Newsletter

EKG 2023: Grupa Żabka zaprezentowała raport o odpowiedzialności w biznesie

28.04.2023, 13:42aktualizacja: 28.04.2023, 19:20

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/C. Piwowarski (1)
PAP/C. Piwowarski (1)
Grupa Żabka wdraża kompleksową Strategię Odpowiedzialności (ESG) i przedstawia wyniki swoich działań. Podczas XV edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach zaprezentowała Raport Odpowiedzialności za rok 2022. Upraszczanie życia klientom oraz tworzenie bardziej zrównoważonego stylu życia dla wszystkich, przy jednoczesnej minimalizacji swojego wpływu na środowisko naturalne w całym łańcuchu wartości, to podstawowe cele działań Grupy.

Żabka to już ponad 9,3 tys. sklepów prowadzonych przez ponad 8 tys. franczyzobiorców. To także największa w Europie sieć placówek autonomicznych licząca już ponad 50 Żabek Nano. W skład Grupy wchodzą także Maczfit, Dietly, delio i Żabka Jush. Działania firmy mają realny wpływ na rozwój polskiej gospodarki i społeczeństwa – w 2022 r. całkowita kwota wartości dodanej wytworzonej przez Grupę Żabka i współpracujących z nią franczyzobiorców wyniosła aż 7 mld zł, czyli 31 proc. więcej niż w 2021 r. Grupa i współpracujący z nią franczyzobiorcy wpływają także na rynek pracy, utrzymując w ub. r. ponad 56 400 miejsc pracy – to o 24% więcej niż w 2021 r. (45 400) i aż o 55% więcej niż w 2020 r. (36 500).

„Otwierając 1000 sklepów rocznie, jesteśmy organizacją, która w największym stopniu szerzy przedsiębiorczość w Polsce. Aktualnie współpracujemy z ponad 8 tys. franczyzobiorców, którzy z sukcesem prowadzą swoje biznesy, a naszym zadaniem jest tworzenie i dostarczenie im narzędzi, które w tym pomogą i ułatwią codzienną pracę” – mówił Adam Manikowski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Polska.

W Katowicach firma zaprezentowała najnowszy raport dotyczący działań ESG (ang. Environmental, Social and Corporate Governance).

„W Grupie Żabka ESG tłumaczmy w prosty sposób – odpowiedzialność za planetę, pracowników, partnerów biznesowych, za klientów, którym oferujemy nasze produkty i usługi. Integracja odpowiedzialności z działalnością operacyjną spółki to jeden z filarów naszej strategii biznesowej” – mówiła podczas prezentacji raportu Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich Grupy Żabka.

Strategia Odpowiedzialności Grupy Żabka obejmuje cztery filary: Zrównoważony styl życia, Pozytywny wpływ na otoczenie, Odpowiedzialna organizacja oraz Zielona planeta. W trakcie prezentacji raportu pokazano kilka wybranych przykładów działań obrazujących realizację strategii w 2022 r. Żabka oznaczyła produkty żywieniowe marki własnej systemem Nutri-Score. Blisko połowa (45 proc.) z nich posiada wysoką ocenę w tym systemie (A lub B) i ten odsetek wciąż się rośnie.

„Obsługując miliony klientów dziennie, mamy obowiązek wpływać na ich wybory związane z żywieniem i dietą. Dlatego zobowiązaliśmy się do zwielokrotnienia sprzedaży produktów marki własnej promujących zrównoważony styl życia. Oznaczenia Nutri-Score pomagają konsumentom lepiej zrozumieć, co należy jeść częściej, a co rzadziej” – mówiła Anna Grabowska.

Żabka buduje też świadomość i nawyki klientów na rzecz ochrony środowiska. W ramach inicjatywy realizowanej we współpracy z Urzędem Miasta Bydgoszcz w 120 Żabkach na terenie tego miasta można oddawać jednorazowe opakowania plastikowe i aluminiowe, tak jak aktualnie zwraca się butelki szklane. Dzięki akcji do końca marca br. zebrano ponad 19 ton butelek plastikowych oraz blisko 7 ton puszek aluminiowych, z których powstaną nowe opakowania. Dodatkowo na terenie kraju sieć postawiła 30 EKOmatów, czyli specjalnych urządzeń do selektywnej zbiórki odpadów.

„Głęboko wierzymy, że zrównoważone życie dla każdego i na co dzień jest możliwe” – zakończył Rafał Rudzki, dyrektor ds. ESG Grupy Żabka.

Raport „Wygodnie i Odpowiedzialnie” to już piąty Raport Odpowiedzialności przygotowany przez firmę według najlepszych praktyk i standardów raportowania pozafinansowego. Raport został też poddany niezależnej weryfikacji audytora.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 28.04.2023, 13:42
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii