Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![PAP/C. Piwowarski (1)](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/attachments/202304/DOC.20230428.45179089.1.jpg?itok=IAVxbrDV)
Żabka to już ponad 9,3 tys. sklepów prowadzonych przez ponad 8 tys. franczyzobiorców. To także największa w Europie sieć placówek autonomicznych licząca już ponad 50 Żabek Nano. W skład Grupy wchodzą także Maczfit, Dietly, delio i Żabka Jush. Działania firmy mają realny wpływ na rozwój polskiej gospodarki i społeczeństwa – w 2022 r. całkowita kwota wartości dodanej wytworzonej przez Grupę Żabka i współpracujących z nią franczyzobiorców wyniosła aż 7 mld zł, czyli 31 proc. więcej niż w 2021 r. Grupa i współpracujący z nią franczyzobiorcy wpływają także na rynek pracy, utrzymując w ub. r. ponad 56 400 miejsc pracy – to o 24% więcej niż w 2021 r. (45 400) i aż o 55% więcej niż w 2020 r. (36 500).
„Otwierając 1000 sklepów rocznie, jesteśmy organizacją, która w największym stopniu szerzy przedsiębiorczość w Polsce. Aktualnie współpracujemy z ponad 8 tys. franczyzobiorców, którzy z sukcesem prowadzą swoje biznesy, a naszym zadaniem jest tworzenie i dostarczenie im narzędzi, które w tym pomogą i ułatwią codzienną pracę” – mówił Adam Manikowski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Polska.
W Katowicach firma zaprezentowała najnowszy raport dotyczący działań ESG (ang. Environmental, Social and Corporate Governance).
„W Grupie Żabka ESG tłumaczmy w prosty sposób – odpowiedzialność za planetę, pracowników, partnerów biznesowych, za klientów, którym oferujemy nasze produkty i usługi. Integracja odpowiedzialności z działalnością operacyjną spółki to jeden z filarów naszej strategii biznesowej” – mówiła podczas prezentacji raportu Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich Grupy Żabka.
Strategia Odpowiedzialności Grupy Żabka obejmuje cztery filary: Zrównoważony styl życia, Pozytywny wpływ na otoczenie, Odpowiedzialna organizacja oraz Zielona planeta. W trakcie prezentacji raportu pokazano kilka wybranych przykładów działań obrazujących realizację strategii w 2022 r. Żabka oznaczyła produkty żywieniowe marki własnej systemem Nutri-Score. Blisko połowa (45 proc.) z nich posiada wysoką ocenę w tym systemie (A lub B) i ten odsetek wciąż się rośnie.
„Obsługując miliony klientów dziennie, mamy obowiązek wpływać na ich wybory związane z żywieniem i dietą. Dlatego zobowiązaliśmy się do zwielokrotnienia sprzedaży produktów marki własnej promujących zrównoważony styl życia. Oznaczenia Nutri-Score pomagają konsumentom lepiej zrozumieć, co należy jeść częściej, a co rzadziej” – mówiła Anna Grabowska.
Żabka buduje też świadomość i nawyki klientów na rzecz ochrony środowiska. W ramach inicjatywy realizowanej we współpracy z Urzędem Miasta Bydgoszcz w 120 Żabkach na terenie tego miasta można oddawać jednorazowe opakowania plastikowe i aluminiowe, tak jak aktualnie zwraca się butelki szklane. Dzięki akcji do końca marca br. zebrano ponad 19 ton butelek plastikowych oraz blisko 7 ton puszek aluminiowych, z których powstaną nowe opakowania. Dodatkowo na terenie kraju sieć postawiła 30 EKOmatów, czyli specjalnych urządzeń do selektywnej zbiórki odpadów.
„Głęboko wierzymy, że zrównoważone życie dla każdego i na co dzień jest możliwe” – zakończył Rafał Rudzki, dyrektor ds. ESG Grupy Żabka.
Raport „Wygodnie i Odpowiedzialnie” to już piąty Raport Odpowiedzialności przygotowany przez firmę według najlepszych praktyk i standardów raportowania pozafinansowego. Raport został też poddany niezależnej weryfikacji audytora.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.04.2023, 13:42 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Webcast: domowy budżet – gdzie szukać oszczędności PAP
„Optymalizacja wydatków domowych to podstawa szukania oszczędności. Warto czasami zastanowić się, w jaki sposób można wydawać mniej pieniędzy” – mówi Robert Rusiecki, kierownik Działu Produktów Finansowych oraz rzecznik prasowy Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo Kredytowej.- 22.07.2024, 12:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Usługa Allegro Pay ma już ponad 2 miliony użytkowników
• Allegro Pay przekracza 2 miliony aktywnych użytkowników.
• O zadowoleniu klientów korzystających z usługi najlepiej świadczy wysoki wskaźnik NPS, który wynosi 94.
• Allegro Pay odpowiada na powszechne problemy kupujących na odległość, zapewniając im przede wszystkim bezpieczne finansowanie zakupów oraz wygodę płatności.- 22.07.2024, 10:41
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Allegro
-
Image
Xsolla Mobile SDK usprawnia płatności w aplikacjach oraz płatności z tytułu alternatywnej dystrybucji aplikacji poza sklepem w środowiskach iOS i Android
Wsparcie twórców za pomocą nowych opcji integracji zgodnie z najnowszymi wytycznymi dotyczącymi cyfrowych platform dystrybucji aplikacji mobilnych.- 19.07.2024, 15:14
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire