Newsletter

SHOPER SA (2/2023) Szacunkowe skonsolidowane wyniki 2022 roku

01.03.2023, 06:53aktualizacja: 01.03.2023, 06:54

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 2/2023

Zarząd spółki Shoper S.A. ("Emitent"), na bazie wstępnej analizy dostępnych wyników finansowych szacuje, że:

W roku 2022 roku Grupa Kapitałowa Shoper S.A. uzyskała następujące wyniki finansowe:

1. przychody ze sprzedaży: 123,3 mln zł, wobec 80,2 mln zł w roku 2021 (wzrost o 54 proc.)

2. skorygowany wynik EBITDA: 38,6 mln zł, wobec 31,1 mln zł w roku 2021 (wzrost o 24 proc.)

3. skorygowany zysk brutto: 27,1 mln zł, wobec 25,5 mln zł w roku 2021 (wzrost o 6 proc.)

4. skorygowany zysk netto: 21,6 mln zł, wobec 20,5 mln zł w roku 2021 (wzrost o 6 proc.)

5. wynik EBITDA: 34,8 mln zł, wobec 26,7 mln zł w roku 2021 (wzrost o 30 proc.)

6. zysk brutto: 23,3 mln zł, wobec 31,4 mln zł w roku 2021 (spadek o 26 proc.) *

7. zysk netto: 17,9 mln zł, wobec 25,2 mln zł w roku 2021 (spadek o 29 proc.) *

* Zarząd spółki Shoper S.A. zwraca uwagę na jednorazowe zdarzenia gospodarcze występujące w latach 2021 i 2022, które mogą wpływać na porównywalność rentowności na poziomie EBITDA, zysku brutto oraz zysku netto. W szczególności chodzi o jednorazowy wpływ na wyniki finansowe Shoper S.A. sprzedaży udziałów w spółce Insales w 2021 roku, co podwyższyło zysk brutto i zysk netto w tym okresie o kwotę odpowiednio 10,2 mln zł i 8,2 mln zł. W roku 2022 wynik EBITDA, zysk brutto oraz zysk netto został obciążony miedzy innymi kosztami programów motywacyjnych dla kluczowych pracowników i współpracowników, które nie mają i nie będą miały dla Spółki wymiaru gotówkowego. Spółka przedstawia skorygowane wyniki w celu ułatwienia prawidłowej oceny rozwoju Grupy Shoper.

Emitent informuje również, iż wartość zamówień złożonych na platformie e-commerce, z wyłączeniem sklepów dostarczanych w modelu "private label", (GMV Sklepy) wyniosła w roku 2022 7,4 mld zł, wobec 5,8 mld zł w roku 2021 (wzrost o 29 proc.). Natomiast łączna wartość zamówień złożonych na platformie e-commerce oraz we wszystkich pozostałych kanałach sprzedaży (marketplace, API, porównywarki cenowe itp.), z wyłączeniem sklepów dostarczanych w modelu "private label", (GMV Omnichannel) wyniosła w roku 2022 8,2 mld zł wobec 6,4 mld zł w roku 2021 (wzrost o 28 proc.).

W czwartym kwartale 2022 roku Grupa Kapitałowa Shoper S.A. uzyskała następujące wyniki finansowe:

1. przychody ze sprzedaży: 36,8 mln zł, wobec 26,8 mln zł w czwartym kwartale roku 2021 (wzrost o 37 proc.)

2. skorygowany wynik EBITDA: 12,8 mln zł, wobec 9,3 mln zł w czwartym kwartale roku 2021 (wzrost o 39 proc.)

3. skorygowany zysk brutto: 9,7 mln zł, wobec 7,8 mln zł w czwartym kwartale roku 2021 (wzrost o 24 proc.)

4. skorygowany zysk netto: 7,8 mln zł, wobec 6,2 mln zł w czwartym kwartale roku 2021 (wzrost o 25 proc.)

5. wynik EBITDA: 11,4 mln zł, wobec 8,4 mln zł w czwartym kwartale roku 2021 (wzrost o 36 proc.)

6. zysk brutto: 8,3 mln zł, wobec 7,0 mln zł (wzrost o 19 proc.) *

7. zysk netto: 6,3 mln zł, wobec 5,5 mln zł (wzrost o 15 proc.) *

* Zarząd spółki Shoper S.A. zwraca uwagę na jednorazowe zdarzenia gospodarcze występujące w latach 2021 i 2022, które mogą wpływać na porównywalność rentowności na poziomie EBITDA, zysku brutto oraz zysku netto. W czwartym kwartale 2022 wynik EBITDA, zysk brutto oraz zysk netto został obciążony kosztami programów motywacyjnych dla kluczowych pracowników i współpracowników, które nie mają i nie będą miały dla Spółki wymiaru gotówkowego. Spółka przedstawia skorygowane wyniki w celu ułatwienia prawidłowej oceny rozwoju Grupy Shoper.

Emitent informuje również, iż wartość zamówień złożonych na platformie e-commerce, z wyłączeniem sklepów dostarczanych w modelu "private label", (GMV Sklepy) wyniosła w czwartym kwartale roku 2022 2,2 mld zł, wobec 1,9 mld zł w czwartym kwartale roku 2021 (wzrost o 14 proc.). Natomiast łączna wartość zamówień złożonych na platformie e-commerce oraz we wszystkich pozostałych kanałach sprzedaży (marketplace, API, porównywarki cenowe itp.), z wyłączeniem sklepów dostarczanych w modelu "private label", (GMV Omnichannel) wyniosła w czwartym kwartale roku 2022 2,4 mld zł, wobec 2,0 mld zł w czwartym kwartale roku 2021 (wzrost o 16 proc.).

Prezentowane wielkości mają charakter wstępny i szacunkowy. Publikacja raportu za 2022 rok planowana jest na dzień 4 kwietnia 2023 r.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 01.03.2023, 06:53
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ