Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
W nawiązaniu do raportu nr 6/2023 z 27 marca 2023 roku Zarząd spółki Cyfrowy Polsat S.A. ("Spółka") informuje, że w związku z przesunięciem terminu publikacji jednostkowego i skonsolidowanego raportu rocznego Spółki z przyczyn niezależnych od Spółki, Zarząd podjął decyzję o przekazaniu do publicznej wiadomości wybranych wstępnych, nieaudytowanych skonsolidowanych wyników finansowych i operacyjnych Grupy Kapitałowej Spółki ("Grupa") za rok 2022 oraz za czwarty kwartał 2022 roku.
WYBRANE WSTĘPNE SKONSOLIDOWANE DANE FINANSOWE w mln zł
Przychody ze sprzedaży usług, produktów, towarów i materiałów
2022: 12.915,3
IV kw. 2022: 3.429,6
Zysk z działalności operacyjnej
2022: 1.642,2
IV kw. 2022: 395,2
Zysk netto
2022: 901,1
IV kw. 2022: 174,5
EBITDA[1]
2022: 3.471,2
IV kw. 2022: 858,3
Marża EBITDA
2022: 26,9%
IV kw. 2022: 25,0%
Zysk na sprzedaży jednostki zależnej i stowarzyszonej
2022: 153,2
IV kw. 2022: 39,8
Koszty wsparcia Ukrainy
2022: (34,1)
IV kw. 2022: -
EBITDA skorygowana[2]
2022: 3.352,1
IV kw. 2022: 818,5
Marża EBITDA skorygowana[2]
2022: 26,0%
IV kw. 2022: 23,9%
[1] EBITDA definiowana jako zysk/(stratę) netto określone zgodnie z MSSF, przed amortyzacją (z wyłączeniem licencji programowych), odpisami (oraz ich odwróceniem) z tytułu utraty wartości rzeczowych aktywów trwałych i wartości niematerialnych, wartością netto zlikwidowanych rzeczowych aktywów trwałych i wartości niematerialnych, przychodami z tytułu odsetek, kosztami finansowymi, dodatnimi/(ujemnymi) różnicami kursowymi, podatkiem dochodowym oraz udziałem w wyniku wspólnych przedsięwzięć. Różnice pomiędzy EBITDA a wykazanym zyskiem/(stratą) z działalności operacyjnej obejmują amortyzację i odpisy (oraz ich odwrócenie) z tytułu utraty wartości rzeczowych aktywów trwałych i wartości niematerialnych oraz wartość netto zlikwidowanych rzeczowych aktywów trwałych i wartości niematerialnych.
[2] EBITDA skorygowana nie uwzględnia zbycia pakietów akcji/udziałów spółek Modivo S.A., CKS Ossa Sp. z o.o. i Ossa Medical Center Sp. z o.o. oraz 50% udziałów w spółkach Port Praski City II sp. z o.o. i Port Praski Medical Center sp. z o.o. w 2022 roku, jak również kosztów wsparcia Ukrainy poniesionych w 2022 roku.
Wskazany powyżej wstępny skonsolidowany zysk netto za rok 2022 i czwarty kwartał 2022 roku uwzględnia udziały w wyniku netto jednostek stowarzyszonych wycenianych metodą praw własności, w szczególności udział w szacunkowym skonsolidowanym zysku netto spółki Asseco Poland S.A. ("Asseco"), w której Spółka posiada 22,95% udziałów. Zgodnie z raportem bieżącym Asseco nr 6/2023 z 20 marca 2023 roku, podany uprzednio do publicznej wiadomości szacunkowy skonsolidowany wynik netto Asseco może ulec zmianie w związku z prowadzonymi obecnie analizami, co z kolei może przełożyć się na poziom skonsolidowanego zysku netto Grupy.
Ponadto Zarząd Spółki informuje, że wstępny skonsolidowany dług netto Grupy na dzień 31 grudnia 2022 roku wyniósł 9.929,5 mln zł, a wskaźnik długu netto do EBITDA na dzień 31 grudnia 2022 roku kształtował się na poziomie 2,86x.
WYBRANE SKONSOLIDOWANE DANE OPERACYJNE za 2022
SEGMENT USŁUG B2C i B2B
/ Usługi kontraktowe świadczone klientom B2C /
Łączna liczba RGU B2C (na koniec okresu) [tys.]: 13.285
w tym
Płatna telewizja: 5.049
Telefonia komórkowa: 6.238
Internet: 1.998
Liczba klientów B2C (na koniec okresu) [tys.]: 5.934
ARPU na klienta B2C w Q4'2022 [PLN]: 71,7
ARPU na klienta B2C w 2022 roku [PLN]: 70,8
Churn w segmencie B2C: 7,0%
Wskaźnik nasycenia RGU na klienta B2C: 2,24
/ Usługi przedpłacone /
Łączna liczba RGU (na koniec okresu), [tys.]: 2.691
w tym
Płatna telewizja: 82
Telefonia komórkowa: 2.578
Mobilny Internet: 31
ARPU na RGU prepaid w Q4'2022 [PLN]:17,4
ARPU na RGU prepaid w 2022 roku [PLN]: 17,5
/ Usługi kontraktowe świadczone klientom B2B /
Łączna liczba klientów B2B (na koniec okresu) [tys.]: 69,1
ARPU na klienta B2B w Q4'2022 [PLN]: 1.427
ARPU na klienta B2B w 2022 roku [PLN]: 1.406
SEGMENT MEDIOWY: TELEWIZJA I ONLINE
/ Kanały telewizyjne/
Udział w oglądalności (za Q4'2022): 21,6%
Udział w rynku reklamy (za Q4'2022): 28,4%
Udział w oglądalności (za 2022 rok): 22,5%
Udział w rynku reklamy (za 2022 rok): 28,7%
/ Online - portale internetowe /
Średniomiesięczna liczba użytkowników [mln]: 21,2
Średniomiesięczna liczba odsłon [mln]: 2.016
Zarząd Spółki zastrzega, że przedstawione powyżej dane mają charakter wstępny a sprawozdania finansowe Spółki są w trakcie badania przez biegłego rewidenta. Ostateczne wartości zostaną przedstawione w raporcie rocznym Spółki i skonsolidowanym raporcie rocznym Grupy Kapitałowej Spółki za rok 2022, które zostaną opublikowane 20 kwietnia 2023 roku.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Data publikacji | 28.03.2023, 18:47 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |