Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![Ceneo (1)](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/attachments/202302/DOC.20230209.44585097.1.jpg?itok=EB_6wfX1)
Kupując w internecie zwraca się uwagę na cenę oraz poszukuje gwarancji, że zamówiony produkt spełni oczekiwania. Konsumenci są przyzwyczajeni, że tylko jedno kliknięcie dzieli ich od sprawdzenia najlepszych ofert oraz zweryfikowania opinii na temat danego produktu. Oszczędza się w ten sposób mnóstwo czasu, który w przeciwnym razie trzeba byłoby poświęcić na ręczne przekopywanie się przez gąszcz ofert w tysiącach sklepów.
Nie zawsze jednak tak było. Poszukiwanie okazji i mądre, bezpieczne kupowanie wiązało się z wycieczkami od sklepu do sklepu i było przywilejem jedynie mieszkańców dużych miast. Internet był produktem luksusowym, a o szerokim katalogu online i analizie ofert w kilka sekund nikt jeszcze nawet nie marzył. Pierwsze sklepy internetowe zaczęły powstawać pod koniec lat 90., a zakupy online stanowiły niespełna ułamek sprzedaży detalicznej.
Jak to się zaczęło? Początki internetu i pierwsze e-sklepy
14 lutego 2005 to oficjalna data powstania Ceneo, które zaczynało jako niewielka, kilkuosobowa firma. Serwis powstał z myślą o zaspokojeniu dopiero rodzących się potrzeb internautów i na początku umożliwiał porównywanie cen produktów z 8 sklepów w ramach 4 kategorii.
Pojęcie handlu elektronicznego zaczynało przebijać się w świadomości Polaków, a sklepów internetowych było niewiele. W ciągu 2 lat do Ceneo dołączyło tysiąc sklepów i milion użytkowników. Platforma dobrze wyczuła potrzeby kupujących i stała się jednym z najbardziej popularnych źródeł informacji o cenach produktów.
Rozwijający się portal wzbudził ciekawość QXL - ówczesnego właściciela Allegro. Na początku 2007 r., czyli 2 lata od startu, Ceneo staje się częścią grupy. Od tego momentu zaczyna się zupełnie nowy etap w historii serwisu, który w ramach Grupy Allegro dynamicznie rozwija swoją platformę i buduje silną pozycję na polskim rynku e-commerce.
Zaufanie jako podstawa w e-commerce
Rok 2009 przyniósł wiele zmian w polskim internecie. Media obiegła informacja, że kupujący w serwisach aukcyjnych często otrzymywali cegłę i ziemniaki zamiast wymarzonej karty voodoo3. W tym samym momencie Ceneo stawiało na zaufanie i bezpieczeństwo - wprowadziło program „Zaufanych Opinii”. Było to pierwsze w Polsce sprawdzone źródło opinii o transakcjach w sieci. Na początku recenzje dotyczyły jedynie sklepów, jednak 4 lata później program rozszerzono również o opinie dot. produktów. Obecnie baza zawiera ponad 47 mln opinii o sklepach, produktach i dostawcach oraz pomaga milionom użytkowników podejmować trafione decyzje zakupowe.
Duża popularność opinii wpłynęła na decyzję o powstaniu kolejnego narzędzia, jakim jest coroczny Ranking Zaufanych Sklepów. Wyróżnia on i nagradza najlepiej oceniane przez użytkowników sklepy internetowe. Do dzisiaj jest on pewnego rodzaju drogowskazem, po który chętnie sięgają kupujący.
Mobilni mogą więcej
W 2011 r. rynek mobilny dynamicznie się rozwijał. Apple zaprezentował iPhona 4s, a Ceneo wypuściło pierwszą wersję mobilną serwisu - czując, że ten kierunek może mieć znaczenie. Początkowo internauci mobilni stanowili niespełna 1% użytkowników, teraz jest ich ponad 62%. Ceneo jako pierwszy serwis e-commerce w Polsce zaprezentował również aplikację na iPhone’a, która umożliwia skanowanie kodów kreskowych i w ten sposób wyszukuje produkty. Aplikacja od samego początku cieszyła się dużą popularnością. Klienci w dowolnym miejscu mogli skanować kody produktów i porównać ich ceny w sklepach internetowych.
Kroki w stronę marketplace
Rynek dynamicznie się rozwijał, a e-sklepów przybywało. Polacy docenili internetowy model zakupów, odkrywając, jak dużą oszczędność czasu im to daje. Zakupy online stały się również wybawieniem dla mieszkańców mniejszych miejscowości, w których dostęp do wielu sklepów był utrudniony. Według analiz PMR w 2011 r. wartość rynku e-commerce w Polsce sięgnęła 18 mld złotych.
Portal zrobił więc kolejny krok i wprowadził usługę „KUP TERAZ”, dzięki której użytkownicy mogą kupować bezpośrednio przez Ceneo. Pierwszym zakupionym w ten sposób produktem była płyta winylowa Michaela Jacksona. Platforma po raz kolejny zadbała też o bezpieczeństwo użytkowników, wprowadzając ubezpieczenie transakcji, zwane Programem Ochrony Kupujących.
Wyjście poza ramy - nie tylko e-commerce
W ramach promocji, w 2012 roku serwis Ceneo wypuścił swoją pierwszą reklamę - z zakonnicą i policjantem w roli głównej. Zakonnica - deklarując: „Dzień zaczynam od modlitwy, a zakupy od Ceneo.pl” - robi niemałe zamieszanie na polskiej scenie reklamowej.
To jednak nie koniec zaskoczeń. W 2017 roku Ceneo pobił rekord Guinnessa. Zbiórka karmy pod hasłem „Rekordowa Miska” zaangażowała celebrytów, pracowników i wszystkich użytkowników serwisu. Podczas akcji zgromadzono ponad 23 tony karmy dla polskich schronisk.
Największa porównywarka cen w Europie i jeden z największych e-commerce w Polsce
Ceneo, wraz z całą grupą Allegro, w październiku 2020 r. zadebiutowało na giełdzie. Pierwsze notowanie grupy dało przebicie aż o 51 proc. w porównaniu z ceną z oferty publicznej. Według debiutu wartość rynkowa spółki wyniosła 66,5 mld zł, co było ewenementem na warszawskiej giełdzie.
W grudniu 2020 r. większość czołowych wydawców i serwisów internetowych zanotowała niższe zasięgi niż w listopadzie. Nie dotyczyło to jednak Ceneo.pl. Drugi co do wielkości serwis e-commerce w Polsce zanotował bowiem kolejny wzrost, zbliżając się do lidera - Allegro.
Platforma towarzyszy Polakom w codziennych zakupach od 18 lat. Inwestując w innowacje i ciągły rozwój ewoluuje wraz z rosnącym rynkiem e-commerce.
Dzisiaj zespół Ceneo to ponad 200 specjalistów, którzy tworzą największą w Europie porównywarkę cen i katalog produktów. Na platformie dostępne są oferty największych marek, dzięki czemu użytkownicy mogą czuć pewność, że kupują produkt w najniższej cenie, oszczędzając tym samym czas potrzebny na weryfikację. Celem serwisu jest tworzenie bezpiecznego miejsca, od którego Polacy będą zaczynać zakupy online, mając pewność, że znajdą wymarzony produkt w najlepszej cenie.
Z okazji urodzin portalu marka wystartowała właśnie z nową reklamą w sentymentalnym klimacie retro, która zachęca do skorzystania z urodzinowych kuponów rabatowych dostępnych na Ceneo.pl: https://www.youtube.com/watch?v=CO6bPNj8Jzo.
Więcej informacji na stronie: https://www.ceneo.pl/wydarzenia/urodziny-ceneo
KONTAKT:
Dominika Wabich
e-mail: dominika.wabich@ceneo.pl
Źródło informacji: Ceneo
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.02.2023, 12:58 |
Źródło informacji | Ceneo |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Salonik biznesowy PLL LOT Polonez na lotnisku Chopina w Warszawie zyska zupełnie nowe wnętrze
- 03.07.2024, 13:33
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
-
Należąca do EIG spółka Pearl Pipelines finalizuje program refinansowania długu uprzywilejowanego o wartości ponad 11 mld USD
Całkowity kapitał zainwestowany w ramach 49% udziałów spółki w Aramco Oil Pipelines sięga ok. 13 mld USD; uzyskane środki zapewniają wsparcie bezpośrednich inwestycji zagranicznych w Królestwie Arabii Saudyjskiej, których kapitał w blisko 65% pochodzi z inwestycji dokonanych poza Królestwem.- 03.07.2024, 12:50
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
T-Mobile wprowadza Cyber Know, autorskie rozwiązanie zapobiegające atakom socjotechnicznym
Intensywna cyfryzacja i powszechne korzystanie z, także prywatnych, urządzeń mobilnych w biznesie powoduje, że cyberprzestępcy nieustannie doskonalą swoje techniki ataków. Phishing i smishing, wykorzystujące wiadomości e-mail i SMS do wyłudzania danych, są wciąż jednymi z najczęściej stosowanych metod infiltracji systemów informatycznych. W odpowiedzi na te zagrożenia T-Mobile Polska wprowadza nową usługę - Cyber Know. Usługa ta została stworzona z myślą o podnoszeniu świadomości pracowników i zwiększaniu poziomu bezpieczeństwa w instytucjach oraz w biznesie.- 03.07.2024, 12:46
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: T-Mobile