Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO, powstał w 1956 roku, aby gromadzić środki na finansowanie remontów i budowy obiektów oraz urządzeń sportowych. Ta misja kontynuowana jest do dziś, a źródła finansowania pochodzą zarówno ze środków własnych, jak i z dopłat na fundusze celowe - w przypadku sportu jest to Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej, którego środkami dysponuje Ministerstwo Sportu i Turystyki. Od 1994 roku trafiło do niego ponad 15,7 mld zł. Wsparciem Totalizatora Sportowego objęte są m.in. infrastruktura sportowa, związki, organizacje i kluby sportowe, a także sportowcy na mocy indywidualnych umów.
„Rozpiera nas duma, że jesteśmy największym mecenasem sportu w Polsce - tylko w zeszłym roku na wsparcie różnych wydarzeń i dyscyplin sportowych przekazaliśmy ponad miliard złotych” - powiedział Olgierd Cieślik podczas panelu eksperckiego pt. „Sport, gospodarka, społeczeństwo” na EKG w Katowicach.
Rewitalizacja legendarnego Toru Wyścigów Konnych na Służewcu, koszykarska LOTTO 3x3 Liga, wspieranie działań Polskiego Komitetu Olimpijskiego - to zaledwie początek długiej listy inicjatyw, w które zaangażowany jest Totalizator Sportowy. Jak wyjaśniał Olgierd Cieślik, synergia sportu z grami losowymi nie powinna zaskakiwać.
„W sporcie, podobnie jak w grach i loteriach, podstawową rolę odgrywają emocje. Chcemy, aby nasza marka kojarzyła się z dobrą zabawą i adrenaliną, które ciągle towarzyszą zawodnikom oraz kibicom. Partnerska współpraca przynosi korzyści obu stronom: sportowcy otrzymują fundusze na podnoszenie swoich umiejętności i zdobywanie kolejnych trofeów, my zaś zyskujemy znaczący ekwiwalent marketingowy” - podkreślał prezes zarządu Totalizatora Sportowego.
Na EKG przypomniano, że spółka angażuje się pośrednio również w modernizację i budowę infrastruktury sportowej. Jest to szczególnie cenny wkład w kontekście zbliżających się wielkich imprez, które będą zorganizowane w Polsce, na czele z Igrzyskami Europejskimi Kraków-Małopolska 2023. Organizator tego najważniejszego wydarzenia sportowego w Europie w 2023 roku kilka dni temu ogłosił, że należąca do Totalizatora Sportowego, marka LOTTO będzie Partnerem Głównym Igrzysk Europejskich Kraków-Małopolska 2023.
Olgierd Cieślik zauważył również, że wspieranie sportu ma sens również w kontekście rozwoju gospodarczego i kondycji zdrowotnej całego społeczeństwa.
„Statystyki dotyczące aktywności fizycznej w Polsce, zwłaszcza wśród najmłodszych, nie napawają optymizmem. Dlatego zwiększanie dostępności hal czy stadionów, promowanie różnych dyscyplin i budowanie swoistej mody na uprawianie sportu stanowi istotę działalności Totalizatora Sportowego” - zaznaczył Olgierd Cieślik.
Jako przykład rosnącego zainteresowania Polaków sportem, prezes Totalizatora Sportowego podał sukces pierwszej edycji programu „Wygrywamy zaczyna się od WY!”. Dzięki ponad 4 milionom głosów oddanych na poszczególne projekty sportowe, 27 z nich otrzymało dofinansowanie o łącznej kwocie 3,2 mln zł.
„Akcja, której ambasadorem był Robert Lewandowski, okazała się wielkim sukcesem i pokazała determinację społeczności lokalnych w dążeniu do zdrowszego i aktywniejszego życia. Dlatego postanowiliśmy zorganizować drugą edycję konkursu, do którego można już zgłaszać swoje pomysły i projekty” - informował Olgierd Cieślik.
20 kwietnia ruszyła druga edycja akcji „Wygrywamy zaczyna od Wy”. Pomysły oraz wnioski można zgłaszać za pośrednictwem www.gramywygrywamy.pl.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.04.2023, 15:45 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
W cieniu konfliktu: jak młode pokolenie Libanu walczy o swoją przyszłość
Liban już kolejny rok z rzędu pogrążony jest w wielowymiarowym kryzysie. Zapaść gospodarcza, napięta sytuacja polityczna i - obecnie zawieszona - wojna na terytorium kraju powodują, że coraz więcej jego mieszkańców żyje w skrajnym ubóstwie. Szczególnie zagrożone są osoby młode - to właśnie je wspiera Polska Akcja Humanitarna.- 23.12.2024, 16:16
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: Polska Akcja Humanitarna
-
Image
Firma Yutong Bus dostarczyła do Ameryki Łacińskiej już 500 szt. nowego modelu vana – V6
- 23.12.2024, 14:06
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Bezpieczeństwo jest największym luksusem - światowa premiera flagowego modelu Chery TIGGO 9
- 23.12.2024, 13:14
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire