Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO, powstał w 1956 roku, aby gromadzić środki na finansowanie remontów i budowy obiektów oraz urządzeń sportowych. Ta misja kontynuowana jest do dziś, a źródła finansowania pochodzą zarówno ze środków własnych, jak i z dopłat na fundusze celowe - w przypadku sportu jest to Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej, którego środkami dysponuje Ministerstwo Sportu i Turystyki. Od 1994 roku trafiło do niego ponad 15,7 mld zł. Wsparciem Totalizatora Sportowego objęte są m.in. infrastruktura sportowa, związki, organizacje i kluby sportowe, a także sportowcy na mocy indywidualnych umów.
„Rozpiera nas duma, że jesteśmy największym mecenasem sportu w Polsce - tylko w zeszłym roku na wsparcie różnych wydarzeń i dyscyplin sportowych przekazaliśmy ponad miliard złotych” - powiedział Olgierd Cieślik podczas panelu eksperckiego pt. „Sport, gospodarka, społeczeństwo” na EKG w Katowicach.
Rewitalizacja legendarnego Toru Wyścigów Konnych na Służewcu, koszykarska LOTTO 3x3 Liga, wspieranie działań Polskiego Komitetu Olimpijskiego - to zaledwie początek długiej listy inicjatyw, w które zaangażowany jest Totalizator Sportowy. Jak wyjaśniał Olgierd Cieślik, synergia sportu z grami losowymi nie powinna zaskakiwać.
„W sporcie, podobnie jak w grach i loteriach, podstawową rolę odgrywają emocje. Chcemy, aby nasza marka kojarzyła się z dobrą zabawą i adrenaliną, które ciągle towarzyszą zawodnikom oraz kibicom. Partnerska współpraca przynosi korzyści obu stronom: sportowcy otrzymują fundusze na podnoszenie swoich umiejętności i zdobywanie kolejnych trofeów, my zaś zyskujemy znaczący ekwiwalent marketingowy” - podkreślał prezes zarządu Totalizatora Sportowego.
Na EKG przypomniano, że spółka angażuje się pośrednio również w modernizację i budowę infrastruktury sportowej. Jest to szczególnie cenny wkład w kontekście zbliżających się wielkich imprez, które będą zorganizowane w Polsce, na czele z Igrzyskami Europejskimi Kraków-Małopolska 2023. Organizator tego najważniejszego wydarzenia sportowego w Europie w 2023 roku kilka dni temu ogłosił, że należąca do Totalizatora Sportowego, marka LOTTO będzie Partnerem Głównym Igrzysk Europejskich Kraków-Małopolska 2023.
Olgierd Cieślik zauważył również, że wspieranie sportu ma sens również w kontekście rozwoju gospodarczego i kondycji zdrowotnej całego społeczeństwa.
„Statystyki dotyczące aktywności fizycznej w Polsce, zwłaszcza wśród najmłodszych, nie napawają optymizmem. Dlatego zwiększanie dostępności hal czy stadionów, promowanie różnych dyscyplin i budowanie swoistej mody na uprawianie sportu stanowi istotę działalności Totalizatora Sportowego” - zaznaczył Olgierd Cieślik.
Jako przykład rosnącego zainteresowania Polaków sportem, prezes Totalizatora Sportowego podał sukces pierwszej edycji programu „Wygrywamy zaczyna się od WY!”. Dzięki ponad 4 milionom głosów oddanych na poszczególne projekty sportowe, 27 z nich otrzymało dofinansowanie o łącznej kwocie 3,2 mln zł.
„Akcja, której ambasadorem był Robert Lewandowski, okazała się wielkim sukcesem i pokazała determinację społeczności lokalnych w dążeniu do zdrowszego i aktywniejszego życia. Dlatego postanowiliśmy zorganizować drugą edycję konkursu, do którego można już zgłaszać swoje pomysły i projekty” - informował Olgierd Cieślik.
20 kwietnia ruszyła druga edycja akcji „Wygrywamy zaczyna od Wy”. Pomysły oraz wnioski można zgłaszać za pośrednictwem www.gramywygrywamy.pl.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.04.2023, 15:45 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
MAK Re na EKF Ubezpieczenia: luka ubezpieczeniowa to miliardowe straty dla całego społeczeństwa PAP
- 08.10.2025, 14:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Już blisko 50 proc. polskich przedsiębiorców deklaruje plany nowych inwestycji na rynkach zagranicznych PAP
Polskie bezpośrednie inwestycje gospodarcze za granicą według stanu należności (całkowitej wartości inwestycji na koniec danego okresu) wyniosły w 2024 r. 164,9 mld zł: o 7,1 mld zł więcej niż rok wcześniej. Oznacza to, że rodzime firmy krzepną kapitałowo, zdobywając potencjał i doświadczenie pozwalające odnosić sukcesy na innych, nie tylko europejskich, rynkach - wynika z raportu przygotowanego przez PwC Polska i PFR TFI we współpracy z KUKE.- 08.10.2025, 13:39
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Hanwha Ocean daje 100 mln dolarów na rozwój przemysłu stoczniowego i gospodarki morskiej w Polsce
- 08.10.2025, 09:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Hanwha Ocean
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ