Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zaproszenie do udziału w najnowszej odsłonie konkursu Literacka Podróż Hestii otwarte jest dla wszystkich polskich wydawnictw, autorek i autorów, którzy w roku 2022 wydali w języku polskim książki dla młodych czytelników i czytelniczek, w klasycznym rozumieniu literatury pięknej. Oprócz powieści, opowiadań, do konkursu można też zgłaszać powieści graficzne. Na zgłoszenia online, które należy kierować pod adres: konkurs@literackapodrozhestii.pl, organizatorzy czekają do końca lutego br.
„Czekamy na książki, których nie zapominasz od razu po zamknięciu okładki. Które poruszają bebechy, albo rozśmieszają. Albo takie, nad którymi chlipiesz w poduszkę. Książki pocieszycielskie lub/i szturchające twoją wrażliwość. Książki nieodkładalskie (czytasz duszkiem do końca). Książki, w których rozpoznajesz siebie albo wchodzisz w cudze buty. Książki, od których rośniesz i mądrzejesz. Także powieści graficzne, w których obraz i słowo opowiadają wspólnie jakąś historię. I na koniec - książki nie popsute szpetną ilustracją ani marną edycją” – tłumaczą prof. Michał Rusinek, prezes Fundacji Wisławy Szymborskiej, oraz Joanna Olech, wspólnie zasiadający w konkursowej kapitule.
Literacka Podróż Hestii to nie tylko konkurs i nagroda, ale też szeroka przestrzeń edukacyjna, w której młodzi odbiorcy mogą spotykać się i dyskutować ze swoimi ulubionymi autorami oraz autorkami podczas różnorodnych festiwali literackich, targów książki, warsztatów czy też podczas corocznego pleneru czytelniczego w parku Hestii w Sopocie.
„Od pierwszej edycji naszego konkursu podkreślamy wartość literatury dziecięco-młodzieżowej, która jest tak samo istotna społecznie i edukacyjnie, jak literatura >>dorosła<<. Zależy nam na prowokowaniu do bezpośredniego kontaktu z literaturą, wspólnie z nominowanymi autorami i autorkami. W efekcie szeregu działań, na naszych oczach zaczął się tworzyć wyjątkowy kanon współczesnej klasycznej literatury dla młodych, w którego skład wchodzą książki wyróżnione Nagrodą Literacka Podróż Hestii” – mówi Maria Rosa, prezeska Fundacji Artystyczna Podróż Hestii.
Nominacje do Nagrody zostaną ogłoszone w czerwcu, a tytuł zwycięskiej książki – we wrześniu 2023 r. Zwycięzca lub zwyciężczyni otrzyma nagrodę w wysokości 50 tys. zł. Mecenasem konkursu i Nagrody Literacka Podróż Hestii jest Grupa ERGO Hestia. Szczegółowe informacje o konkursie oraz regulamin znajduje się na stronie literackapodrozhestii.pl.
Prace konkursowe oceni kapituła, w skład której wchodzą: Piotr Maria Śliwicki – przewodniczący kapituły i pomysłodawca konkursu Literacka Podróż Hestii, Michał Rusinek – pisarz, tłumacz, wykładowca na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz prezes Fundacji Wisławy Szymborskiej, Katarzyna Kasia – doktor filozofii, prodziekan Wydziału Zarządzania Kulturą Wizualną Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Joanna Olech – autorka książek dla dzieci i młodzieży oraz ilustratorka; Maciej Wojtyszko – reżyser filmowy, teatralny i telewizyjny, pisarz, autor książek dla dzieci, dramaturg, profesor Akademii Teatralnej w Warszawie oraz Natalia Wiercińska – reprezentująca Fundację Artystyczna Podróż Hestii.
W tegorocznej edycji konkursu do kapituły dołączył również Artur Borowiński – prezes zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń ERGO Hestia SA, a także Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie ERGO Hestia SA. Do składu tradycyjnie zapraszani są też autorzy lub autorki książek nominowanych w poprzednich edycjach. W tym roku zaproszenie to przyjęła Katarzyna Wasilkowska, autorka dwukrotnie nominowana już do Nagrody Literacka Podróż Hestii za książki „Świat Mundka” (edycja 2021) oraz „Już, już!” (edycja 2022).
Sekretarzem Nagrody jest Paulina Bandura.
Konkurs Literacka Podróż Hestii realizowany jest przez Fundację Artystyczna Podróż Hestii w ramach współpracy ERGO Hestii i Fundacji Wisławy Szymborskiej. Zakłada ona długoterminowe wsparcie działalności Fundacji Wisławy Szymborskiej przez ERGO Hestię. ERGO Hestia jest również partnerem strategicznym Nagrody im. Wisławy Szymborskiej oraz mecenasem Programu Rezydencji Literackich Fundacji Wisławy Szymborskiej.
Więcej informacji na stronie Literackiej Podróży Hestii.
Źródło informacji: Ergo Hestia
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 01.02.2023, 10:30 |
Źródło informacji | Ergo Hestia |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
VII edycja Nagrody PAP im. Ryszarda Kapuścińskiego - konkurs dla tych, którzy cenią rzetelne, zaangażowane dziennikarstwo PAP
Wszystkie zjawiska, które obserwujemy w przestrzeni publicznej, związane z migracjami, wojną, niepewnością polityczną, dezinformacją, manipulacją, wymagają od dziennikarzy szczególnej staranności, dbałości o fakty, o wiarygodność, o warsztat: to są cechy, które nagradzamy i wyróżniamy w nagrodzie im. Ryszarda Kapuścińskiego - wskazał Marek Błoński, szef PAP.- 18.08.2025, 09:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Polska Agencja Prasowa
-
Image
„Napisz piosenkę z Agnieszką Osiecką” - poznaliśmy zwycięzcę konkursu
Michał Zienkowski, gitarzysta, kompozytor i producent, wygrał konkurs Fundacji Grand Press na skomponowanie utworu do słów wiersza Agnieszki Osieckiej „Wyśpiewały się pieśni”. Prapremiera piosenki będzie miała podczas gali Medalu Wolności Słowa w Gdańsku.- 12.08.2025, 12:19
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Fundacja Grand Press
-
Image
Tylko 1 na 5 toalet spełnia oczekiwania dotyczące higieny i czystości - wyniki najnowszego badania Tork [1]
Nieprzyjemne doświadczenie w toalecie skłania 52% ankietowanych do podejmowania działań wpływających negatywnie na przychody i reputację firmy.- 06.08.2025, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Tork
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ