcem PKP i ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Przebudowywany układ komunikacyjny w tej części Gliwic uzupełni rozwiązania wprowadzone w Centrum Przesiadkowym. Koszt inwestycji to ok. 46 mln zł.
Zachodnia obwodnica
Jest pozwolenie na budowę ostatniego odcinka obwodnicy zachodniej, od ul. Daszyńskiego do ul. Sowińskiego. Odcinek o długości blisko 2 km stanowić będzie docelowo całość wraz ze zbudowanym już odcinkiem łączącym ul. Rybnicką z ul. Daszyńskiego (obecnie ulica T. Mazowieckiego). Nowa część trasy powinna być gotowa na początku 2024 roku. Koszt inwestycji wyliczono na ok. 45 mln zł.
Rozbudowa Technoparku
Otwarto trzeci obiekt Technoparku – Inkubator Nowoczesnych Technologii dla gliwickich firm IT oraz gliwickich start-upów. Całkowity koszt inwestycji to 8 mln zł. W planach jest już następny projekt: IT HUB Gliwice.
Strategia Gliwice 2040
Uchwalono nową strategię rozwoju miasta, w której określono filary dalszego rozwoju Gliwic:
- wzmacnianie solidnych podstaw rozwoju miasta pozwalających osiągać coraz lepszą jakość życia mieszkańców,
- przygotowanie do następstw zmian klimatu,
- wsparcie innowacyjnych technologii wyróżniających Gliwice spośród innych miast,
- pogłębianie współpracy ze środowiskiem nauki i biznesu.
Partycypacja = Rozwój
Postawiono mocny akcent na partycypację i dialog społeczny.
Ruszyła elektroniczna platforma partycypacyjna decydujMYrazem.gliwice.pl. W ten sposób unowocześniono formułę konsultacji społecznych.
„Kierunek – dzielnice” – spotkania prezydenta miasta z mieszkańcami 21 gliwickich dzielnic – to ważny dialog społeczny oraz bezpośrednia wymiana poglądów i informacji o mieście.
W prace nad strategią Gliwice 2040 włączono ponad 1000 osób – dorosłych mieszkańców, dzieci i młodzież, ekspertów, reprezentantów lokalnych oraz regionalnych organizacji i instytucji.
W 10. edycji Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego gliwiczanie oddali ok. 35,5 tys. ważnych głosów.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 26.01.2023, 10:02 |
Źródło informacji | Gliwice |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Branża recyklingu drewna istotnym elementem silnego sektora drzewnego w Polsce PAP
Polska jest ósmym w Unii Europejskiej producentem odpadów drzewnych i drewnopochodnych - rocznie w kraju powstaje ich ok. 1,3 mln ton. Jednak brak kompleksowych rozwiązań prawnych ogranicza potencjał rozwoju sektora recyklingu tych odpadów - konkludują autorzy raportu „Więcej drewna z drewna. Jak usprawnić system recyklingu drewna w Polsce?”.- 17.09.2025, 12:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Engineered for Whatever: nowa, odważna platforma marki Columbia Sportswear przedstawia ekstremalne przygody na świeżym powietrzu
Nowa kampania odświeża wizerunek marki, a także przywraca niekonwencjonalność i humor, charakterystyczne dla Columbia Sportswear. Kampania będzie prowadzona w kanałach cyfrowych, outdoorowych, sprzedaży detalicznej i innych.- 17.09.2025, 11:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Columbia Sportswear
-
Image
Gwiazda koszykówki Marcin Gortat ambasadorem marki LOTTO PAP
Marcin Gortat, łodzianin i najsłynniejszy polski koszykarz, utytułowany zawodnik ligi NBA, dołączył do grona ambasadorów marki LOTTO. Będzie promował zdrowy styl życia, aktywność fizyczną i produkty Totalizatora Sportowego, który od 70 lat hojnie wspiera sport i kulturę - powiedział Szymon Gawryszczak, członek zarządu Totalizatora Sportowego.- 17.09.2025, 10:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ