Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Konkurs dla uczniów; do wygrania sprzęt za 15 tys. zł

24.02.2023, 15:36aktualizacja: 24.02.2023, 15:43

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

EC - Audiovisual Service
EC - Audiovisual Service
Przygotować plakat lub nakręcić film z przykładami bezpiecznego zachowania na terenach kolejowych - to zadanie dla uczniów klas I-VI, którzy zechcą wystartować w konkursie „Akcja Bezpieczeństwo”. Konkurs realizowany przez Urząd Transportu Kolejowego współfinansowany jest z unijnych środków Programu Infrastruktura i Środowisko.

Konkurs jest elementem kampanii Kolejowe ABC II.

Każda zgłoszona praca i materiał wideo muszą zawierać widoczną postać nosorożca Rogatka, bohatera Kampanii Kolejowe ABC II oraz logo projektu.

Klasowe drużyny liczące od 5 do 30 osób mają czas na zgłoszenia do 5 kwietnia 2023 r. By to zrobić należy wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie akcjabezpieczenstwo.pl

Nagrodą w kategorii FILM jest sprzęt multimedialny o wartości 15 tys. zł (np. kamera, aparat, ekran multimedialny) oraz włączenie pracy do wideomappingu 3D wyświetlonego podczas wydarzenia edukacyjno-informacyjnego Kampanii Kolejowe ABC II.

W kategorii PLAKAT wygrać można sprzęt edukacyjny lub sportowy o wartości 15 tys. zł (np. mini miasteczko kolejowe lub wyposażenie sali gimnastycznej) oraz wyeksponowanie pracy podczas wydarzenia edukacyjno-informacyjnego Kampanii Kolejowe ABC II.

Wyróżnione zespoły w obu kategoriach otrzymają: 5 tys. zł dla szkoły na zakup sprzętu sportowego lub materiałów edukacyjnych związanych z bezpieczeństwem kolejowym lub drogowym.

Kampania Kolejowe ABC II realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to druga edycja ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej, propagującej zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Głównym bohaterem projektu jest nosorożec Rogatek, który promuje bezpieczeństwo m.in. na billboardach, w radiu czy w telewizji.

Informacje na temat Kampanii Kolejowe ABC II za sprawą samych spotów w telewizji zostały wyświetlone ponad 1,4 miliarda razy i dotarły łącznie do ponad 33,6 miliona osób. W radiu treści o bezpieczeństwie na terenach kolejowych usłyszało ponad 6 milionów słuchaczy, a spoty w internecie, na platformach VOD i YouTube zostały wyświetlone ponad 74 miliony razy.

Elementem kampanii są też zajęcia edukacyjne w szkołach i przedszkolach prowadzone organizowane przez Urząd Transportu Kolejowego.

Zajęcia takie w 2022 r. odbyły się w 213 placówkach, co łącznie stanowi około 13 tysięcy minut interaktywnej nauki przez zabawę. W lekcjach wzięło już udział  prawie 6,5 tysiąca dzieci! Kampania Kolejowe ABC II była obecna w szkołach również poprzez platformę LIBRUS. Treści zostały wyświetlone tam przez rodziców i nauczycieli ponad 25 milionów razy.

Dzięki wsparciu Funduszy Europejskich realizowanych jest szereg podobnych akcji, wydarzeń i kampanii medialnych dla dzieci w całej Polsce.

Źródło informacji: Serwis Samorządowy PAP

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 24.02.2023, 15:36
Źródło informacji Serwis Samorządowy PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ