Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wypożyczanie ma długą tradycję i mimo chęci posiadania rzeczy na własność coraz więcej modeli biznesowych opartych jest na subskrypcji, a coraz młodsze pokolenia zmieniają spojrzenie na pojęcie własności. Chcemy korzystać, nie zawsze posiadać. A obecna sytuacja gospodarcza coraz częściej zachęca Polaków do zmiany stylu życia.
Oszczędności i bezproblemowość na korzyść wypożyczania
Dla 7 na 10 uczestników badania Danae na zlecenie OLX „wypożyczalnie” to chęć zaoszczędzenia. Rozwiązanie to pozwala na korzystanie z danych urządzeń bez ponoszenia dużych wydatków. 43% respondentów wskazało również to, że korzyścią wypożyczonego sprzętu jest brak kosztów jego utrzymywania i drogich napraw. Co więcej, nie tylko kwestia finansowa jest dla nas istotna. Łatwa procedura, polegająca np. na rezerwacji online, przekonałaby do wypożyczania aż 59% badanych.
„Kalkulacja wydaje się obecna w każdej grupie dochodowej, bo niemal każdy człowiek zwraca uwagę na ceny, niezależnie od sytuacji na rynku. Moim zdaniem największe pole do oszczędności jest w kategorii pojazdów oraz sprzętu, którego chcemy użyć sporadycznie. Wynika to z relatywnie wysokich cen jednostkowych dóbr oraz z faktu, że ich użytkowanie może nie być na tyle częste, żeby uzasadniało ich nabycie na własność” - komentuje Wojciech Świder, doktor nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Podróżnicze plany, spełnianie marzeń i organizacja imprez
Wypożyczanie to sposób na realizację planów i marzeń, do których niezbędny jest dany sprzęt, a jego kupno często jest mało opłacalne. Chęć wypożyczania sprzętu z kategorii imprezy i wydarzenia deklaruje 40% badanych. W jaki sposób wypożyczanie pomoże spełnić marzenia?
Coraz większą popularnością cieszy się na przykład wynajem kampera, dzięki któremu można wyruszyć w niezapomnianą podróż. Potwierdzają to wyniki badania: aż 70% kojarzy usługę wypożyczania z kategorią transport i 59% skłonnych jest wypożyczać sprzęt właśnie z tej kategorii.
Jacuzzi pod gołym niebem we własnym ogrodzie to żaden problem - możemy wypożyczyć przenośną balię. Fotobudka wynajęta na przyjęcie urodzinowe czy wesele przyciągnie uwagę niejednego gościa i podkręci imprezowy nastrój. Najmłodszym zaś świetną zabawę zagwarantują uwielbiane przez nich dmuchańce, na przykład podczas ogrodowego kinder party, czy komunii. Co więcej, tematyczną imprezę możemy zorganizować w całości, wypożyczając między innymi bemary, stoły czy duże namioty imprezowe. Z pomocą tej usługi możemy zadbać też o klimat bardziej kameralnych spotkań, na przykład wieczoru filmowego. Dzięki wypożyczonemu projektorowi czy maszynie do popcornu można poczuć się jak w kinie.
Agata Romaniuk, doktorka nauk społecznych Polskiej Akademii Nauk podkreśla, że: „w ulotnym i niepewnym świecie chętniej gromadzimy doświadczenia niż przedmioty, a w przypadku tych ostatnich szczególnie niechętnie inwestujemy w rzeczy drogie, duże albo specjalistyczne, których będziemy używać rzadko. I to je najchętniej wypożyczamy. Stąd wzrost zainteresowania wypożyczaniem”.
O podejściu Polaków do wypożyczania i sposobach na wykorzystanie tej możliwości przeczytać można w pełnej treści raportu opracowanego na podstawie badania Danae na zlecenie OLX „Outlety i Wypożyczalnie”, znajdującego się pod linkiem: LINK.
OLX
Serwis OLX każdego dnia ułatwia dokonywanie dobrych wyborów milionom Polaków. Każdego miesiąca korzysta z niego ponad 13 milionów użytkowników (Gemius, lipiec 2022), w praktyce oznacza to więc, że platformy używa co trzeci Polak.
KONTAKT:
Paulina Musielak-Rezmer
OLX PR Lead
tel. +48 696 890 340
-
Alicja Kubów
Communication Manager - Monday Comms
tel. + 48 538 630 443
e-mail: alicja.kubow@mondaygroup.pl
Źródło informacji: OLX
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.03.2023, 08:30 |
Źródło informacji | OLX |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT