Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO, powstał w 1956 roku, aby gromadzić środki na finansowanie remontów i budowy obiektów oraz urządzeń sportowych. Ta misja kontynuowana jest do dziś, a źródła finansowania pochodzą zarówno ze środków własnych, jak i z dopłat na fundusze celowe - w przypadku sportu jest to Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej, którego środkami dysponuje Ministerstwo Sportu i Turystyki. Od 1994 roku trafiło do niego ponad 15,7 mld zł. Wsparciem Totalizatora Sportowego objęte są m.in. infrastruktura sportowa, związki, organizacje i kluby sportowe, a także sportowcy na mocy indywidualnych umów.
„Rozpiera nas duma, że jesteśmy największym mecenasem sportu w Polsce - tylko w zeszłym roku na wsparcie różnych wydarzeń i dyscyplin sportowych przekazaliśmy ponad miliard złotych” - powiedział Olgierd Cieślik podczas panelu eksperckiego pt. „Sport, gospodarka, społeczeństwo” na EKG w Katowicach.
Rewitalizacja legendarnego Toru Wyścigów Konnych na Służewcu, koszykarska LOTTO 3x3 Liga, wspieranie działań Polskiego Komitetu Olimpijskiego - to zaledwie początek długiej listy inicjatyw, w które zaangażowany jest Totalizator Sportowy. Jak wyjaśniał Olgierd Cieślik, synergia sportu z grami losowymi nie powinna zaskakiwać.
„W sporcie, podobnie jak w grach i loteriach, podstawową rolę odgrywają emocje. Chcemy, aby nasza marka kojarzyła się z dobrą zabawą i adrenaliną, które ciągle towarzyszą zawodnikom oraz kibicom. Partnerska współpraca przynosi korzyści obu stronom: sportowcy otrzymują fundusze na podnoszenie swoich umiejętności i zdobywanie kolejnych trofeów, my zaś zyskujemy znaczący ekwiwalent marketingowy” - podkreślał prezes zarządu Totalizatora Sportowego.
Na EKG przypomniano, że spółka angażuje się pośrednio również w modernizację i budowę infrastruktury sportowej. Jest to szczególnie cenny wkład w kontekście zbliżających się wielkich imprez, które będą zorganizowane w Polsce, na czele z Igrzyskami Europejskimi Kraków-Małopolska 2023. Organizator tego najważniejszego wydarzenia sportowego w Europie w 2023 roku kilka dni temu ogłosił, że należąca do Totalizatora Sportowego, marka LOTTO będzie Partnerem Głównym Igrzysk Europejskich Kraków-Małopolska 2023.
Olgierd Cieślik zauważył również, że wspieranie sportu ma sens również w kontekście rozwoju gospodarczego i kondycji zdrowotnej całego społeczeństwa.
„Statystyki dotyczące aktywności fizycznej w Polsce, zwłaszcza wśród najmłodszych, nie napawają optymizmem. Dlatego zwiększanie dostępności hal czy stadionów, promowanie różnych dyscyplin i budowanie swoistej mody na uprawianie sportu stanowi istotę działalności Totalizatora Sportowego” - zaznaczył Olgierd Cieślik.
Jako przykład rosnącego zainteresowania Polaków sportem, prezes Totalizatora Sportowego podał sukces pierwszej edycji programu „Wygrywamy zaczyna się od WY!”. Dzięki ponad 4 milionom głosów oddanych na poszczególne projekty sportowe, 27 z nich otrzymało dofinansowanie o łącznej kwocie 3,2 mln zł.
„Akcja, której ambasadorem był Robert Lewandowski, okazała się wielkim sukcesem i pokazała determinację społeczności lokalnych w dążeniu do zdrowszego i aktywniejszego życia. Dlatego postanowiliśmy zorganizować drugą edycję konkursu, do którego można już zgłaszać swoje pomysły i projekty” - informował Olgierd Cieślik.
20 kwietnia ruszyła druga edycja akcji „Wygrywamy zaczyna od Wy”. Pomysły oraz wnioski można zgłaszać za pośrednictwem www.gramywygrywamy.pl.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.04.2023, 15:45 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Citi Foundation Announces 2025 Global Innovation Challenge for Nonprofits Accelerating Youth Employability
50 community organizations to receive a collective $25 million in catalytic funding, building on over a decade of Citi Foundation investment in youth.- 04.02.2025, 15:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Dubai to Gather More Than 30 Heads of State and Government, Global Leaders at the World Governments Summit 2025
Delegations from 140 governments, global tech leaders gather in Dubai on February 11-13 to accelerate solutions for the world’s greatest challenges. Among notable guests - 30 heads of state and governments, the Managing Director of IMF, CEOs of Google, AstraZeneca, MasterCard, Dow Jones and more.- 04.02.2025, 15:48
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Image
Składane smartfony na fali wznoszącej – HUAWEI Mate X6 debiutuje w Polsce
Zgodnie ze wstępnymi szacunkami ekspertów na podstawie raportu IDC [1], globalny rynek dostaw składanych smartfonów mógł wzrosnąć w 2024 roku nawet o 22%. Tym samym oczekiwany rozwój segmentu składaków byłby ponad 3 razy większy niż przewidywany łączny poziom wzrostu całego rynku smartfonów w ubiegłym roku, który ma wynieść 5,8%. Jednym z głównych napędów tego trendu jest firma Huawei, która w 2024 roku wprowadziła do sprzedaży m.in. innowacyjny, podwójnie składany smartfon HUAWEI Mate XT Ultimate Design. To nowatorskie podejście pozwoliło Huawei globalnie zwiększyć udział w rynku dostaw dużych, składanych smartfonów do 25% w okresie Q1-Q3 2024. W nowym roku firma kontunuuje ekspansję w tym segmencie i właśnie rozpoczęła w Polsce sprzedaż swojego najnowszego, składanego fotosmartfonu – HUAWEI Mate X6.- 04.02.2025, 15:10
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Huawei
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ