Newsletter

Misje gospodarcze pomagają rozwijać biznes

14.03.2023, 12:07aktualizacja: 14.03.2023, 12:47

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/kadr z filmu
PAP/kadr z filmu
Pandemia uświadomiła przedsiębiorcom, że prowadzenie działalności w jednym kraju może okazać się niewystarczające. W poszukiwaniu nowych rynków zbytu warto wybrać się w misję gospodarczą.

Polscy przedsiębiorcy chętnie uczestniczą w misjach gospodarczych. Przykładowo polonijny „Kongres 60 milionów”, który odbył w lutym w Miami, zakończył się misją gospodarczą do Portoryko.

„Poznaliśmy możliwości oraz szanse dla polskich przedsiębiorców. Spotkaliśmy się z najważniejszymi urzędnikami. Gubernator bardzo cieszył się z naszego przyjazdu i opowiadał o potrzebach, pożądanych usługach. A tam naprawdę potrzeba wszystkiego” - wspominała Beata Drzazga, motywator, inspirator, mentor, doradca biznesowy.

Beata Drzazga zauważa, że przedsiębiorcy uczestnicząc w wyjazdach gospodarczych, oglądają nowe, potencjalne rynki zbytu, a potem wracając do Polski, opowiadają kolejnym osobom o tym, co widzieli. Starają się zachęcać do podobnych wyjazdów lub radzą, co warto zrobić, żeby zaistnieć na nowych rynkach. To powoduje, że kolejni przedsiębiorcy są chętni, żeby sprawdzić nieznane środowiska biznesowe.

„Bardzo ważne jest, żeby brać udział w misjach gospodarczych, dlatego żeby nie stać w miejscu, nie osiadać na laurach. Warto dostrzegać nowe możliwości, nawet nieoznaczające przeniesienia się z całym biznesem, ale rozwoju kolejnej firmy, filii, może współpracy z innymi przedsiębiorcami” - przekonuje Beata Drzazga.

Z misjami gospodarczymi często łączy się działalność charytatywna.

„Byłam ostatnio w Ghanie, gdzie my, prowadzący biznesy, pomagamy dzieciom porywanym do niewolniczej pracy. Wsparliśmy m.in. budowę szkoły prowadzonej przez salezjanów, aby mogły rozwijać się i odzyskały marzenia” - informuje Beata Drzazga.

Niestety, według mentorki, nie ma na razie zbyt wielu osób, które odważyły się i biorą aktywny udział w misjach gospodarczych. Inspiratorka biznesowa ma nadzieję, że będzie to się zmieniać, gdyż obserwuje rosnące zainteresowanie po pandemii.

„To tak jakby pandemia uświadomiła, że to, iż trzymamy się tylko w jednym kraju to za mało. Trzeba zostać w naszym kraju, ale warto badać inne rynki i rozwijać się w nowych kierunkach” - przekonuje Beata Drzazga.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 14.03.2023, 12:07
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ