Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Znane jest już grono finałowe kategorii otwartych XIV edycji konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku, najstarszego i największego w Polsce konkursu nagradzającego polskie przedsiębiorczynie, liderki i liderów działających na rzecz równości, różnorodności. Jury po długich obradach wyłoniło grono 25 przedsiębiorczyń i firm. Ze względu na bardzo wysoki poziom tegorocznych zgłoszeń wybór nie był łatwy.
Od powstania konkursu 14 lat temu wręczono już blisko 130 statuetek laureatkom zarówno z małych lokalnych przedsiębiorstw, jak i dużych międzynarodowych firm. Historia pokazała, że uczestniczki i uczestnicy poprzednich edycji zyskali nie tylko rozgłos, lecz także możliwości ogólnopolskiego i międzynarodowego rozwoju, nawiązując wartościowe kontakty i pozyskując inwestorów. Jako pierwszy konkurs tego typu nagradza także mężczyzn, którzy wspierają kobiety i realizują politykę różnorodności i włączania. Laureatki i laureatów tegorocznej edycji Bizneswoman Roku poznamy podczas uroczystej gali już 15 maja.
Grono finałowe XIV edycji konkursu Bizneswoman Roku
Kategoria: Biznes Roku - przychód powyżej 10 mln złotych
Aldona Laczycka - prezeska zarządu firmy Almot, certyfikowanego producenta kół samochodowych i dystrybutora opon. Wraz z zespołem wychodzą naprzeciw potrzebom nie tylko swoich klientów, lecz także zmieniającego się świata, wprowadzając szereg ultranowoczesnych rozwiązań z zakresu ekologii.
Eliza Trzmiel - współwłaścicielka Inter Group, firmy specjalizującej się w sprzedaży, dystrybucji, a także produkcji artykułów ściernych w branży beauty. W portfolio grupy znajduje się kilka marek (m.in. Mani King, Aba Group, Elda Beauty), a w ofercie dostępnych jest ponad 150 wersji pilników. Firma sprzedaje swoje produkty zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych.
Elżbieta Zajezierska - prezeska Piekarni NOWEL, rodzinnej firmy o niemal 100-letniej tradycji. Znajduje się w ścisłej czołówce producentów pieczywa do odpieku w Polsce. Dzięki stałej inwestycji w park maszynowy firma posiada jeden z najnowocześniejszych zakładów w Europie. Marka jest obecna na 27 rynkach zagranicznych.
„Mimo że ostatnie kilka lat nie należało do łaskawych dla przedsiębiorczyń i przedsiębiorców, tym bardziej budujący jest fakt, że liczba zgłoszeń konkursowych z roku na rok nie maleje, a ich jakość pozostaje na bardzo wysokim poziomie. Dostrzegamy ogromną determinację i przedsiębiorczość Polek, a ich umiejętność dostosowywania wdrażanych rozwiązań do aktualnych wyzwań rynku daje dobre nadzieje na przyszłość naszej gospodarki. Prawdziwie inspirująca jest kreatywność i profesjonalizm rodzimych przedsiębiorczyń” - mówi Aneta Gasparska, kierownik marketingu w DPD Polska i członkini jury konkursu Bizneswoman Roku.
Kategoria: Biznes Roku - przychód poniżej 10 mln złotych
Magdalena Rzymanek-Paczkowska i Zuzanna Rzymanek-Omulecka - założycielki firmy Wege Siostry produkującej roślinne alternatywy dla sera wyrabiane z orzechów nerkowca z żywymi kulturami bakterii. Są to innowacyjne produkty wytwarzane tradycyjną metodą serowarstwa.
Iga Sarzyńska-Komorowska - twórczyni marki Iga Sarzyńska Wzrusza Toruń produkującej autorskie, artystyczne pierniki oraz słodkości premium, sprzedawane w Polsce oraz za granicą.
Monika Smulewicz - twórczyni marki HR na szpilkach, edukuje i wspiera w rozwoju zawodowym w obszarze kadr, płac i HR poprzez certyfikowane szkolenia. Jej Akademię Mistrzostwa ukończyło już ponad 20 tysięcy osób z całej Polski.
Kategoria: Mikrobiznes
Marta Dahlig-Orłowska - właścicielka Tumilu, wydawnictwa dla dzieci, które prowadzi ze swoją mamą. Tworzą książki szerzące idee tolerancji, szacunku i empatii. Ich publikacje utrzymane są w duchu rodzicielstwa bliskości i komunikacji bez przemocy, a treści są konsultowane z pedagożkami i psycholożkami.
Agnieszka Kulik - współwłaścicielka WOMAI Centrum Nauki i Zmysłów, centrum edukacyjno-sensorycznego, przedstawiającego świat nauki w sposób przystępny dla wszystkich grup wiekowych. Centrum tworzą niewidomi bohaterowie i naukowcy, a jego misją jest edukacja oraz uświadamianie społeczeństwa o wartości osób niewidomych.
Alicja Staszewska - CEO KACASE, marki profesjonalnych akcesoriów dla branży beauty, którą tworzy wraz ze swoją mamą Anetą Kacprzak. Najwyższa dbałość o ergonomię projektów, trwałość i sposób wykończenia sprawiają, że ich rozwiązania stają się nieodzowne w pracy wizażystów, charakteryzatorów i fryzjerów, gdzie niezbędny jest szybki dostęp do zawartości torby czy kosmetyczki. Ich produkty są w 100% produkowane w Polsce.
Kategoria: Startup Roku
Katarzyna Geiger - prezeska Humatico H+H Labs PSA, nowoczesnej technologicznej spółki działającej na rzecz klimatu i rozwiązania problemu dostępu do czystej wody zarówno w kraju, jak i za granicą. Opracowane przez firmę rozwiązanie zapewnia m.in. efektywne i niskoenergetyczne oczyszczanie wody procesowej, ściekowej, zasolonej, poprodukcyjnej, a także najefektywniejsze na rynku - w porównaniu do konwencjonalnych metod, jak np. osmoza - odsalanie wody.
Magdalena Kordon-Kiszala - prezeska i współzałożycielka biotechnologicznego startupu intoDNA, który rozwija technologię platformową STRIDE do detekcji wolnych końców DNA w komórkach. Ma to znacząco ułatwić firmom biotechnologicznym i koncernom farmaceutycznym rozwój oraz wprowadzenie na rynek spersonalizowanych, celowanych terapii onkologicznych.
Anna Szkulmowska - CEO startupu Inoko Vision, który zajmuje się pracami badawczo-rozwojowymi w obszarze technologii medycznej, w tym prototypowaniem i rozwijaniem nowych metod obrazowania biomedycznego. Firma specjalizuje się w nieinwazyjnym obrazowaniu struktury i funkcjonowania oka, które traktowane jest jako platforma dostępu do układu nerwowego i krwionośnego.
„Wysoki poziom tegorocznych zgłoszeń konkursowych w kategorii Liderka Nowych Technologii sprawił, że jury miało spore wyzwanie z wyłonieniem tylko trzech finalistek. Aplikacje dotyczyły innowacyjnych rozwiązań z obszarów astrofizyki, biotechnologii, cyberbezpieczeństwa, ekologii czy sztucznej inteligencji, co udowadnia nam, że polskie przedsiębiorczynie zauważają i kreują trendy w biznesie, a także przyszłość rynku pracy” - mówi Jarosław Dąbrowski, członek zarządu IGT Poland i Członek Jury konkursu Bizneswoman Roku.
Kategoria: Liderka w Nowych Technologiach
Klaudia Kloc - współzałożycielka firmy Vidoc Security Lab, która tworzy platformę służącą do automatyzowania testów bezpieczeństwa. Autorskie narzędzie - Vidoc Research - automatyzuje metody badawcze ekspertów od cyberbezpieczeństwa. Dzięki temu osoby nieposiadające specjalistycznej wiedzy mogą ocenić i pomóc zabezpieczać swoje aplikacje webowe.
Izabela Sabała - współwłaścicielka firmy Enzybiotx, która opracowała alternatywną metodę walki z bakteriami, także tymi opornymi na antybiotyki. Ich enzybiotyki niszczą bakterie bardzo szybko i efektywnie. Są selektywne, więc nie szkodzą pozostałym mikroorganizmom obecnym w środowisku, w tym naszemu naturalnemu mikrobiomowi.
Magdalena Kozłowska - prezeska spółki NapiFeryn Biotech, która opatentowała nowatorską technologię pozyskiwania białek roślinnych z rzepaku, które mogą być wykorzystane jako alternatywa dla białka pochodzenia zwierzęcego i białek sojowych.
Kategoria: Przeciwdziałanie Wykluczeniu Cyfrowemu
Magdalena Grzankowska - prezeska Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju. Ich największym projektem jest Centralny Dom Technologii, w którym prowadzone są zajęcia dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Fundacja realizuje projekty edukacji cyfrowej dla kobiet (Akademia Rozwoju), seniorów (Cyfrowi Debiutanci), młodzieży z pieczy zastępczej (SamoDZIELNI), nauczycieli (Edukacja Jutra) czy studentów w trudnej sytuacji życiowej (Pasjonaci Edukacji).
Anna Heimberger - prezeska Fundacji Kobiety e-biznesu, która działa przeciwko wykluczeniu cyfrowemu biznesów kobiecych oraz seniorów. Jest współautorką edukacyjnego programu TOP Women w e-biznesie oraz Konkursu Kobieta e-commerce. Tworzy edukacyjną platformę online. Organizuje szkolenia z aplikacji mobilnych i robienia zakupów online dla seniorów.
Elżbieta Wojciechowska i Jowita Michalska - prezeska i wiceprezeska Fundacji Digital University, której misją jest edukacja w zakresie nowych technologii, poszerzanie świadomości z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz pomoc w rozumieniu i dostosowaniu się do wciąż zmieniającego się świata. Uczą zawodów przyszłości, dając wsparcie podopiecznym domów dziecka, świetlic środowiskowych i środowisk wykluczonych. Prowadzą projekty edukacyjne dla uczniów i nauczycieli, a także działania na rzecz obywateli Ukrainy poszkodowanych w wyniku wojny.
Kategoria: Organizacja Przyjazna Rodzicom
Loża Ekspertów po gorących obradach postanowiła, że w tym roku w finale powinny znaleźć się aż cztery organizacje:
Credit Suisse Poland,
IKEA Retail w Polsce,
Nokia Solutions and Networks,
State Street Bank International.
W tej kategorii eksperci oceniają pracodawców pod kątem dobrych praktyk wewnątrz organizacji oraz rozwiązań wprowadzanych z myślą o aktywnych zawodowo rodzicach i pracownikach posiadających rodziny. Wśród nich znalazły się m.in. skrócony czas pracy dla kobiet w ciąży, finansowe świadczenie dla pracowników z dziećmi, dofinansowanie żłobka lub przedszkola, dedykowane sieci pracownicze, dodatkowy pełnopłatny urlop ojcowski, warsztaty i webinary zarówno dla rodziców, jak i ich dzieci, program coachingowy dla pracowników-rodziców powracających z urlopów.
Kategoria: Pracodawca Równych Szans
Wśród nominowanych w tej kategorii znalazły się AstraZeneca Pharma, CD PROJEKT oraz DELL Products Poland. Eksperci w tej kategorii oceniali pracodawców pod kątem dobrych praktyk wewnątrz organizacji oraz rozwiązań wprowadzanych z myślą o swoich pracownikach nieneuronormatywnych i/lub z niepełnosprawnością. Wśród nich znalazły się m.in.liczne i nowoczesne rozwiązania w przystosowaniu przestrzeni do osób ze szczególnymi potrzebami, wsparcie psychologiczne, szereg inicjatyw wewnętrznych ukierunkowanych na edukację, szkolenia z języka inkluzywnego czy migowego, tworzenie pokojów wyciszenia w miejscach pracy czy tworzenia miejsca i otoczenia pracy dostępnego dla osób z niepełnosprawnością słuchu.
O konkursie Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku
Konkurs Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku niezmiennie od ponad dekady nagradza polskie przedsiębiorczynie oraz liderki i liderów działających na rzecz równości, różnorodności oraz włączania. Przed uczestnikami otwiera możliwości rozwoju, pozyskania partnerów biznesowych oraz inwestorów. Jako pierwszy konkurs tego typu nagradza także mężczyzn wspierających kobiety i politykę różnorodności oraz organizacje przyjazne rodzicom i działające z wykluczeniami. Od powstania konkursu zostało w nim rozdanych blisko 130 statuetek.
Organizator konkursu: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką
Partner strategiczny: Mastercard
Partner merytoryczny: Accenture
Partnerzy kategorii: BNP Paribas, DPD Polska, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Google Cloud, home.pl, HUAWEI, IGT Poland, NatWest Group w Polsce, Orange
Partnerzy konkursu: Vital Voices, Humanites, Perspektywy Women in Tech
Patronat honorowy konkursu: Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
Patroni medialni: PAP, Polska Press Grupa, ITWiz, MamStartup, Magazyn Rekruter, ONA Strona Kobiet, Imperium Kobiet, Law Business Quality, Twój STYL.pl, ISBtech, Głos Mordoru
Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką jest największą i najstarszą społecznością kobiet przedsiębiorczych w Polsce. Jej misją jest kompleksowe wspieranie kobiet i młodzieży, dostarczanie im fachowej wiedzy niezbędnej do rozwoju osobistego i zawodowego oraz motywowanie ich do podejmowania odważnych działań i spełniania marzeń. Fundacja aktywnie działa na rzecz rozwoju polityk diversity&inclusion oraz równego wykorzystania talentów kobiet i mężczyzn w biznesie i na rynku pracy. Współzałożycielkami Fundacji są Olga Kozierowska oraz Olga Legosz. Do flagowych projektów organizacji należą: program aktywizacji zawodowej kobiet Sukces TO JA, ogólnopolski konkurs Bizneswoman Roku, Klub Champions of Change, projekt edukacyjny Fun.Tech.Future., program YEP.Academy aktywizujący młodych ludzi oraz kampanie społeczne #StaćmnienaSukces, #NiePrzepraszamZa i #SILNIEJSIRAZEM.
www.sukcespisanyszminka.pl | www.bizneswomanroku.pl
Źródło informacji: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.04.2023, 11:19 |
Źródło informacji | Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Hisense pierwszym oficjalnym partnerem klubowych mistrzostw świata w piłce nożnej 2025 – FIFA Club World Cup 2025™
- 31.10.2024, 16:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Kolejne dwie inwestycje drogowe na Pomorzu Zachodnim w realizacji
- 31.10.2024, 13:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GDDKiA
-
Image
Case study kampanii reklamowych WeNet - TV kontra online
WeNet, marka specjalizująca się w marketingu internetowym dla małych i średnich firm, stanęła przed wyzwaniem dynamicznego wejścia na rynek. Bazując na 30-letnich doświadczeniach w branży, celem było zbudowanie rozpoznawalności i zdobycie pozycji lidera w e-marketingu dla MŚP. Aby osiągnąć ten ambitny cel, firma postanowiła zrealizować dwie kampanie reklamowe - jedną w telewizji, a drugą w Internecie.- 31.10.2024, 12:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: WeNet